Zware olie lekkage links voor
-
Roger B.
Re: Zware olie lekkage links voor
hoeveel diesel per minuut denk je dat ie het carter in lekken moet op drukopbouw de realiseren?? 
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:hoeveel diesel per minuut denk je dat ie het carter in lekken moet op drukopbouw de realiseren??
Tja, veel liters ,,, daar kan je de tank niet tegen vullen. Maar mij lijkt dat hier het niet de overdruk is maar gewoon het toenemende teveel aan verdunde olie geleidelijk aan overboord wordt gezet.
Is wel zorgelijk want diesel-olie in de motor-olie ruineert de smerende eigenschappen van de motor-olie.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Roger B. schreef:hoeveel diesel per minuut denk je dat ie het carter in lekken moet op drukopbouw de realiseren??
Tja, veel liters ,,, daar kan je de tank niet tegen vullen. Maar mij lijkt dat hier het niet de overdruk is maar gewoon het toenemende teveel aan verdunde olie geleidelijk aan overboord wordt gezet.
Is wel zorgelijk want diesel-olie in de motor-olie ruineert de smerende eigenschappen van de motor-olie.
Groeten MarcS
Als er zoveel diesel in de olie zit dat het er bij de peilstok uitkomt betwijfel ik of er nog smerende werking over is. Dan zit het blok in no-time vast.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968