Disco 2 vragen hill descent etc

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor Edward » 06 Feb 2013, 19:25

RobStewart schreef:
Edward schreef:Het systeem uit de Disco 2 of Freelander 1 vergelijken met het systeem uit een Fl2, D4, of L405 is ongeveer hetzelfde als T-Ford vergelijken met een Prius! :shock: :shock:


Not sure I follow you Edward :? HDC has never changed, it is the simplest of systems which takes the rolling speed from the wheel sensors and applies the brakes to reduce the speed to a pre-determined limit. The only difference between Freelander 1 and the L405 is that HDC now talks to Terrain Response 2 and in some cases is engaged automatically rather than waiting for the driver to engage it manually when all the passengers scream and in some cases TR2 will disallow the HDC request due to the driver having insufficient training.

Rob


Je wilt het niet begrijpen bedoel je. Een D2 of Fl1 valt van een berg alvorens in te grijpen, waar een D4 of L405 vanaf de eerste centimeter beheerst en gecontroleerd naar beneden gaat.

Of het systeem wezenlijk anders is doet er niet toe, de werking ligt mijlenver uit elkaar. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor RobStewart » 06 Feb 2013, 19:36

Edward schreef:... waar een D4 of L405 vanaf de eerste centimeter beheerst en gecontroleerd naar beneden gaat.


I think 'tis you Edward that does not understand ;) having driven both the D4 and L405 down a 200m 30 degree slope with HDC engaged there is no difference to the response time when driving my F1 Td4 with HDC engaged on exactly the same slope.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor Edward » 06 Feb 2013, 19:51

RobStewart schreef:
Edward schreef:... waar een D4 of L405 vanaf de eerste centimeter beheerst en gecontroleerd naar beneden gaat.


I think 'tis you Edward that does not understand ;) having driven both the D4 and L405 down a 200m 30 degree slope with HDC engaged there is no difference to the response time when driving my F1 Td4 with HDC engaged on exactly the same slope.

Rob


Dan heb jij een andere ervaring als ik. De eerste wagen met het systeem hebben een veel langere responstijd en vallen echt van de heuvel voordat het systeem het gaat doen. De later reageren meteen en veel soepeler. Maar natuurlijk, in 10 jaar is het systeem niet verfijnd of aangepast. :shock: :shock:

Maar wat jij wil jonge, er is geen verschil. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor Roger B. » 06 Feb 2013, 21:17

en hoe begint Rob? voetje op de rem en voorzichtig beginnen te rollen en HDC neemt het over? of het HDC zelf laten beginnen met remmen? kan me voorstellen dat je de vertraging in werking niet merkt bij manier 1
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor RobStewart » 06 Feb 2013, 21:27

Roger B. schreef:en hoe begint Rob?


Text book, stop at crest of hill, select "D" and HDC, take feet off brake, let vehicle go over crest of hill and keep feet off pedals all the way down.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor Roger B. » 06 Feb 2013, 21:42

als je dat met een D2 handbak doet maakt ie eerst een beetje vaart, begint dan te remmen tot de gewenste snelheid voor het HDC bereikt is en houdt die dan vast, en dat is dan niet 10km/u verschil, maar zoals Edward eerder al schreef, NET te veel snelheid om niet heel even te schrikken,,,, remt ie wel??

ik heb me latenvertellen dat een D3 deze "vrije val" niet heeft, en ga er van uit dat de latere modellen niet slechter zijn. hoe de FL1 het doet weet ik niet meer
gone

Gebruikersavatar
Ray vd Velden
Berichten: 796
Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
Locatie: Millingen aan de Rijn

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor Ray vd Velden » 06 Feb 2013, 22:18

Mot toch zeggen dat de automaat niet anders dan een handbak werkt in D.
Heb het met een andere D2 gedaan en was toch het zelfde liedje....
Heb het met een D3 en D4 gedaan die moest ik toch echt de heuvel af duwen :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor Roger B. » 07 Feb 2013, 06:53

omdat ik hdc in een D2 automaat nooit geprobeerd heb, schreef ik uitdrukkelijk handbak, maar dat mag je dus vergeten...gewoon D2
gone

Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Feb 2013, 18:16

Roger B. schreef:omdat ik hdc in een D2 automaat nooit geprobeerd heb, schreef ik uitdrukkelijk handbak, maar dat mag je dus vergeten...gewoon D2


Ik vind het wel goed werken in een D-II met een automaat. Geen problemen. Hoogstens onderaan de heuvel zelf bijremmen om te voorkomen dat de voorspoiler te hard in contact komt met de grond.

Op LRCH evenementen heb je alleen niet altijd wat aan je HDC, maar dat komt meer omdat je na een tijdje in de file staat. ;)

Gebruikersavatar
Ray vd Velden
Berichten: 796
Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
Locatie: Millingen aan de Rijn

Re: Disco 2 vragen hill descent etc

Berichtdoor Ray vd Velden » 07 Feb 2013, 18:23

Vraag me toch af Thomas of je HDC wel aangezet heb omdat je het laatste stukje moet bij remmen :mrgreen:
Maar zoals hier al geschreven staat de eerste meters maken het dan ff leuk.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten