Fred Flinstone status..

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 10 Nov 2012, 20:47

Aan het huis ligt het ook niet, dat past allemaal perfect.
maar op de 1 of andere wijze zorgen die 2 verschillende hoogtes van het centraal geplaatste tandwiel op de gear voor net niet identieke passing, is mijn inschatting.
als je het def ipgear compleet met lagers in de discotbak zet en je gaat het met de hand ronddraaien, dan hoor je dat het enigzins wringt, het loopt net niet lekker.

nb aan de buitenkant zijn er wel kleine kleine verschillen in het def en disco huis, maar eigenlijk te verwaarloozen.

nee roger, niets aan chims ondekt.
de lagers liggen direct in een spiegelbeeld sponning.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2012, 20:56

pakkingen, die bepalen ook afstand tussen beide buitenschalen
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 10 Nov 2012, 21:01

Ben ik met je eens, hebben we ook aan gedacht, maar dat kan de klemming simpelweg niet veroorzaken.
gewoon op z'n plaats in de discobak en dan met de hand ronddraaien loopt het def ipgear niet lekker rond. het is het gewoon net niet.
misschien de lagers ienieminie verder op het gear persen, wellicht dat dat nog iets uit kan maken.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2012, 21:13

disco mainshaftgear: FRC8917
defender mainshaftgear: verschillende voor verschillende overbrengingen.... dus ja, kan zijn dat het inputgear niet bij je bak past... en dan dus ook niet zal passen als je de tandwielen overgezet hebt......
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 10 Nov 2012, 21:23

Dank roger.
we kijken morgen wel even verder.

EEA is zeer waarschijnlijk wel veroorzaakt door olietekort, er stond nouwelijks nog olie in de discotussenbak.
dus een verder inspectie van die tbak is wel op z'n plaats, anders geef ik dik 100 euro voor jan doedel uit.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2012, 21:34

ja, zonder olie vindt ie nie fijn nie....
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 11 Nov 2012, 21:00

Nou , die 2 jongens hangen er weer onder/aan, morgen via de deksel een nieuw inputgear erin jassen.
ben er effe klaar mee, wat een geklooi iedere keer weer, die gewichten.
Echt, in een volgend leven eis ik van hierboven OF geen landrover virus OF een compleet uitgeruste werkplaats met alle toeters en bellen MET pinup poster aan de muur.
Wat een pokkeingen zijn dat, die bakken, met name die tussenbak!
Dat onding wil nooit meewerken, gewoon door z'n onbelans qwa gewicht.

Zo , dat moest er effe uit!!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor Edward » 11 Nov 2012, 21:12

tim schrijft:
Nou , die 2 jongens hangen er weer onder/aan, morgen via de deksel een nieuw inputgear erin jassen.
ben er effe klaar mee, wat een geklooi iedere keer weer, die gewichten.
Echt, in een volgend leven eis ik van hierboven OF geen landrover virus OF een compleet uitgeruste werkplaats met alle toeters en bellen MET pinup poster aan de muur.
Wat een pokkeingen zijn dat, die bakken, met name die tussenbak!
Dat onding wil nooit meewerken, gewoon door z'n onbelans qwa gewicht.

Zo , dat moest er effe uit!!


Of je wordt een grote jongen en je regelt voor jezelf een werkplaats met brug. Mocht dat inhouden dat je daarvoor moet gaan werken en als luie Afrikaan gaat dat natuurlijk niet gebeuren, kun je die natuurlijk ook voor weinig huren bij een sleutelclub. ;) ;)

Mocht je nou wel wat willen werken, ik heb een metselaar nodig voor een paar klussies.... :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 11 Nov 2012, 21:29

Edward schrijft:
tim schrijft:
Nou , die 2 jongens hangen er weer onder/aan, morgen via de deksel een nieuw inputgear erin jassen.
ben er effe klaar mee, wat een geklooi iedere keer weer, die gewichten.
Echt, in een volgend leven eis ik van hierboven OF geen landrover virus OF een compleet uitgeruste werkplaats met alle toeters en bellen MET pinup poster aan de muur.
Wat een pokkeingen zijn dat, die bakken, met name die tussenbak!
Dat onding wil nooit meewerken, gewoon door z'n onbelans qwa gewicht.

Zo , dat moest er effe uit!!


Of je wordt een grote jongen en je regelt voor jezelf een werkplaats met brug. Mocht dat inhouden dat je daarvoor moet gaan werken en als luie Afrikaan gaat dat natuurlijk niet gebeuren, kun je die natuurlijk ook voor weinig huren bij een sleutelclub. ;) ;)

Mocht je nou wel wat willen werken, ik heb een metselaar nodig voor een paar klussies.... :P :P


Nou, een grote jongen zal ik wel nooit worden, das geloof ik nou net m'n probleem.. :laugh:
Maar goed, ben blij dat ze eronder zitten, tis m'n eer te na om dingen uit te besteden die je zelf kan doen, welliswaar met wat gevloek en getier..
Maar als verdwaalde afrikaan in het verkeerde lichaam heb ik zowaar nog wel een beetje verstand van metselen, als in baksteentjes, troffeltje, beetje specie aanmaken- het type afhankelijk van de zuigkracht en hardheid van de te verwerken baksteen, ja ja !- en ooh ja, wat metselprofieltjes is ook wel handig.
En een touwtje!
MAW: ik ga je morgen /overmorgen wel bellen ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 13 Nov 2012, 01:48

Bij nader inzien toch mijn eigen disco T bak er weer vanaf gehaald.
Proef gedraaid met een in ordezijnd inputgear met bijbehorend lagerwerk, geen goed gevoel erover, met name de hogere versnellingen genereren een hoop koffiemolen geluid.
(Of gewoon de toename van de draaisnelheid geeft het "meer" lawaai, weet ik effe niet)
Gestopt met geklooi, bij Ron B een disco tussenbak met garantie gekocht, klein ribje uit m'n lijf, maar goed, de boel draait als een japanse naaimachine.

Oliepeil handhaven staat voortaan op mijn voorhoofd gebeiteld..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten