Eric Tol schrijft:
Camber is 0
Castor is 3 graden
Fuseepenhoek is 7 graden
Deze zijn geen van alleen in te stellen maar worden bepaald door chromen bol/fuseehuis en fuseelagers.
Het enige dat in te stellen is is de toe/uitspoor en die is bij permanent 4x4 2mm uitspoor.
Bij de niet aangedreven vooras van een serie landrover is dat tussen de 0 en 2mm toespoor.
Groet,
Eric.
Het Caster wordt bij een schroefgeveerde LandRover met starre assen mede bepaald door de hockey-sticks, maar dit dus verder terzijde.
Je kan je afvragen waarom je Camber en Caster zou willen stellen bij een starre as ... aangenomen dat voor de standaard opzet een tamelijk adequaat compromis is gekozen. Het is overigens juist een relatief pluspunt van de starre as dat de banden netjes parallel op de weg staan, iets wat gunstig uitpakt op de grip.
Groeten MarcS
PS Ik dacht dat het uitspoor bij een Defender tussen de 0 en 2 mm lag ? (Vrijwel neutraal lijkt mij ook logisch gezien de permanent 4x4 opzet.)