OKe allen bedankt voor de reacties.
Grondwater ligt bij ons op 5 a 6 meter dus geen last van.
dompelpomp wou ik gebruiken als ik de put even schoonmaak dat ik mijn water naar het putje keer en dan weg kan pompen.
Hoe kan ik een nisje maken in de gemetste muur om materiaal en gereedschap weg te leggen? De gat in een steen slijpen?
groeten basjan
bouw smeerput
Re:bouw smeerput
def92 schrijft:
Ik zou de put iets langer maken, en aan een kopse kant een stellingkast oid plaatsen voor je gereedschap.
De put zal al snel een meter breed worden, een krappe 2 meter hoog, een fatsoenlijke hoeveelheid kast dus.
De tegenoverliggende kopse kant gebruiken voor de molenaarstrap.
je kunt wel over de lange zijde een gat uit je gemetselde muur slijpen, maar hoe ga je dan de vorm van de nis stabiliseren?, immers daar moet de grond weg gehaald worden.
of je moet tijdens de bouw van de muren hier al rekening mee houden, lees die voorziening gelijktijdig maken.
daarbij, boven de nis wil je dat de muur verder doorloopt naar boven, dus afhankelijk van de breedte van de nis, al dan niet werken met een latei.
Besef dat op de toekomstige muren/wanden wel de druk van de grond ernaast komt te staan..
Of je moet damwandjes gaan slaan ;)
Derhalve opperde ik al betonnen wanden.
dompelpomp wou ik gebruiken als ik de put even schoonmaak dat ik mijn water naar het putje keer en dan weg kan pompen.
Hoe kan ik een nisje maken in de gemetste muur om materiaal en gereedschap weg te leggen? De gat in een steen slijpen?
groeten basjan
Ik zou de put iets langer maken, en aan een kopse kant een stellingkast oid plaatsen voor je gereedschap.
De put zal al snel een meter breed worden, een krappe 2 meter hoog, een fatsoenlijke hoeveelheid kast dus.
De tegenoverliggende kopse kant gebruiken voor de molenaarstrap.
je kunt wel over de lange zijde een gat uit je gemetselde muur slijpen, maar hoe ga je dan de vorm van de nis stabiliseren?, immers daar moet de grond weg gehaald worden.
of je moet tijdens de bouw van de muren hier al rekening mee houden, lees die voorziening gelijktijdig maken.
daarbij, boven de nis wil je dat de muur verder doorloopt naar boven, dus afhankelijk van de breedte van de nis, al dan niet werken met een latei.
Besef dat op de toekomstige muren/wanden wel de druk van de grond ernaast komt te staan..
Of je moet damwandjes gaan slaan ;)
Derhalve opperde ik al betonnen wanden.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
def92 schrijft:
Een kennis van mij heeft bovenop de muur, gelijk met de vloer een H profiel. Maar dan een kwart slag gedraaid. Aan de openkant een strip gelast en hij heeft aan beide kanten over heel de lengte een vak om klein materiaal in te leggen.
Aangezien ik het niet goed kan uitleggen heb ik maar een paint poging gedaan :D
groeten basjan
Een kennis van mij heeft bovenop de muur, gelijk met de vloer een H profiel. Maar dan een kwart slag gedraaid. Aan de openkant een strip gelast en hij heeft aan beide kanten over heel de lengte een vak om klein materiaal in te leggen.
Aangezien ik het niet goed kan uitleggen heb ik maar een paint poging gedaan :D

Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Een soortemet gootsysteem dus.
Ansich niet verkeerd, alleen het eerste wat me dan wel lijkt is dat je gereedschap niet fysueel voor het grijpen ligt.
Daarnaast kan het bijten met het idee om dmv een L profiel de put te dichten dmv balken.
Ansich niet verkeerd, alleen het eerste wat me dan wel lijkt is dat je gereedschap niet fysueel voor het grijpen ligt.
Daarnaast kan het bijten met het idee om dmv een L profiel de put te dichten dmv balken.
110 HT 200 Tdi 1989.
Als je dan toch zo'n (duur) H-profiel legt dan zou ik de muur 400mm naar achter zetten en er een paar kolommen voor metselen waar dat H-profiel op ligt, kun je daar tussen schappen maken voor gereedschap, gedemonteerde delen etc.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Maar gaat dat op enig moment dan niet bijten met de spoorbreedte van z'n landrover?
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
en die lip in het H profiel weglaten, de H inwendig wit of zilver schilderen en er TL balken in monteren.
nee Tim,
de muur gaat wel verder uit elkaar, maar de H-balken en de vloer blijven de originele maat van de put houden
nee Tim,
de muur gaat wel verder uit elkaar, maar de H-balken en de vloer blijven de originele maat van de put houden
gone
Ja hallo!, nog effe en we monteren een disco bol met muziek van jhohn travolta zeg :woohoo:
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
al eens een 4 koloms brug met verlichting bekeken?? waar zitten die TL buizen? precies...ongeveer daar waar bij de put die H balken zouden zitten....juist.........
gone
Roger B. schrijft:
Maar begrijp ik dan dat die H(ea) binten als het ware de rijplaten van z'n auto gaat worden?
nee Tim,
Maar begrijp ik dan dat die H(ea) binten als het ware de rijplaten van z'n auto gaat worden?
110 HT 200 Tdi 1989.