Heerde 12jan 1ste evenement 2013 LRCH

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
R1200C

Re: Heerde 12jan 1ste evenement 2013 LRCH

Berichtdoor R1200C » 11 Jan 2013, 12:08

defender_de_gekste schreef:Ok ik kom :-)
Vanmiddag even bij sleepkabelshop een mooie sleepkabel halen met 2 ogen deraan. Ik begreep dat een kinetische beter werkt dan een zonder veerkracht?

Daar is op het forum al heel veel over geschreven (zoek en je vindt een schat aan al dan niet zinvolle info). Kinetisch vangt klappen beter op maar belangrijker is dat je er op een andere manier mee kunt werken. Je kunt het touw dan op spanning brengen (zover door rijden tot het touw helemaal strak staat) en vaak zal dan het vast zittende voertuig langzaam los komen. Werkt een stuk prettiger dan rukken en klappen op je chassis (en je nek) krijgen.

Overigens: los van een sleepkabel moet je ook even goed kijken naar je recovery points. Zet je een goede kabel aan een verkeerd punt op je auto vast kan het best zijn dat maar een deel van je auto uit de modder komt.

Enne kijk vooral even verder dan alleen de sleepkabelshop want dat zijn niet de goedkoopsten...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

defender_de_gekste

Berichtdoor defender_de_gekste » 11 Jan 2013, 15:13

gelijk jate haken bijkopen dan?

Kan ik die standaard gewoon bevestigen aan de 90? Zeg maar vanavond even in 30 minuutjes?

gr, Maurice

ps ben op het werk en kan even niet goed de zoekfunctie gebruiken......
bedankt alvast!

rrooggiieerr

Berichtdoor rrooggiieerr » 12 Jan 2013, 09:21

Ik ben er ook bij vandaag, gaat mijn 3e off-road event worden. Tot nu toe elke keer weer wat geleerd, en verwacht aan het einde van de dag mijn wagen weer beter te kennen. Tot snel!
Def 110 HCPU '91 200Tdi

Terug naar “Evenementen”