Maybe I'm missing something here, in a standard Dutch 2.25D the gloeibougies are standard 12v items run in series with a resistor at one end that steps the voltage down to 12v. In the 24v petrol versions they use the same philosophy and all the engine ignition system is 12v.
ERC8450 is designed to run in parallel from a 12v source, so I would drop in 4 ERC8450 and take the feed from the resistor.
Now there was/is a complete kit (BR 1554) which had 4 plugs and the wiring which I have used on numerous occasions.
So all you have to check is that the end of the resistor gives you 12v.
Rob
Gloeiplug ERC8450 in serie schakelen
- RobStewart
Re: Gloeiplug ERC8450 in serie schakelen
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Hallo Rob,
Overal waar ik zoek naar informatie over de gloeipluggen van de vroege series (568335) 2.25D motoren krijg ik de informatie dat ze werken op 1,7V en niet op 12V. Dus dan zou de huidige weerstand de spanning terug moeten brengen van 24 naar ongeveer 6V. Ik kon alleen van de latere 2.25D motoren met een nieuwere kop vinden dat ze ook de ERC8450 hadden (en waarschijnlijk dan paralel vanwege het voltage).
kan dat helaas niet meten omdat de oude gloeipluggen er niet meer aan zitten en kan die ook niet veilig aanbrengen omdat het nieuwe blok in de pad ligt) alleen de losse weerstand meten heeft geen zin omdat de spanning over de weerstand veranderd bij het amperage dat er door gaat. wet van Ohm zegmaar.
Dus vanuit die optiek was het of een nieuwe voorschakelweerstand vinden of gewoon de gloeispiralen vervangen.
Overal waar ik zoek naar informatie over de gloeipluggen van de vroege series (568335) 2.25D motoren krijg ik de informatie dat ze werken op 1,7V en niet op 12V. Dus dan zou de huidige weerstand de spanning terug moeten brengen van 24 naar ongeveer 6V. Ik kon alleen van de latere 2.25D motoren met een nieuwere kop vinden dat ze ook de ERC8450 hadden (en waarschijnlijk dan paralel vanwege het voltage).
kan dat helaas niet meten omdat de oude gloeipluggen er niet meer aan zitten en kan die ook niet veilig aanbrengen omdat het nieuwe blok in de pad ligt) alleen de losse weerstand meten heeft geen zin omdat de spanning over de weerstand veranderd bij het amperage dat er door gaat. wet van Ohm zegmaar.
Dus vanuit die optiek was het of een nieuwe voorschakelweerstand vinden of gewoon de gloeispiralen vervangen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Oef, heb een heleboel gemist zie ik.
Ik zal eens kijken wat ik op mijn plugjes zie. Is alweer een hele tijd geleden.
Of nogmaals parallel zetten. Ben je ook klaar.
Even zitten googlen en het volgende gevonden http://spark-plugs.co.uk/index.php/search/simple/75265
Even zitten googlen en het volgende gevonden http://spark-plugs.co.uk/index.php/search/simple/75265
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Disco 2
Roamer schreef:Oef, heb een heleboel gemist zie ik.
Hallo Roamer,
Je weet dat je een link gestuurd hebt van boegies he
Het in serie zetten was puur een gedachte vanwege het voltage (24V in de laro en 12v pluggen). Voor paralel hadden we 24v gloeipluggen nodig (deze zijn inmiddels besteld en onderweg)
------
Ow, dacht ik gloeiers had geselecteerd... my bad.
Maarre, standaard staan ze in serie...
Maarre, standaard staan ze in serie...
Percy
Disco 2
Disco 2
Vandaag de nieuwe gloeipluggen voor 24V geplaatst. heb ze nog niet kunnen testen omdat ik eerst nog het contact slot moet meten en nog de nodige dingen aan moet sluiten van het brandstof systeem en de koeling, maar in ieder geval klopte de draad wel en gingen ze er zonder problemen in.
Dank voor de tips en het mee denken.
Dank voor de tips en het mee denken.
------