Schijfrem 109

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
janwijbrand

Re:Schijfrem 109

Berichtdoor janwijbrand » 18 Dec 2012, 15:04

Edward schrijft:
Hij heeft een 109. ;) Maar wat is er mis met de trommelremmen? :huh: Goed het wat meer werk om ze goed gesteld te houden, maar als ze goed zijn remmen ze zeker net zo goed als een schijfrem.

De redenen waarom ik wel eens zit te denken aan een conversie: 1) het is meer werk om ze *echt* goed te houden (maar inderdaad, eenmaal goed gesteld remmen ze prima - harder remmen dan met blokkerende banden kan toch niet) en 2) de remtrommels vóór zijn zelfbekrachtigend in vóórwaarste richting, dat geeft in achterwaartse richting remmen (helinkje bv.) nog wel eens verrassingen, 3) langer last van vocht na een doorwading en 4) goeie, kwaliteits-merk remvoeringen voor de 11" trommels zijn niet heel dik gezaaid.

Maar ja, het is bv. helemaal maar de vraag wat de verzekering van een rem-conversie vindt. Daar kom je meestal alleen achter, als het al te laat is :)

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Dec 2012, 15:18

janwijbrand schrijft:
[b]

Maar ja, het is bv. helemaal maar de vraag wat de verzekering van een rem-conversie vindt. Daar kom je meestal alleen achter, als het al te laat is :)

Dat hoeft niet Jan. Voor een maat van me heb ik (met heel veel tegenzin en gemopper) een Stage One voorzien van assen van een Toyota. dat hebben we in overleg met de RDW en de verzekering gedaan. Was geen enkel punt en staat op de polis vermeld. ;)

Er is één type Toyota dat qua spoorbreedte in de buurt komt van een Serie. Koos weet vast wel welke. :huh: :huh:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Wollem

Berichtdoor Wollem » 18 Dec 2012, 15:31

Edward schrijft:
Hij heeft een 109. ;) Maar wat is er mis met de trommelremmen? :huh: Goed het wat meer werk om ze goed gesteld te houden, maar als ze goed zijn remmen ze zeker net zo goed als een schijfrem.

omdat ik misschien geen 110 heb

Terug naar “Techniek”