Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor retep » 03 Feb 2013, 22:45

Die switch is er dus voor om de brandstofpomp uit te zetten als je bv van het gas gaat en op de motor afremt en de injectoren dan niet onnodig brandstof blijven inspuiten.
Daar kan het dus niet aan liggen, want die heb ik dus los gehad, dus die kan de brandstoftoevoer in elk geval niet uitzetten. Ik denk dat er dan nog 3 opties zijn, de airflowmeter,
de ecu, of de potmeter op de gasklep.

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor retep » 20 Feb 2013, 22:37

Ik heb een pdf gevonden die je stap voor stap uitlegt hoe je alle electrische componenten mbt het efi gebeuren kunt checken,
en daar heb ik al een hoop aan gehad want ik heb een aantal dingen nagemeten die dus in orde blijken te zijn zoals de airflowmeter,
de potmeter op de gasklep, maar er zijn nog wat dingen waar ik niet uitkom, want om te beginnen is de benzinepomp op een of andere
manier omgeleid, dus loopt niet over een relais, want ik heb alle relais losgetrokken gehad, maar de benzinepomp blijft vrolijk doordraaien
als ik de knop van lpg op benzine zet.
Bij deze eerst even een link naar de pdf. deze staat dan helemaal onder aan de pagina en dan de test process pdf.
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=16466
test 1 heb ik even overgeslagen omdat me niet duidelijk was welk relais waar zat, omat ik niet wist van welke kant er tegen aan gekeken werd.
Test 2 doorlopen en in orde
Test 3 heb ik overgeslagen omdat de pomp ook zonder relais loopt
Test 4 was tijdens het starten het voltage testen en was in orde
Test 5
en daar ging ik de mist in, want ik begrijp dat ik een draad moet trekken van de massa op de bobine naar een wit blauwe draad én wit zwarte draad
die volgens de tekening met een stekkertje naar de verdeler gaat, maar dat is dus niet het geval, want die kabel loopt juist naar de zijkant van de
versterker (dat geval dat onder de bobine zit) Zie foto 1
Op de tekening zie je dan ook een wit/zwarte draad uit de voorkant van die versterker komen, maar die is bij mij door geknipt.
Dan zit daar nog een wit/zwarte draad en die gaat naar de massa op de bobine, en zit er nog een witte draad die naar de plus op de bobine gaat.
Zie foto 2
Dus hier kan ik wel wat hulp/advies gebruiken.
Ik ben vast verder gegaan met test nummer 6, en dat was in orde
Test 7 ook in orde
Test 8 ook in orde
Test 9 ook in orde
Test 10 kwam ik op een waarde uit van 3,80 K ohms en was het een graadje of 13 in de loods, en alleen als ik er ben, dus
die temperatuursensor is waarschijnllijk veel kouder, dus wel aannemelijk dat die waarde dan tevoorschijn komt, dus in orde bevonden.
Bij test 11 ben ik gestopt, want al die waardes tot nu toe kloppen netjes zoals het hoort, en heb ik het gevoel dat ik naar het probleem bij
test 5 moet gaan zoeken, want er klopt daar nog iets niet zie ik ineens, want je ziet op die tekening dus ook een ofsr relais (overide fuel switch relais)
en diens wit/blauwe draad naar het stekkertje naar de verdeler lopen, maar bij mij loopt die draad naar de plus op de bobine, dus verwarrend allemaal.
Verder spring ik even naar Test 12, want daar hebben ze het over de air bypass valve, en die kan ik bij mij niet vinden.
en dan test 14, want daar komt een powerresistor te sprake, maar waar zit dat ding?
Hetzelfde voor Test 16, want dat kastje kan ik ook nergens vinden, en zou het zelfs tegen een schokbrekerpoot moeten zitten, maar niks te zien.
Bijlagen
2013-02-20-400 10 dpi.jpg
2013-02-20-397 10 dpi.jpg

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor retep » 22 Feb 2013, 09:56

Niemand verstand van range rover hiero?

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor retep » 22 Feb 2013, 10:42

Ik heb nog wat huiswerk gemaakt, in de hoop dat men er hier dan wat wijzer uit word, dus bij deze.
Het is wel in het engels, want ik heb het probleem ook op een ander forum staan.
I have 86'3.5 efi, and it has lpg in it. the car runs fine on lpg, but it doesn't run on petrol, so here i am, no experience
at all, because it's my first RR ever, so i did alot of searching and reading, but i got stuck on the next problem(s).
Like i said, it doesn't start on petrol, and the first thing i noticed, is that as soon i switch to petol, the full pump is on,
and never stops, not even when ipull all the relais out of their sockets, so i still have to figure out how they bypass that,
but there's alot of spaghetti wires under the steering collum, so i deal with that later, because the pump is working,
so why doesn't the car run i'm thinking? so i started to check the fuel pressure regulator, and i did that by take it out and
blow some air trough it with a compressor, and i didn't read how much pressure it took ,but it seemed to me that it must
have bin somewere between 2,5 an 3 bar, so that thing works fine, and i can hear the fuel flow back in the tank all the time,
so i gues it works at it should be. The next thing i checked is the vacuum switch with is located under de pressure regulator,
and that one also work fine, so no problem. ( the vacuum switch is hooked up to the overrun fuel shut off relais)
So i did some more web searching and found this pdf file witch tels you step by step how the check the whole efi cirquit and ecu
See this link, and then scroll down to the second pdf file. http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=16466
So i did test 1,2,3,4 and they were al fine, but then i got stuck at test 5, because it confuses me because it says that i should
hook up a jump lead between the ground on the coil and the other end on the white/blue AND the white/black lucar connector
adjacent to the coil. ??? Hook it up to 2 wires??? And what is a lucar? And what means adjacent??
.
And there's more, because things are realy different under my bonnet than the pdf shows. So i made a a picture and a drawing
how things are wired in my car, so that you can compare it.
The upper drawing is from the pdf file, the lower one is how wires run under my bonnit.
All numbers can be found in both drawings, so that you can see where things go wrong.
Number 1 in the upper drawing points at the white/black wire, witch is green in the drawing because else it was a bit hard
to see without coloring it out, and it comes from the amplifier and is mounted on the negative side on the coil, and coresponds
with the lower drawing.
Number 2 is only to be seen in the lower drawing, because there's a white wire coming from the amplifier that goes to the + side
of the coil, witch is not mentioned or to see in the upper drawing.
Number 3 in the upper drawing is a white/black wire that seems to lead to the distributor, but not under my bonnit, because mine
has bin cut off.
Number 4 are the red and blue wires that goes straight into the distributor on the lower drawing, while in the upper drawing the
white/black wireseems to be connected with the distributor, and the red and blue wire are not even mentioned.
Number 5, there's no number 5, because i fought i already used 5, so let's go on the the next one.
Number 6 is correct in both drawings
Number 7 the same
Number 8 ??? hell, how could i have missed that one?
Number 9 in the lower drawing i mentioned black/white, but it's a white/black wire.
Number 10 is white blue wire that leads from the + on the coil to the switch relais, but not on the upper drawing, because there
it goes between the white/black wire and distributor.
So can anyone help me with this mess?
Bijlagen
2013-02-21-412 12 dipi.jpg
Rr schema100 dpi.jpg

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor retep » 23 Feb 2013, 10:27

Ik heb nog even een tekening gemaakt van hoe het volgens het boekje aangesloten zou zitten, dus de bovenste tekening is hoe het
aangesloten zit, de onderste is hoe ik de tekening lees en zoals het volgens RR zou moeten zitten.
op de tekening in mijn vorige post zie je een draad uit het fuel switch off relais komen dat als nummer 8 genoteerd staat,
maar dat is een vergissing want die draad zit er niet, dus heb ik die in de nieuwe tekening verwijderd.
Heeft iemad hier dan ook eenzelfde efi staan die dan even kan kijken hoe in elk geval die amplifiër
aangesloten hoort te zitten, en dat dan even kan vergelijken?
Bijlagen
rr wiring 2.jpg

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor retep » 23 Feb 2013, 20:10

nog even een vertaling vd engelse tekst.
Ik heb 3.5 efi 86', en het heeft lpg in. de auto loopt schoon voort lpg, maar het niet draaien op benzine, dus hier ben ik, geen ervaring helemaal niet, want het is mijn eerste Bronrecord ooit, dus ik heb veel zoeken en lezen, maar ik steken op het volgende probleem (s bleef).
Zoals ik al zei, beginnen het niet op benzine, en het eerste wat ik zag, is dat aangezien spoedig ik naar de petol overschakelen, de volledige pomp is op, en nooit stopt, zelfs niet als ipull het relais uit hun kassen, dus ik nog steeds hebben om erachter te komen hoe ze die omzeilen, maar er veel van spaghetti draden onder de stuurinrichting collum is, zodat ik omgaan met die later, omdat de pomp werkt, dus waarom niet de auto lopen ik denk? dus ik begon om te controleren de benzine drukregelaar, en ik deed dat door neem het uit en sommige via lucht blazen met een compressor, en las ik niet hoeveel het kostte druk, maar het leek mij dat het moet bin reiniging tussen 2,5 een 3 bar, dus dat ding werkt prima, en ik hoor de brandstofstroom terug in de tank aller tijden, dus ik gues het werkt op het zou moeten. Het volgende wat dat ik gecontroleerd is de vacuüm schakelaar met bevindt zich onder de drukregelaar, en dat een ook goed werken, dus geen probleem. (de vacuüm schakelaar wordt vastgehaakt aan de overschrijding brandstof dicht vandoor relais)
Dus ik heb wat meer web zoeken en vond dit pdf bestand heks tels u stap voor stap hoe het selectievakje de hele efi cirquit en de ecu

Zie deze link en dan scroll naar beneden naar het tweede PDF-bestand. http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=16466
Dus ik 1,2,3,4 testte en ze al prima waren, maar toen ik op test 5, steken bleef omdat het verwart me omdat het zegt dat ik moet haak een voorsprong sprong tussen de grond van de spoel en het andere uiteinde op de wit/blauw en de wit/zwart lucar connector grenzend aan de spoel. ??? Sluit deze dan aan 2 draden??? En wat is een lucar? En wat betekent aangrenzende??
.
En er is meer, omdat dingen echt zijn verschillende onder mijn motorkap dan de pdf laat zien. Dus ik maakte een een beeld en een tekening hoe dingen zijn aangesloten in mijn auto, zodat u deze kunt vergelijken.
De bovenste tekening is van het PDF-bestand, de onderste is hoe draden lopen onder mijn bonnit.
Alle nummers kan gevonden worden in beide tekeningen, zodat u kunt zien waar de dingen verkeerd gaan.
Nummer 1 in de bovenste tekening wijst op de draad wit/zwart, heks is groen in de tekening, omdat anders het was een beetje moeilijk om te zien zonder kleuring het uit, en het komt uit de versterker en is gemonteerd op de negatieve kant op de spoel en coresponds met de lagere tekening.
Nummer 2 is alleen te zien in de onderste tekening, omdat er een witte draad van de versterker dat naar gaat de + kant van de spoel, heks niet wordt vermeld of om te zien in de bovenste tekening.
Nummer 3 in de bovenste tekening is een wit/zwart draad die lijkt te leiden tot de distributeur, maar niet in mijn bonnit, omdat mijn bin afgesneden heeft.
Nummer 4 zijn de rode en blauwe draden die gaat rechtstreeks in de distributeur op de lagere tekening, terwijl in de bovenste tekening de wit/zwart-wireseems te maken heeft met de distributeur en de rode en blauwe draad zijn niet eens genoemd.
Nummer 5, is er geen nummer 5, omdat ik gevochten heb ik al 5 gebruikt, dus laten we gaan op de volgende.
Nummer 6 is in beide tekeningen juist.
Nummer 7 hetzelfde
Nummer 8??? hel, hoe kon ik gemist hebben dat een?
Nummer 9 in de lagere tekening vermeld ik zwart/wit, maar het is een draad wit/zwart.
Nummer 10 is witte blauwe draad die leidt van de + van de spoel van het relais schakelaar, maar niet op de bovenste tekening, want daar tussen de wit/zwart draad en de distributeur gaat.
Dus kan iemand me helpen met deze puinhoop?
.
Btw, als hier alleen in het nederlands geschreven mag worden, wat doet dan die ene forummer hier die in het engels antwoord op je vragen geeft?
Op ben ik nou in de war met een ander forum?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor Roger B. » 24 Feb 2013, 02:02

