Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor Roger B. » 14 Dec 2012, 22:49

werkelijk?? is de D3er ook af fabriek zonder luchtvering??? (zou zelf (net als bij een D2) absoluut MET willen overigens)
gone

edwinhout
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 Dec 2011, 22:49

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor edwinhout » 14 Dec 2012, 23:04

Roger B. schrijft:
werkelijk?? is de D3er ook af fabriek zonder luchtvering??? (zou zelf (net als bij een D2) absoluut MET willen overigens)


D2 heeft maar 50% luchtvering. Dat is op de achter as en niet voor.

Ik heb nooit een D2 gehad maar mij is verteld dat dat gedaan is omdat de voorgangers zonder lucht achter een beetje onstabiel waren met bv hoge last in of achter de auto. De D2 heeft dus zo'n systeem om de auto stabiel te houden achter.

Maar ik ben het met je eens ! Luchtvering is heerlijk om mee te rijden. Maar mijn defender 110 rijd weer veel leuker en daarom laat ik de D3 voor de vrouw op de oprit klaarstaan :-)
Current: Range Rover Sport P400e HSE Dynamic, Black, 2021
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor Roger B. » 14 Dec 2012, 23:08

ik weet exact dat de D2 alleen achter luchtbalgen heeft (en dat ie ook met ACE en SLS over de kop kan op de snelweg ook, helaas) en nu een P38 die echt nooit omgebouwd wordt naar schroefveren zal worden bij mij... zelfs de speelrange probeer ik op lucht te houden
gone

edwinhout
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 Dec 2011, 22:49

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor edwinhout » 14 Dec 2012, 23:17

Oh, ja, jij was dat. Wit olifantje toch ?
Liefst zou ik met de D3 wat meer in het terrein willen spelen en zien wat ie kan.
Maar daar is ie wat te prijzig voor.
Vandaar een def erbij.
Current: Range Rover Sport P400e HSE Dynamic, Black, 2021
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor Edward » 15 Dec 2012, 00:40

Persoonlijk zou ik de D3 fijn overslaan en een D4 kopen. Ja, die is 2e hands nog een stuk duurder maar het verschil is ongeveer net zo groot als tussen een D1 en een D2....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Ray vd Velden
Berichten: 796
Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
Locatie: Millingen aan de Rijn

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor Ray vd Velden » 15 Dec 2012, 07:20

edwinhout schrijft:
Roger B. schrijft:
valt wel mee, tegenwoordig wordt dat zonder bodylift gedaan


Haha, hebben ze dat afgekeken bij de echte LR specialisten ? :-).


Die gaan ze dan via de wielkast bestuurders zijde +/- 8 uur sleutelen voordat je bij de turbo bent.....
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor Thomas Td5 » 15 Dec 2012, 08:50

Roger B. schrijft:
werkelijk?? is de D3er ook af fabriek zonder luchtvering??? (zou zelf (net als bij een D2) absoluut MET willen overigens)


De modellen in "S" uitvoering hadden standaard geen luchtvering en geen terrain response. Ik denk toch dat verreweg de meeste wel deze opties hebben gekregen.

Verder is mijn indruk van de D-3 wel positief. Die keren dat ik met een gereden heb was gewoon erg prettig. En in het terrein is het een beul, zelfs op straatbanden. Ik denk dat als je iets als BFG's monteert op een D-3 met terrain response je bijna niet meer te stoppen bent. :woohoo:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 Okt 2011, 20:23

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor Fabian » 16 Dec 2012, 19:32

LR3/RRS problemen zijn oa.:
Gloeipluggen niet los te halen, niet starten in winter(fohn mee).
'EGR'.
Slijtage ophangingskogels.
Slijtage en beweeglijke/vervormbare ophangingsrubbers.
Camber, spoor, scheef slijtende banden, binnen 1000km banden op draad af i.c.m. fishtailen/uitbreken bij slecht weer/op grens rijden.
Aandrijflijn: Hortende/knarsende diffs, assen, cv, uj, of lagers, ook na reparatie.
Reservewiellift.

Verder nog:
http://www.disco3.co.uk/forum/topic55170.html
http://www.autoweek.nl/autoreview/30293/land-rover-range-rover-sport-tdv8-hse

Succes!

Gebruikersavatar
MartinV
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 Jan 2011, 18:11
Locatie: Poortugaal
Contact:

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor MartinV » 16 Dec 2012, 20:21

Hai allemaal. Ik voel me zooo waanzinnig gelukkig . Waarom? Ik heb klaarblijkelijk de enige Discovery 3 gekocht waar heerlijk mee gereden wordt, on-road alsmede vrij pittig off-road met vrienden in Belgie en een aantal keren per jaar op Axel. Mijnen D3 heeft inmiddels een 140k gedraaid zonder noemenswaardige problemen. Gebruik de D3 dagelijks in woon/werk verkeer (2x44km)
en voor leuke hobby ritjes. Fijne caravantrekker door de Alpjes.
Jammergenoeg is het een HSE met werkelijk alle opties dus ik zal waarschijnlijk morgenochtend al stilstaan om alle ellende hier beschreven in te halen en vervolgens de eerstvolgende jaren geheel failliet gaan aan alle ellende welke ik hier gelezen heb.
Oh ja; het ellendige verbruik van 1:11,3 gemiddeld in het woon/werkverkeer is waardeloos te noemen voor deze rijdende zeecontainer , de modder welke zich ophoopt na offroaden is echt shit en kost me een halve dag om weer overal onder vandaan te krijgen. kortom......zou ik m al te koop zetten of toch maar een heleboel jaartjes bij me houden??

Nee...koop vooral geen D3 , pure ellende , kan werkelijk niet anders. :silly:
D3 HSE TDV6 stornoway grey

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2012, 23:08

lekker gechargeerd.... er worden veel voorkomende, niet bij elke D3 voorkomende, kwaaltjes genoemd...

zo wordt van de P38 gezegd dat je de luchtvering nooit storingsvrij krijgt... dat is ook niet bij alle P38 zo
van de landrovers in het algemeen dat ze lekken... ook niet bij alle zo en zo kun je wel doorgaan...

Blij dat je gelukkig bent met je D3 (al lijkt me die 1:11,3 gemiddeld wel bovengemiddeld zuinig, maar je kunt een (voorzichtig gezegd) zuinige rijstijl hebben...Thomas rijdt ook 1:12,5 met een D2...)
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten