velgen p38 onder een D2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re:velgen p38 onder een D2

Berichtdoor Edward » 04 Nov 2012, 15:19

Roger B. schrijft:
jullie hebben een luxere uitvoering met mooiere velgen.... die op mijn witte lagen (zie foto) zaten af fabriek op de basis modellen en dat vat ik onder standaard.

:blink: :blink: :blink: :blink:

Dus jouw Range is niet standaard omdat het een HSE is? Alleen het basismodel is standaard? Duitse logica zeker.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 04 Nov 2012, 15:22

Roger B. schrijft:
jullie hebben een luxere uitvoering met mooiere velgen.... die op mijn witte lagen (zie foto) zaten af fabriek op de basis modellen en dat vat ik onder standaard.

Ahum :blink:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Nov 2012, 15:25

zal wel mijn bijna belgische roots zijn, maar een standaard auto is inderdaad het basismodel, alles wat meer erop zit maakt het een luxere uitvoering en dus niet meer de standaard auto....af fabriek geleverd wel nog origineel, maar niet standaard....

zoals jij het opvat zijn alle originele velgen (volgens mij ook allemaal wel op een of andere uitvoering geleverd af fabriek) dus standaard velgen
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Nov 2012, 16:58

Roger B. schrijft:
zal wel mijn bijna belgische roots zijn, maar een standaard auto is inderdaad het basismodel, alles wat meer erop zit maakt het een luxere uitvoering en dus niet meer de standaard auto....af fabriek geleverd wel nog origineel, maar niet standaard....

zoals jij het opvat zijn alle originele velgen (volgens mij ook allemaal wel op een of andere uitvoering geleverd af fabriek) dus standaard velgen

Roger B.

Als jouw standaard-basis-auto de meest basale velgen had gehad dan waren dat dus stalen 7 inch geweest - op het plaatje zie ik dacht ik lichtmetaal, dus je had al luxere 7 inch alloys.

De vraagsteller wil weten of de 7 inch Range Rover velgen ook passen en het antwoord is dus ja.

Waarom de vraagsteller naar smaller wil laat te raden, maar het zou in ieder geval een verstandige keuze zijn als het om winterbanden gaat.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Nov 2012, 17:07

omdat ie van 255 naar 235 gaat..

en ik weet niet of landrover de disco op staal geleverd heeft, bij de dealer waar ik werkte in 1999/2000 kwamen alle D2'suit engeland op lichtmetaal aan. (reservewiel vaak wle staal zoook bij de mijne)
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 04 Nov 2012, 17:21

Roger B. schrijft:

en ik weet niet of landrover de disco op staal geleverd heeft, bij de dealer waar ik werkte in 1999/2000 kwamen alle D2'suit engeland op lichtmetaal aan. (reservewiel vaak wle staal zoook bij de mijne)

De E en S uitvoeringen van de Disco II hadden standaard het reservewiel op een stalen velg. LM velg was optie. De SE/XS en HSE/ES modellen hadden standaard een LM velg voor het reserve wiel. Zo staat het in de optielijst van de D-II.

De luxere LM velgen van de D-II waren soms groter, tot 18 inch velgen. Overigens is in de folders het merendeel van het assortiment 16 inch.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Nov 2012, 17:59

maar, alle D2's op LM velgen geleverd dus? (tenzij de klant expliciet op staal besteld)
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 05 Nov 2012, 09:46

Roger B. schrijft:
maar, alle D2's op LM velgen geleverd dus? (tenzij de klant expliciet op staal besteld)

Alleen de modellen in E uitvoering hadden staal rondom. De rest was standaard LM velgen. Zo staat het in de optielijst.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Nov 2012, 10:02

Thomas Td5 schrijft:
Roger B. schrijft:

Alleen de modellen in E uitvoering hadden staal rondom. De rest was standaard LM velgen. Zo staat het in de optielijst.

En wellicht zijn er mensen geweest die nog "Belgscher" waren als Roger B., die dus gewoon een standaard "E" uitvoering bestelden.
(Zo van: doe mij maar een E-type. :) )

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Nov 2012, 15:10

Thomas Td5 schrijft:
Roger B. schrijft:

dan heb ik nooit een nieuwe "E" voor aflevering gezien, zelfs die paar zonder luchtvering kwamen op lichtmetal binnen....
gone

Terug naar “Techniek”