Ik heb voor een paar tientjes twee meter veiligheidsroosters gehaald (260 MM breed) bij de groothandel en laten zagen op 2X 1.0 meter en laten galvaniseren. Heb nu twee nette heavy duty rijplaten op maat achter in de range rover liggen. Heb ze op de juiste maat laten zagen zodat ze dwars precies in de kofferbak passen recht boven de as en niet in de weg liggen. Door het gaten/noppen profiel ook super veel grip op de band.
Die platen zijn dusdanig sterk dat ik ze zelfs als brugplaten zou kunnen gebruiken.
Ik was voor 33 euro klaar en nog op koste van de zaak ook.
http://www.stabagpcp.nl/index.php?cat=roosters&type=o3&prod=staal
Misschien is dit voor meer mensen een optie.
M.v.g.
Dennis
Dennis,
Als brugplaat voor jezelf, of een kruiwagen gaat het nog wel, maar met 500 - 750 kg zou ik toch liever eerst even kijken hoe diep de greppel is. Ik vrees dat de platen na een passage van de auto niet meer zo rechtlijnig in de kofferbak passen. Als gewone rijplaat gaat het nog wel want dan is de overspanning steeds klein (of met andere woorden: de plaat wordt over de volle lengte ondersteund. Toch moet je niet verbaasd zijn als je ze "banane-shaped" uit de modder kan oprapen. Groot pluspunt is natuurlijk wel dat ze weinig kosten.
Groeten MarcS