Ventilatie zijruiten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
robvanvuuren

Re: Ventilatie zijruiten

Berichtdoor robvanvuuren » 03 Feb 2013, 20:59

ik heb zelf de defender vent gemonteerd > montage is goed te doen.
blijft wel dat pas als de motor warm is en de blower op vol staat je er profijt van hebt op je zijruiten (duurt wel effe) de verdeling van de luchtstroom op het voorruit is inderdaad beter.

christd77

Berichtdoor christd77 » 04 Feb 2013, 11:25

Kijk voor een standkachel ( mocht je die toch willen op ebay kleinanzeigen in duitsland)

Ik heb er net een gekocht voor mijn nieuwe disco ( en voor de oude een paar maanden geleden)
Heb 350 betaald incl versturen voor een 5 jaar oude standkachel. Webasto met afstandbediening )
Boem is hoo!

gLobetrotter

Berichtdoor gLobetrotter » 04 Feb 2013, 18:32

TIP !!

Bij hevige regen en of sneeuwval, het ventilatie rooster bovenop de rechter wing (Td5) afdekken, deze die dient voor de interieur verluchting !
Ook regelmatig het water-af-laat tapje eens open knijpen onderaan de ventilatie-box in de rechter wing :-)

Dragon

Berichtdoor Dragon » 04 Feb 2013, 18:34

ernsts schreef:Heren (toch veel mannen hier op dit forum ;) },
dank voor alle reacties.

Ik heb inmiddels toch zo' n mufff besteld, kijken wat die doet. Sowieso ook goed voor temperatuur motor, die met de buitentemperatuur van afgelopen dagen maar hééél langzaam oploopt (terzijde: heb wel het idee dat die standaard temeratuurmeter in de Td5 niet snel een prijs voor reactievermogen zal winnnen).

Maar we gaan dus eerst eens kijken wat die muff doet. Die kan ik ongestraft helemaal dicht laten, en voor langere rittten een stukje open? Overigens is het nu (half elf 's avonds) 13 (dertien!) graden buiten, dus waar hebben we het over...

En dan ga ik nog eens kijken of daarna een knutsel-oplossing dan wel een veel-geld-voor-een-stukje-plastic-maar-wel-makkelijk-blaasding nog nodig blijkt.

Groet,
Ernst

Ik haal de muff er pas af als ik zeker weet dat het boven 10 graden blijft!
Het koelsysteem van een TD5 is zo over gedimensioneerd dat je rustig met muff dicht kan blijven rondrijden.
Ook langere afstanden, je hebt altijd je temperatuurmeter nog om te controleren of je motor te heet word.
Bij mij geeft die nog steeds onveranderd het zelfde aan, ergens vlak voor het midden.
Je hebt ook altijd je viscofan nog ;)
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Feb 2013, 20:08

jaaaaa je hebt je temp.meter nog....ware het niet dat die pas oploopt als de motor al te heet is
gone

ernsts

Berichtdoor ernsts » 05 Feb 2013, 12:39

Dragon schreef: Ik haal de muff er pas af als ik zeker weet dat het boven 10 graden blijft!
Het koelsysteem van een TD5 is zo over gedimensioneerd dat je rustig met muff dicht kan blijven rondrijden.
Ook langere afstanden, je hebt altijd je temperatuurmeter nog om te controleren of je motor te heet word.
Bij mij geeft die nog steeds onveranderd het zelfde aan, ergens vlak voor het midden.
Je hebt ook altijd je viscofan nog ;)

Dank, muff is binnen en zit erop. Afgelopen dagen toch in de opgerolde stand gebruikt maar vanaf nu (brrrr buiten) ga ik hem dicht rollen.
Zwembroek mee voor als het te heet wordt binnen :lol:
Defender 90 Td5 CSW 2002

Dragon

Berichtdoor Dragon » 05 Feb 2013, 19:31

Roger B. schreef:jaaaaa je hebt je temp.meter nog....ware het niet dat die pas oploopt als de motor al te heet is

Ha Roger,

kan je dat ook ff uitleggen?!
Het lijkt mij weinig zinvol om een temperatuurmeter te hebben die pas iets laat zien als het te laat is :(
Kan me niet voorstellen dat het zo werkt.... :!: :?:
En trouwens, als'ie echt te heet wordt, hoort de viscofan z'n werk te gaan doen, Toch??

@ Ernst, prima oplossing hoor. bij mij is'ie standaard dicht!
Lekker snel warm dus binnen :D
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Terug naar “Techniek”