Koppakking Td5 vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

Re: Koppakking Td5 vervangen

Berichtdoor tim » 10 Feb 2013, 18:17

Seagull schreef:Het maakt niet uit of Thomas het alleen of met hulp gedaan heeft zolang het maar in eigen beheer uitgevoerd is.

Ik dacht even dat ik de enige op dit forum was die een kopwissel/revisie aan het uitvoeren is of heeft uitgevoerd.

Op mijn vraag over 'Advies vervanging Td5 kop' kwamen 34 reacties op de topic waarvan een enkele bruikbaar (o.a. Rob S. en aanbeveling Alkmaarse Motoren Revisie) en de rest was vervuiling over een VW kop, een of andere Ernst uit Mosselkanaal, bier, ruzie en weet ik wat.

Het lijkt erop dat veel reageerders nog nooit een Td5 kop gelicht hebben en Thomas wel.

Klasse Thomas en ???

Niet helemaal fair jan.

Edward komt met een concreet iemand, een ernst uit musselkanaal, die de expertise in huis heeft om je eventueel verder te helepn voor een bedrag wat je ander in een weekend stuk zou slaan aan slobberwijntjes.
Dat er ruis in het topic sloop, ook waar.
Maar een opmerking van "een of andere ernst" is nou niet bepaald bemoedigend voor anderen om concrete ondersteuning te geven in de toekomst.
Erg braaf allemaal, ik weet het, maar gooi niet alles op een hoop.

Jan (die het vandaag te koud vond om de Td5 kop te monteren)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Seagull

Berichtdoor Seagull » 10 Feb 2013, 18:24

tim schreef:Naar aanleiding van Edward;

Ook al komt het inderdaad zo over, dat thomas dus van A tot Z de boel zelf heeft gedaan, ik kan de daadwerkelijke toepassing die hij heeft ondernomen bijzonder waarderen.
Maar de randopmerking ( de suggestie die opkomt) van je is een andere waarheid.

Thomas, die witte stofwerkplaatsjas van je, dat kan natuurlijk niet.
Bij de volgende fotorapportage van je graag de volgende setting:

ontblood bovenlijf, tato's op de bovenarmen met respectievelijk de tekst "moeder"en "vader" (graag siemetrich aangebracht) diagonale smeervegen van achtereenvolgens kopervet, 10/w 40, wd 40, 80 w90, ATF.
Vervolgens een woest kijkende blik in de lens en aan beide zijde's van je een geinig buurtmeisje.
Die uiteraard om jou nek hangen.
Pas dan kan ik jouw sleutelvaardigheden echt serieus nemen! :mrgreen:

En vergeet ook niet de slagaderlijke bloeding, haastig aangebracht tourniquet en bloedstelpend noodverband.

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Feb 2013, 18:30

Seagull schreef:H
Ik dacht even dat ik de enige op dit forum was die een kopwissel/revisie aan het uitvoeren is of heeft uitgevoerd.

Het lijkt erop dat veel reageerders nog nooit een Td5 kop gelicht hebben en Thomas wel.

Lache dit. :lol: :lol:

Nee idd nog nooit een kop gewisseld :shock: :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 10 Feb 2013, 18:33

Ik begin allerlei visijoenen te krijgen...

Langzaam maar zeker , opkomend uit de stofwolken, dreigt alhier een potentiele reality serie te ontstaan aangaande eene Thomas , de leading star van een nog te gaan maken knalkijkcijfer hitkanon op RTL 4/5/8.
Eens kijken, welke inhoudelijke elementen zouden wij alhier kunnen toevoegen aan een verhaallijn, waar je gewoon voor thuis blijft?

Aflevering 1 zou kunnen bestaan uit de enige brandweerauto die een klein dorpje in Noord Holland rijk is, maar die niet inzetbaar is vanwege een technies mankement.
Maar wacht, daar is een Thomas ...
Wie vult aan?
110 HT 200 Tdi 1989.

Seagull

Berichtdoor Seagull » 10 Feb 2013, 18:34

Edward schreef:

Nou dat is in ieder geval eerlijk van je Edward.

Jan

tim

Berichtdoor tim » 10 Feb 2013, 18:42

Seagull schreef:
Ik dacht even dat ik de enige op dit forum was die een kopwissel aan het uitvoeren is of heeft uitgevoerd.

Ik heb laatst wel bij een klant een douschkop vervangen.
Telt dat ook?

Maar wacht, het wordt nog heftiger; ook de slang die eraan zat heb ik gelijk meegenomen.
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Feb 2013, 18:44

Seagull schreef:
Edward schreef:

Nou dat is in ieder geval eerlijk van je Edward.

Jan

Blijft een raadsel hoe ik dan die koppen weg kon brengen voor revisie en hoe die weer terug gemonteerd zijn....

ironie is duidelijk te moeilijk......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Seagull

Berichtdoor Seagull » 10 Feb 2013, 18:45

tim schreef:
Seagull schreef:
Ik dacht even dat ik de enige op dit forum was die een kopwissel aan het uitvoeren is of heeft uitgevoerd.

Ik heb laatst wel bij een klant een douschkop vervangen.
Telt dat ook?

Maar wacht, het wordt nog heftiger; ook de slang die eraan zat heb ik gelijk meegenomen.

Helaas niet.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 10 Feb 2013, 18:56

Oh it's so easy to have a go at Thomas isn't it ? You should be ashamed of yourselves.

The chap has a problem and the choices are to get rid of the vehicle and leave the Land Rover world or to have a go himself and see if it really is possible to do it.

Fortunately Thomas decided to go for the second choice, thereby saving his vehicle from the breakers yard and staying with us all.

The fact that certain aspects of the job require an extra pair of hands is irrelevant, what matters is that 90% of the work was done by Thomas himself and if the extra pair of hands wish to remain anonymous then that is their choice; what Thomas has proved is that it is possible to do a major procedure with basic tools in your own garage following the correct procedures, he should be congratulated and I for one take my hat off to him.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Feb 2013, 19:05

Nou Rob.....aangenomen DAT Thomas de klus grotendeels zelf uitvoerde, dan zijn de foto's toch minimaal in scene gezet...

nou ben ik natuurlijk een gigantische smeerkees...... maar als je deze klus met blote handen uitvoert, dan heb je niet zulke schone handjes als die van Thomas op de foto's.

en als jij weet dat Thomas zogezegd 90% van het werk zelf gedaan heeft..... was jij dan aanwezig voor de andere 10% en instructies over wat te doen en hoe?
gone

Terug naar “Techniek”