als je even de moeite neemt om te lezen in het subforum "over dit forum" dan hoef je die vraag niet te stellen.

neem je die moeite niet, klaag dan ook niet over de uitzondering die de forumleiding gemaakt heeft
gone

Gebruikersavatar
peter191064
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
Locatie: Brouwershaven

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor peter191064 » 24 Feb 2013, 08:37

retep schreef:nog even een vertaling vd engelse tekst.
Btw, als hier alleen in het nederlands geschreven mag worden, wat doet dan die ene forummer hier die in het engels antwoord op je vragen geeft?
Op ben ik nou in de war met een ander forum?


Héé naam genoot, je bent niet in de war.
Die "ene" ( Rob dus) kun je zien als de wandelende internationale WIKIPEDIA van hier, alleen de vertaalknop op zijn PC is buiten bedrijf. (-_-)

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor retep » 24 Feb 2013, 13:21

Roger B. schreef:als je even de moeite neemt om te lezen in het subforum "over dit forum" dan hoef je die vraag niet te stellen.

neem je die moeite niet, klaag dan ook niet over de uitzondering die de forumleiding gemaakt heeft



Ik klaag niet, ik vraag wat die engelse antwoordende forumer hier dan doet. Verder zit ik op tal van forums, dus snap zelf wel dat je
gewoon geen reclame mag maken, geen grote bek open mag trekken ( behalve edward, waarvoor de forumleiding schijnbaar ook een uitzondering maakt)
maar dat je geen engels mag spreken wist ik even niet. Wat overigens een beetje onzin is, want het is toch hier een landroverforum, dus engelse meuk,
en zou engels dan voor de die-hard engelse meuk rijders geen probleem moeten zijn, maar eerder een must. Zeker nadat onze taal doodrenkt is met engelse woorden en termen. Ik spreek dan ook geen swahiliaans of kazachstaans, en was het ook niet mijn bedoeling om er een gewoonte van te maken
om engels te schrijven, dus blijft het ook bij deze ene keer. Anyway, de vertaling staat er, dus probleem opgelost, toch?

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: Rr 3.5 efi 85' loopt niet op benzine

Berichtdoor retep » 24 Feb 2013, 13:24

peter191064 schreef:
retep schreef:nog even een vertaling vd engelse tekst.
Btw, als hier alleen in het nederlands geschreven mag worden, wat doet dan die ene forummer hier die in het engels antwoord op je vragen geeft?
Op ben ik nou in de war met een ander forum?


Héé naam genoot, je bent niet in de war.
Die "ene" ( Rob dus) kun je zien als de wandelende internationale WIKIPEDIA van hier, alleen de vertaalknop op zijn PC is buiten bedrijf. (-_-)

In zijn wikipedia ontbreekt dan alleen nog het hoofdstuk efi, want op mijn probleem heeft hij schijnbaar geen antwoord. :lol:
Een goede efi specialist zou dan ook bakken met geld kunnen verdienen, want op geen forum hebben ze een antwoord op mijn probleem.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten