Hallo Arjan,
Je hebt in principe alleen de keerring AEU2515 nodig (en misschien nog een vilt-ringetje). De keerring is een stalen huis/ring met een leren lip als afdichting (op de flens).
De centrale moer losdraaien, NIET door de pignon vast te laten lopen in het kroonwiel, maar door de flens tegen te houden.
De stand van de moer markeren en op dezelfde plaats naderhand weer vastzetten (hetzelfde aantal slagen los en weer vast).
Weer de flens tegenhouden (dit om te voorkomen dat de pignonas iets naar achteren getrokken wordt in de hypoidvertanding).
Bij mijn 300Tdi heb ik deze keerring (AEU2515) met 45.000 km vervangen en ik wacht nog steeds tot ie weer begint te lekken (nu 200.000 km gelopen), daarom ik heb een keerring op voorraad.
Groet,
Erik.
Afstellen van differentail
- Erik Peters
Re: Afstellen van differentail
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
ik vond dat het losdraaien er erg makkelijk uitzag, met het wringijzer over kruis (dus halve arm) en dan uit de pols los.. ook het vastdraaien ging zo losjes.... Het is een zelfborgende moer.... die hoort voordat ie aan de ring komt al zwaarder te draaien. op deze manier is de kans redelijk aanwezig dat ie zijn lager te los heeft zitten (kan ook een oorzaak van de lekkage geweest zijn.... (erg overtuigd was ie ook niet van het resultaat."....laten we hopen dat ik de lekkage verholpen heb.."
ik doe het anders, zoals het mij bij mijn eerste baantje geleerd is, maar ook niet op "de" juiste manier, maar er is er in de 4 jaar dat ik, en mijn collega's regelmatig keerringen op die manier vervingen geen met stukgelopen differentieel(lager) geweest.....
overigens is één van de oorzaken van lekkage van een differentieel keerring, (Zeker bij de assen met een banjobout voor de ontluchting) een verstopte ontluchting waardoor er druk opgebouwd wordt als het differentieel tijdens het rijden opwarmt..
ik doe het anders, zoals het mij bij mijn eerste baantje geleerd is, maar ook niet op "de" juiste manier, maar er is er in de 4 jaar dat ik, en mijn collega's regelmatig keerringen op die manier vervingen geen met stukgelopen differentieel(lager) geweest.....
overigens is één van de oorzaken van lekkage van een differentieel keerring, (Zeker bij de assen met een banjobout voor de ontluchting) een verstopte ontluchting waardoor er druk opgebouwd wordt als het differentieel tijdens het rijden opwarmt..
gone
Dank Roger voor de volgende goede tip 
de asontluchting dus gelijk ook even checken..
groetjes, Fenna
de asontluchting dus gelijk ook even checken..
groetjes, Fenna