ff In het algemeen....
Heeft antivries niet een veel hogere stollingsgraad als koelvloeistof?
En was het niet zo dat 1 van de 2 produkten verdund moest worden en dat je daar zelfs ook variaties in had, en het andere puur de motor inging?
Staat me zo snel even niet bij welke nou wat was
Grappig dan te bedenken dat hier in de tropen er alleen gedemineraliseerd watter ingaat aangelengd met een 2 liter anti corrosie additief.
Heb me wel eens afgevraagd waarom, en of koelvloeistof niet een veel betere koelende werking heeft.
Luke
Antivries is geconcentreerd en moet verdund worden met water in een bepaalde verhouding afhankelijk van de gewenste vorstbeveiliging.
Koelvloeistof is kant en klaar en wordt normaal gesproken onverdund gebruikt. Er zit verschil in koelvloeistof m.b.t. de vorstbeveiliging (-20 of -36 graden). Aan koelvloeistof zijn vaak ook anti corrosie middelen toegevoegd.
Ik denk dat je in de tropen het beste af bent met water (en een anti corrosie middel) aangezien water (per liter) meer warmte op kan nemen dan koelvloeistof.
Groet,
Erik.