Zware olie lekkage links voor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Zware olie lekkage links voor

Berichtdoor Roger B. » 01 Apr 2013, 14:34

hoeveel diesel per minuut denk je dat ie het carter in lekken moet op drukopbouw de realiseren?? :shock:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Apr 2013, 22:41

Roger B. schreef:hoeveel diesel per minuut denk je dat ie het carter in lekken moet op drukopbouw de realiseren?? :shock:

Tja, veel liters ,,, daar kan je de tank niet tegen vullen. Maar mij lijkt dat hier het niet de overdruk is maar gewoon het toenemende teveel aan verdunde olie geleidelijk aan overboord wordt gezet.
Is wel zorgelijk want diesel-olie in de motor-olie ruineert de smerende eigenschappen van de motor-olie.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Apr 2013, 00:10

Landmarcs schreef:
Roger B. schreef:hoeveel diesel per minuut denk je dat ie het carter in lekken moet op drukopbouw de realiseren?? :shock:

Tja, veel liters ,,, daar kan je de tank niet tegen vullen. Maar mij lijkt dat hier het niet de overdruk is maar gewoon het toenemende teveel aan verdunde olie geleidelijk aan overboord wordt gezet.
Is wel zorgelijk want diesel-olie in de motor-olie ruineert de smerende eigenschappen van de motor-olie.

Groeten MarcS

Als er zoveel diesel in de olie zit dat het er bij de peilstok uitkomt betwijfel ik of er nog smerende werking over is. Dan zit het blok in no-time vast. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”