Hi Rob,
On the bottom of your Disco are 3 covers (2 metal and 1 plastic) the small metal one is right at the front under the grill attached to the front cross member (it's about 30cm x 30cm).
The job itself is about an hour and a half. The pump is LR009324 (€ 64,40 inc BTW) plus koelvloiestof. The pump itself is held on by 3 M6x20mm bolts. The air intake, fan cover, fan and multi-riem need to come off along with the pump pulley then it's a simple matter of taking the pump out of the front of the engine block and replacing.
Rob
koelvloeistofpeil Disco 3 erg gezakt
- RobStewart
Re: koelvloeistofpeil Disco 3 erg gezakt
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Robbedoes1968
Hallo Rob,
Klopt het dat jij monteur bent bij Jager in Purmerend? Ik heb mijn Disco 3 pas een maand en ben nog op zoek naar een goede garage/dealer die dan ook dit probleem voor me kan oplossen, want zelf kan ik het niet. Ik woon zelf in Amstelveen en Kimman in Amsterdam ligt wellicht voor de hand, maar ik wil eigenlijk niet naar een dealer in Amsterdam. Ik vind het prettig als ik het vertrouwen heb in de garage waar ik heen ga en door jouw reacties op dit forum overweeg ik dan naar Purmerend te komen. Onnodig jou te vragen waarschijnlijk of dat een goede keuze is... Dus waarschijnlijk zul je me daar binnenkort wel zien.
Rob
Klopt het dat jij monteur bent bij Jager in Purmerend? Ik heb mijn Disco 3 pas een maand en ben nog op zoek naar een goede garage/dealer die dan ook dit probleem voor me kan oplossen, want zelf kan ik het niet. Ik woon zelf in Amstelveen en Kimman in Amsterdam ligt wellicht voor de hand, maar ik wil eigenlijk niet naar een dealer in Amsterdam. Ik vind het prettig als ik het vertrouwen heb in de garage waar ik heen ga en door jouw reacties op dit forum overweeg ik dan naar Purmerend te komen. Onnodig jou te vragen waarschijnlijk of dat een goede keuze is... Dus waarschijnlijk zul je me daar binnenkort wel zien.
Rob
-
Roger B.
lees maar wat berichten van thomas Td5, die heeft zijn D2 naar volle tevredenheid bij jager in onderhoud
gone
-
Landmarcs
Roger B. schrijft:
Die tevredenheid is waarschijnlijk wederzijds, want Thomas Td5 heeft Jager aardig gesubsidieerd (lees de berichten maar).
Maar goed, ik hoor ook van een goede vriend erg goede berichten over Jager.
Groeetn MarcS
lees maar wat berichten van thomas Td5, die heeft zijn D2 naar volle tevredenheid bij jager in onderhoud
Die tevredenheid is waarschijnlijk wederzijds, want Thomas Td5 heeft Jager aardig gesubsidieerd (lees de berichten maar).
Maar goed, ik hoor ook van een goede vriend erg goede berichten over Jager.
Groeetn MarcS
- Ray vd Velden
Ik zie dat de relatie beheerder daar niet meer langs hoeft voor een contractje reclame :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
Landmarcs
Highlander schrijft:
Misschien kan de relatiebeheerder langs gaan voor een afspraak voor een leuke jaarlijkse donatie aan het goede doel.
MarcS
Ik zie dat de relatie beheerder daar niet meer langs hoeft voor een contractje reclame :P
Misschien kan de relatiebeheerder langs gaan voor een afspraak voor een leuke jaarlijkse donatie aan het goede doel.
MarcS
Hallo Robbedoes,
Ik zie dat de feedback en kennis van robstewart op dit forum uitstekend is. Bij hem langsgaan lijkt daarom een goede optie als je daar uit de buurt komt. Zelf kom ik (zeer zelden ;) ) bij dealer De Koning Terlouw in Arnhem waar ik zeer tevreden over ben.
Groet, Willem
Tata-D2.
Ik zie dat de feedback en kennis van robstewart op dit forum uitstekend is. Bij hem langsgaan lijkt daarom een goede optie als je daar uit de buurt komt. Zelf kom ik (zeer zelden ;) ) bij dealer De Koning Terlouw in Arnhem waar ik zeer tevreden over ben.
Groet, Willem
Tata-D2.
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2