Verwarming Discovery II(a) TD5 HSE

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
PPaul

Re:Verwarming Discovery II(a) TD5 HSE

Berichtdoor PPaul » 30 Nov 2012, 21:23

DengKao schrijft:
PPAul,

Ik ben er inmiddels al wel achter dat de kachels met mechanische bediening (dus de draaiknoppen) beter werken dan de digitale.
Onze Freelander is helemaal drama, die 'klappert' echt van warm naar koud naar warm.

Dus stap 1 is alle auto instellingen er af en met het handje instellen.
's ochtends vroeg is de combo voeten en voorruit (wasem) en na een poosje alleen nog voeten.
Dit geeft bij de Disco het beste resultaat en houden we het (goed!) warm.
Maar laat ik hem in de combo instelling (dus met wasem) komt er plots koude lucht.

Een ander ding dat mij opviel...van de week toen het zo stormde, hadden we de wind vol 'op de kop'. Toen leek er extra koude lucht langs de A-stijl te komen. Of misschien wel de de voordeur.
Hetzelfde heb ik soms (of denk ik soms te voelen) in sommige bochten. Dat in de bocht in eens een stroom koude lucht langs komt :dry: :blink:

Maar voor alsnog is de manuele instelling en op de voeten voor mij de beste oplossing.

grtz
DengKao

Dan heb ik toch een ander probleem, bij mij helpt het niet om handmatig anders in te stellen; de kachel blijft na een half uurtje vanuit de bovenste roosters koude lucht blazen.
Ja, waar moet ik nu zoeken? Weet iemand of de interieurtemperatuursensor (3x woordwaarde 2x letterwaarde :S )met diagnoseapparatuur is uit te lezen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een mechanisch probleem is in de luchtverdeelkleppen anders zou ik na de koude start ook koude lucht moeten krijgen.

Wie helpt me uit de kou? Thanks!

PPaul

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Nov 2012, 21:46

DengKao schrijft:

Hetzelfde heb ik soms (of denk ik soms te voelen) in sommige bochten. Dat in de bocht in eens een stroom koude lucht langs komt :dry: :blink:
grtz
DengKao

Dat is gewoon koude lucht van achterin de auto die door traagheid bij het draaien van de auto voorin terecht komt, had ik bij mijn D1, mijn D2, een vriend in zijn landkruipert en in mindere mate ook in de transporters die ik gehad heb
gone

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 01 Dec 2012, 15:22

Ik heb de verwarming meestal op automatisch staan. Op een gegeven moment wordt het inderdaad wat kouder. Remedie, zet de ingestelde temp wat hoger, bv 23 ipv 21, dat werk het beste.

Wanneer je de auto start voert de klimaatbeheersingunit een zelf test uit. Wanneer er iets niet orde is met bv een sensor, dan wordt dat aangegeven middels een signaal en in het venster knippert het woord AUTO 20 sec lang. Een storingscode wordt dan weergegeven.

De tijd dat de luchtdistributie plaatsvindt via de dashboardroosters en voetenruimte is te wijzigen naar alleen voetenruimte (na een bepaalde tijd). Dit annuleren door de aan/uitschakelaar en voor ontdooien ingedrukt te houden en het contact van uit op aan worden gedraaid. Opheffen AUTO en ONTDOOIEN ingedrukt houden, en contact van uit op aan draaien. Dit is de standaard situatie nada de accu eraf is geweest.

Groet, Chris

Terug naar “Techniek”