wat jij wil kan niet met één kachel zonder zelf wat te fabriceren.
voorverwarmen van de motor vergt een koelwater verwarming. Zonder verdere modificaties verwarmt zo'n kachel je auto niet anders dan dat het door de motor opgewarmde koelwater doet, dus nog steeds koukleumen achterin
Een standkachel die je koukleumprobleem oplost is een hete lucht verwarmer (waarvan de uitstroom dus achterin uitkomt, wel ff aan denken bij installatie dat je daar voor zorgt)Zo'n kachel kan dus niet je motor voorverwarmen..
De meest ideale oplossing vergt wat creativiteit....
een motorverwarmer om voor vertrek de motor te verwarmen, en een aanpassing op je koelsysteem waarbij er in de beide seatbases een klein radiateurtje komt met een ventilatortje dat lucht door dit radiateurtje door een roostertje aan de achterzijde uit de seatbase blaast.
als de motor op temperatuur is werkt dit ook als betere verwarming zonder de standkachel te gebruiken
uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
Roger B. schrijft:
:( Laat ik nou altijd hebben begrepen dat die dingen allebei kunnen..
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing met die radiateurtjes. Iemand dit eerder gedaan? Ervaring met betrouwbare adresjes?
wat jij wil kan niet met één kachel zonder zelf wat te fabriceren.
voorverwarmen van de motor vergt een koelwater verwarming. Zonder verdere modificaties verwarmt zo'n kachel je auto niet anders dan dat het door de motor opgewarmde koelwater doet, dus nog steeds koukleumen achterin
Een standkachel die je koukleumprobleem oplost is een hete lucht verwarmer (waarvan de uitstroom dus achterin uitkomt, wel ff aan denken bij installatie dat je daar voor zorgt)Zo'n kachel kan dus niet je motor voorverwarmen..
De meest ideale oplossing vergt wat creativiteit....
een motorverwarmer om voor vertrek de motor te verwarmen, en een aanpassing op je koelsysteem waarbij er in de beide seatbases een klein radiateurtje komt met een ventilatortje dat lucht door dit radiateurtje door een roostertje aan de achterzijde uit de seatbase blaast.
als de motor op temperatuur is werkt dit ook als betere verwarming zonder de standkachel te gebruiken
:( Laat ik nou altijd hebben begrepen dat die dingen allebei kunnen..
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing met die radiateurtjes. Iemand dit eerder gedaan? Ervaring met betrouwbare adresjes?
Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
Ja, dat heb ik wel eens gedaan. Op de sloop een lange lage radiateur gehaald en die achter de seatbase gemonteerd. Daar zit tussen de seatbase en het schot tussen de b-stijlen een loze ruimte waar je vanonder bij kunt. Daar een alu bakje voor gezet, radiateur erin gemonteerd, alles afgekit en in het schot openingen gemaakt in de cabine. De lucht hieruit stijgt op waardoor je een mooie circulatie krijgt.
De slangen van de radiateur door de tunnel naar het motorruim gebracht en daar aan het koelsysteem geknoopt. In de tunnel naast de poken een kraan gemonteerd zodat de doorstroom te regelen is. Werkt perfect en op een paar roosters na onzichtbaar. :) :)
De slangen van de radiateur door de tunnel naar het motorruim gebracht en daar aan het koelsysteem geknoopt. In de tunnel naast de poken een kraan gemonteerd zodat de doorstroom te regelen is. Werkt perfect en op een paar roosters na onzichtbaar. :) :)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
Ik ben er hier helemaal uit. Ik heb er eentje gekregen (Eberspächer Diesel) en die ga ik zéker inbouwen. Heerlijk als ik s'morgens niet hoef te krabben en in een warme auto terecht kom. En in Zuid Frankrijk gebruik ik hem gewoon niet.
Ben benieuwd of hij de deursloten ook vries vrij houd?
Ben benieuwd of hij de deursloten ook vries vrij houd?
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
Che schrijft:
De deursloten moeten gewoon droogvriezen ... dus wat betreft de deursloten kan het niet hard genoeg vriezen (juist bij de gebruikelijke Hollandse kwakkelwinter vriezen sloten en deurrubbers vast).
Groeten MarcS
Ik ben er hier helemaal uit. Ik heb er eentje gekregen (Eberspächer Diesel) en die ga ik zéker inbouwen. Heerlijk als ik s'morgens niet hoef te krabben en in een warme auto terecht kom. En in Zuid Frankrijk gebruik ik hem gewoon niet.
Ben benieuwd of hij de deursloten ook vries vrij houd?
De deursloten moeten gewoon droogvriezen ... dus wat betreft de deursloten kan het niet hard genoeg vriezen (juist bij de gebruikelijke Hollandse kwakkelwinter vriezen sloten en deurrubbers vast).
Groeten MarcS
Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
Landmarcs schrijft:
Nou, we hebben hier een lid, die heeft daar wat op gevonden... ;)
Che schrijft:
Ik ben er hier helemaal uit. Ik heb er eentje gekregen (Eberspächer Diesel) en die ga ik zéker inbouwen. Heerlijk als ik s'morgens niet hoef te krabben en in een warme auto terecht kom. En in Zuid Frankrijk gebruik ik hem gewoon niet.
Ben benieuwd of hij de deursloten ook vries vrij houd?
De deursloten moeten gewoon droogvriezen ... dus wat betreft de deursloten kan het niet hard genoeg vriezen (juist bij de gebruikelijke Hollandse kwakkelwinter vriezen sloten en deurrubbers vast).
Groeten MarcS
Nou, we hebben hier een lid, die heeft daar wat op gevonden... ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
een überdefender als een D2 heeft daar geen last van, ook niet zonder slotverwarming :lol:
gone
Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
Roger B. schrijft:
Pff tsss, pff tsss..
"Dames en Heren, vanaf medio December 2012 leverbaar bij uw plaatselijke dealer, onze nieuwste aanwinst, de Undercovery 5.
Dit model is na jaren lange testresulaten dan eindelijk tot volle wasdom gekomen, en kenmerkt zich door talloze innovatieve eigenschappen.
Geniet and enjoy the ride, met name op de o zo begeerlijke Duitse autobhanen.
Vooralsnog uitsluitend verkrijgbaar in de kleurstelling Snowy Elefant White"
:P
een überdefender als een D2 heeft daar geen last van, ook niet zonder slotverwarming :lol:
Pff tsss, pff tsss..
"Dames en Heren, vanaf medio December 2012 leverbaar bij uw plaatselijke dealer, onze nieuwste aanwinst, de Undercovery 5.
Dit model is na jaren lange testresulaten dan eindelijk tot volle wasdom gekomen, en kenmerkt zich door talloze innovatieve eigenschappen.
Geniet and enjoy the ride, met name op de o zo begeerlijke Duitse autobhanen.
Vooralsnog uitsluitend verkrijgbaar in de kleurstelling Snowy Elefant White"
:P
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
tim schrijft:
Ik dacht meer aan "Unrecovery" ... :silly:
... de Undercovery 5...
Ik dacht meer aan "Unrecovery" ... :silly:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:uit het kl@teboutje-topic verplaatst: standkachels
wist dat dit weer naar boven zou komen...maar zelfs op zijn kop geen last van bevroren sloten
en ik ben heeeel blij dat ik die klapper niet met een Defekter geprobeerd heb
en ik ben heeeel blij dat ik die klapper niet met een Defekter geprobeerd heb
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten