dus is het eindelijk bijna zoals het ooit bedoeld was, grijs voor bedrijfswagens (niet voor goedkoop tweezitsversies van een grote auto rijden)
en voor die ondernemer werkt dat nog steeds en vooral heeel dik als ie de auto nieuw aanschaft (geen bpm)
Loshalen grijskenteken dak Defender
Re: Loshalen grijskenteken dak Defender
Roger schreef:Tja waanzinnige wetgeving.
Totale waanzin. Het verzinnen van regels om te belasten en vervolgens verzinnen anderen dingen om niet te belasten.
Ik werd er gek van.
Wil niet zeggen dat alles in Frankrijk beter is want hier kunnen ze er ook wat van maar gelukkig hebben ze wegenbelasting lang geleden afgeschaft.
Heerlijk een Defender dan. Alleen diesel betalen. Voor mij werd een Defender in NL onbetaalbaar.
Maar ook bij mij kan t grijze dakje er nu wel af.
Je mag jezelf zoveel voor de gek houden als je wilt. Ik vind het mooi als mensen hun dromen ergens anders willen realiseren, maar doe nou niet net of de belastingdruk in Frankrijk niet net zo hoog is als hier. Om over de bureaucratie maar te zwijgen.
En idd betaal ik (nou ja, de zaak) voor een Defender 130 en een Disco 2 samen nog geen 1000 euri mrb
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Naaah. Was mooie bijkomstigheid.
Maar feit is dat ik in NL over de gehele linie veeeeel duurder uit was dan hier.
In de Correze kun je wat simpeler en 'off the grid' leven.
De vaste lasten zijn veel lager.
Voor mij, ook in NL ondernemer werd de wegenbelasting toch duur omdat ik de Defender prive reed.
Maar goed, is OT en verder oninteressant.
Ik ga mn dakje er ook afhalen. Wil een roofrack.
Maar feit is dat ik in NL over de gehele linie veeeeel duurder uit was dan hier.
In de Correze kun je wat simpeler en 'off the grid' leven.
De vaste lasten zijn veel lager.
Voor mij, ook in NL ondernemer werd de wegenbelasting toch duur omdat ik de Defender prive reed.
Maar goed, is OT en verder oninteressant.
Ik ga mn dakje er ook afhalen. Wil een roofrack.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Hoi Sj@rif heb jij ook een foto van jouw oplossing? Ik ben ook aan het kijken om het grijs kenteken dakje te verwijderen.
Gr Dirk
Gr Dirk
Dirkdt schreef:.... Ik ben ook aan het kijken om het grijs kenteken dakje te verwijderen.
Dan heb ik een nog wellicht verrassend standpunt van de RDW.
Omdat ik in Portugal dat dakje niet meer nodig heb en in feite in Nederland ook niet omdat ik als particulier toch de 'gele' belasting zou moeten betalen dacht ik laat ik het eens vragen aan de RDW.
Antwoord: "Dat dakje mag u niet verwijderen ! " ; "Ja maar ik moet toch de gele belasting betalen dus dat dakje heeft verder geen betekenis meer dan alleen voor de belasting" ; "Ja meneer op zich klopt dat maaaarrrrr ......... als u het dakje verwijderd voldoet de auto niet meer aan de eisen voor een bedrijfswagenkenteken en een Land Rover Hard Top op personenwagenkenteken kennen we in Nederland niet ! " (E.e.a. speelde zich af in 2006 ; hoe men er nu over denkt weet ik niet)
Maar goed, het zal allemaal wel. Het dakje zit er dus nog steeds op en ach waar maak ik me eigenlijk druk om met een wegenbelasting van ........... € 58 per jaar !

(Prijspeil 2005)
Overigens de reden dat ik het dakje eraf wilde halen is om het speciale Hannibal roofrack voor Land Rovers met dakje dat ik heb, te kunnen verlagen.
Rij en betaal ze
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor