Technische Curcus

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

Re:Technische Curcus

Berichtdoor tim » 14 Dec 2012, 20:50

Ik zal van de partij zijn.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 15 Dec 2012, 18:07

Ik zou het een zeer goed initiatief vinden. Ik heb zelf voor mijn RRC een mercedes W126 420SE uit 1988 gehad. Hierdoor was ik ook bij het w126forum aangesloten. Daar hadden we een werkplaats met drie bruggen en enkele sloop auto's met onderdelen.

Deze werkplaats was iedere zaterdag open en hier kon iedereen verzamelen voor een bak koffie maar vooral om te sleutelen op de brug. Hier kon je onderhoud aan je auto uitvoeren onder begeleiding van ervaren sleutelaars en onderdelen op voorraad. Op deze mannier heb ik zelf ook alles van mijn auto geleerd. En de keer er op droeg ik mijn kennis weer over aan de volgende. Geen cursus maar leren door praktijk.

Op deze mannier kon iedereen zijn onderhoud zelf doen en voor een leuke prijs zijn auto in goede staat houden. De onderdelen van de sloop auto's kon je voor een leuk bedrag overnemen en van dat geld werd na het strippen weer een nieuwe sloper aangeschaft.

Misschien is een dergelijke opzet ook leuk voor de LRCH. Het aantal leden is hier immers velen malen groter.

Wie weet kunnen we het er morgen nog over hebben. Ik ben er bij met de Kerstrit.Heb er zin in.

Groeten

Dennis
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Mark@road

Berichtdoor Mark@road » 15 Dec 2012, 23:14

hoe of waar spreken we af ?
Het gaat niet om het spoor wat je inslaat, Maar om het spoor wat je achter laat........

Defender 110 CSW Puma

Guido

Berichtdoor Guido » 15 Dec 2012, 23:39

PLIk ben ook geintereseerd in een technische cursurs waar meer behandeld wordt dan de basis kleine en grote beurt. Ik denk aan distributie riem vervangen, motor/ brandstofpomp op tijd zetten. Koppakking vervangen. Kruisjes aandrijfas vervangen. Mischien afzonderlijkeen aantal onderwerpen op dit forum zetten, zodat geintereseerden zich via het forum kunnen melden.
Groeten, Guido

Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Dec 2012, 01:00

Komende week zal ik contact opnemen met Marco en Roger zodat we even een moment vinden om samen aan tafel te gaan. Het weekend gaat er zeker komen. Zodra we wat concrete info hebben zetten we dat op het forum.

Eventuele tips, adviezen of verzoeken kunnen direct naar mij gemeeld worden op info@AtelierHout.nl
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ernsts

Berichtdoor ernsts » 16 Dec 2012, 23:43

Hallo,

Ik ben graag van de partij als cursist. Had een tijd geen internet, dus forum niet gevolgd.
Onderwerp wat mij betreft: basis... Lees van alles, maar wil wel eens leren durven sleutelen/kijken/begrijpen.

Mee-organiseren wil ik ook wel, alleen dus *niet* wat de technische input betreft :P
Defender 90 Td5 CSW 2002

Dragon

Berichtdoor Dragon » 18 Dec 2012, 16:28

Ik wil ook graag meedoen als "cursist"
Moet b.v. nog een slang vervangen naar de brandstofdrukregelaar....
Daar moet veel voor uit elkaar wat ik niet zomaar "durf" dus ben ik erg voor dit idee van samen sleutelen en leren van elkaar.
Goed initiatief waar ik aan mee wil werken :)

groet, Ruben.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

littleart

Berichtdoor littleart » 18 Dec 2012, 17:50

Prioriteiten management lijkt me ook wat,......er is nl altijd wat.
Dit lijkt me een tof id. Maar met een series en zijn mankos das dan weer geen vergelijk met de rest.
Ben benieuwd wat er uit rolt.

Btw dronken of niet ik haat smurfen!

Als getekend gorgolimus alias gargamel!
Ik snap t,...deels....dus laten we het maar doen!

jaap

Berichtdoor jaap » 18 Dec 2012, 22:59

Ik heb ook wel interesse als cursist. Ik ben zelf nog nooit bij Edward geweest, maar zoals ik lees is hier ook ruimte om te "overnachten". Als de cursus in het weekend is en dus 2 dagen duurt, is het voor mij wel makkelijk als ik m'n auto met daktent ergens neer kan zetten. Het is voor mij te ver om 's avond naar huis te rijden en 's morgens weer terug.

dus misschien ook goed om aan te geven over dan ruimte is om te overnachten.
Zolang mijn geld niet sneller groeit dan ik het uitgeef, blijf ik zwoegen......................

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Dec 2012, 23:58

Voor het beeld; ik woon op een grote boerderij met ruwweg 8500m2 kampeer terrein. We hebben een zolder met douche en toilet, dus ook het sanitair is geregeld. In de schuur kan ik een auto of 5á6 kwijt.

Assen, bakken en blokken heb ik wel los om aan te werken of om instructie mee te geven. Rollend Serie chassis heb ik ook nog wel staan.

Als iedereen die interesse heeft mij een mail wil sturen dan maak ik een maillijst. Geef ook aan wat jullie graag behandeld zien en wat het startniveau is. Dan kunnen wij gaan kijken of we met één of meer groepen moeten werken etc.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”