Werk aan de Sankey ...

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Werk aan de Sankey ...

Berichtdoor Roger B. » 14 Feb 2013, 22:19

ik ging er van uit dat de sankey voor dit project gekozen was, en niet het project op de sankey ;-)

en er is natuurlijk een grote kloof tussen wat jan maakt en het veeeel simpeler te bouwen starre as met bladveer
gone

Gerard

Berichtdoor Gerard » 14 Feb 2013, 22:40

De Sankey heeft een heel verleden; er zijn vele plannen voor geweest maar heeft uiteindelijk bijna 5 jaar buiten onder een afdakje gestaan ...
Daarom nu maar wat extra TLC om het goed te maken :mrgreen:

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Feb 2013, 22:43

Gerard schreef:Zelf van nul af een chassis bouwen is natuurlijk een goede optie, mijn partner in crime Jan Wiekeraadt is daar mee bezig.
Wordt prachtig, precies naar zijn wens, schommelarmen enz. enz.
Maar pas op, dat is niet voor iedereen weggelegd, je moet toch 'behoorlijk' kunnen lassen en ervaring hebben met constructie wil je het goed doen.

En ik had die Sankey nu eenmaal en aan zelfbouw hangt natuurlijk ook een prijskaartje (los van het feit of je het allemaal zelf kan).
Ik betaalde afgelopen week al €100 voor 4,5m stalen profiel 60x60x2 ...
Het heeft ook wel wat om het zoveel mogelijk te doen met de spullen die je hebt of die je in je omgeving kan 'regelen'.
Daarbij schat ik in dat er in het zelfbouwchassis aanzienlijk meer uren zitten dan in het aanpassen van mijn Sankey.

Gerard

Project Jan:
Afbeelding

Betwijfel ook of dit chassis lichter zal worden den aan sanky........ :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

piet_g

Berichtdoor piet_g » 14 Feb 2013, 23:24

Dat is ook een interessant project.. maar zo te zien idd veel werk, maar ook opletten met hoe je bijvoorbeeld de ophanging gaat maken.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Luke

Berichtdoor Luke » 15 Feb 2013, 06:44

Gerard,

mooi project en knap werk wat je doet

Ik zal je project nauwgezet blijven volgen, temeer omdat ik hier ook een dergelijk iets op stapel heb staan.
Wellicht dat je dat uit een topicje van mij mee had gekregen, maar ik heb hier een sleurding staan, wat ik eigenlijk aan wil gaan passen tot een wanna be sanky
Sanky's zijn hier niet te krijgen dus moet oik zelf iets uit de mouw schudden wat er op gaat lijken

Has zelf al overwogen om er zelf dan maar 1 te bouwen, maar nu ik dat aanhangertje hier toch heb staaan zal ik daar om te beginnen eerst eens mee gaan experimenteren en kijken of ik daar iets van kan maken wat op een sankey kan lijken, type sankey lightweight oid :)
bij de mijne is het chassis bruikbaar maar zal ik de as aan moeten gaan passen naar land rover spoorbreedte en steek en ook de vering moet er aan gaan geloven. Ben dus nu op zoek naar bladveren die ik ervoor kan gebruiken, en loop te denken aan iets wat onder een kleine pickup ofzo zit.

maar mijn allergrootste nadeel: ik kan zelf niet lassen :(

Anyway jouw foto's van het chassis zijn daarom voor mij erg behulpzaam vor het opdoen van ideetjes

keep up the good work

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Gerard

Re: Werk aan de Sankey (vervolg) ...

Berichtdoor Gerard » 19 Feb 2013, 23:26

Zo, vanavond verder gewerkt aan het chassis en alvast de casco opbouw gepast.
Nu eerst de bodemplaat er op maken en wielkasten uitzagen zodat de opbouw verder naar beneden kan.

Gerard

Afbeelding

piet_g

Berichtdoor piet_g » 19 Feb 2013, 23:38

Gerard schreef:Zo, vanavond verder gewerkt aan het chassis en alvast de casco opbouw gepast.
Nu eerst de bodemplaat er op maken en wielkasten uitzagen zodat de opbouw verder naar beneden kan.

Gerard

[IMAGE]

staat de bovenkant nu rond of lijkt dat alleen maar op de foto?
Buiten dat lekkere voortgang zo. wat ga je trouwens als vloer gebruiken?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Gerard

Berichtdoor Gerard » 20 Feb 2013, 06:57

piet_g schreef:staat de bovenkant nu rond of lijkt dat alleen maar op de foto?
Buiten dat lekkere voortgang zo. wat ga je trouwens als vloer gebruiken?

Klopt, de bovenkant staat iets rond. We hopen dat het daarmee iets minder 'blokkendoos' wordt.
De vloer wordt gemaakt van watervast multiplex, isolatiefolie en dan nog een laag triplex.

Gerard

Luke

Berichtdoor Luke » 20 Feb 2013, 07:46

Gerard,

Je zei al dat je het gedaan had, en op de foto's is het ook duidelijk te zjn, maar wat is de reden van het verlengen van de disselboom.
Op de foto's lijkt het nl een beetje buiten proportioneel; ie zoiets als een heeeeeeeeeeeeeeeeeele lange dissel en dan komt er nog eens een klein karretje achteraan. Maar ongetweifeld heb je daar over nagedacht dus daar ben ik nieuwsgierig naar :)
Komt er bijv nog iets op die dissel te staan, waardoor je die verlenging nodig hebt?

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Gerard

Berichtdoor Gerard » 20 Feb 2013, 09:03

Luke schreef:Je zei al dat je het gedaan had, en op de foto's is het ook duidelijk te zjn, maar wat is de reden van het verlengen van de disselboom.
Op de foto's lijkt het nl een beetje buiten proportioneel; ie zoiets als een heeeeeeeeeeeeeeeeeele lange dissel en dan komt er nog eens een klein karretje achteraan. Maar ongetweifeld heb je daar over nagedacht dus daar ben ik nieuwsgierig naar :)
Komt er bijv nog iets op die dissel te staan, waardoor je die verlenging nodig hebt?

Een wat langere dissel is wel gemakkelijk met achteruit rijden ... :mrgreen:
Maar er gaat nog een stukje af (de kogelkoppeling zit nu met een lijmtang vast)
Voor de opbouw komt nog een hulpframe met een alu kist op de dissel en dan wil ik nog steeds fatsoenlijk tussen de auto en de aanhanger kunnen staan.
Ik schat dat er nog 20~30 cm van af gaat.

Gerard

Terug naar “Techniek”