Fred Flinstone status..

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor Roger B. » 07 Nov 2012, 22:39

heb je gelijk een R380 genomen (hardere hoofdas, slijt minder)??
en zet er (als dat niet het enig verkrijgbare is) een inputgear in met 4 radiale boringen (pakweg 15mm gok ik) die zorgen dat eer meer olie tussen as en gear komen en dan vormt die bruin-rode troep, die er waarschijnlijk bij jou nu tussen zat, zich minder of niet
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 07 Nov 2012, 22:46

Nee roger, geen 380, wel even overwogen, maar dan komt de boel verder de auto in.
tenzij je misschien weer gaat wisselen met bellhouses en zo..
bowy heeft een nette, goede 77 liggen, met kort bellhouse, dus 100% ala mijn huidige, voor oa achter de 200 tdi.
voor een schappelijke prijs, maar voor mij ook belangrijk, daardoor een snelle te overziene klus.
moet met de auto m'n geld verdienen, moet nu op de brommer.

allen er past geen zaagtafel bijvoorbeeld in m'n rugzak..

dat tandwiel wat je benoemd, dat is toch dat zgn cross drilled exemplaar?
zo ja, dat was ik inderdaad plan plan om te kopen/monteren.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor Roger B. » 08 Nov 2012, 07:39

yup, dat exemplaar...geen idee dat dat cross drilled heette, wel logische naam.


durf het niet zondermeer te zeggen voor een defender, maar mijn disco 200tdi paste gewoon een R380 uit een 300tdi disco in, wel bellhouse omgezet (6 boutjes) vanwege mogelijk verschil op motoraansluiting...

heeft jouw bak een kort bellhouse dan?
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 08 Nov 2012, 08:41

Roger B. schrijft:
yup, dat exemplaar...geen idee dat dat cross drilled heette, wel logische naam.


durf het niet zondermeer te zeggen voor een defender, maar mijn disco 200tdi paste gewoon een R380 uit een 300tdi disco in, wel bellhouse omgezet (6 boutjes) vanwege mogelijk verschil op motoraansluiting...

heeft jouw bak een kort bellhouse dan?


Klopt. achter een 200 tdi in een def hoort aan de bak een kort bellhouse, iets van een krappe 15 cm.

een 380 kan wel achter een 200 tdi in defconviguratie, maar zonder aanpassing van het "normale"bellhouse komt de boel dan een stuk meer naar binnen qwa "pookerij".
Of het blok meer naar voren, of dus een korter bellhouse met bijbehorende hoofdas.
Either way, een hoop gedoe dus.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor Roger B. » 08 Nov 2012, 09:25

;laugh:ken je beter disco rije
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 08 Nov 2012, 09:34

stond gisteravond op weg naar huis naast een disco 2 te wachten voor het stoplicht.
gaat er een raampje open, en vraagt de mevrouw, zittend naast haar man die reed, "meneer, heeft u het niet koud?"(loop (en rij op brommert indien van toepassing) het hele jaar met korte broek qwa werk).
zeg ik terug "mevrouw, een kachel in een defender, dat pas koud, behalve dan vanaf de puma
versie".
zij geheel in verwarring(waarschijnlijk denkend in haar zelf van , zie je nou wel, door die kou ga je heel raar denken/praten), en hij een grote dikke grijns op z'n gezicht.....

maarrrrr, die disco 2, zeker de flank: prachtcar.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 10 Nov 2012, 20:28

De 2 bakken er zojuist onderuit gehaald, en inderdaad , de inschatting van roger geheel correct.
zeer waarschijnlijk totaal overbodig,maar dan toch maar gesteld:

ik had van bowy de tussenbak van een defender er maar ook toch bij gekocht, welliswaar niet voor de montage daar het een 1.6 is(de mijne is een discobak, 1.2 en die verhouding wil ik behouden)maar voor een perfect crossed drill input gear, met de gedachte dat deel dan over te zetten in mijn eigen tussenbak.

helaas, dat gaat niet werken, het past net niet, wanneer je de ronde deksel terugplaats, wordt het defender inputgear teveel opgesloten in de disco tussenbak.
Op het oog is het allemaal hetzelfde , anders dan het ecntrale tandwiel met de schuine vertanding.
Dat tandwielgedeelte is bij een defender tussenbak smaller.

maar goed, anaway; is het tedoen om die delen uit de discobak te halen die verantwoordelijk zijn voor de 1.2 eindoverbrenging en dat vervolgens in de def tussenbak te bouwen?

Of wordt dat ook weer een tandwielcircus van hier tot jerigo?
Anders gewoon maandag bij budget een nieuw crossed drill inputgear voor een disco tussenbak kopen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor Edward » 10 Nov 2012, 20:29

De tandwielen zijn gewoon over te zetten, dat stelt niet heel veel voor. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2012, 20:41

geloof ik niet, dat een discobak een ander huis zou hebben dan een defenderbak...

de lagers van het inputgear worden wel met shims gesteld als ik me goed herinner.....daar kan wel iets verschil vandaan komen...
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Fred Flinstone status..

Berichtdoor tim » 10 Nov 2012, 20:43

Okee, we gaan morgenochtend eerst de "bowy" lt77 monteren, mochten we puf en zin overhebben, dan gaan we de 2 tussenbakken naast mekaar op de werkbank openmaken en opzoek naar een combinatie van het huis van de defbak en een deelbinnenwerk van de discotbak.

En anders idd gewoon een nieuw discoinputgear.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten