Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dixo

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor Dixo » 31 Okt 2012, 12:12

TomVooges schrijft:
Maar ik begrijp nu dat de ware liefhebber volgens jou alleen op benzine rijdt? :unsure:

Nee hoor, als je het ervoor over hebt om meer te betalen voor een diesel of LPG oldtimer zou dat mijnsinziens gewoon mogelijk moeten zijn. Dat dat meer kost ten opzichte van een benzine vind ik wel eerlijk, maar LPG en diesel uitsluiten of het volle verschil laten betalen zoals nu na 01-01-1987 vind ik ook niet echt een goede regel.

retep

Berichtdoor retep » 31 Okt 2012, 13:25

ze moeten gewoon de huidige mrb blijven handhaven, en daarnaast een spitsheffing invoeren,
dus van 7 tot 10 uur en van 17 tot 19 uur, want in menig auto zit maar één persoon die gewoon een baan heeft waarvoor hij gewoon op één locatie hoeft te zijn, en z'n auto verder de hele dag niet gebruikt, en ook nog eens in woonwijken parkeert om zo parkeergeld te ontlopen in menig centrum, dus ook nog eens overlast voor de wijkbewoners zorgen. Die laatsten worden nu ook op kosten gejaagt door parkeerzones voor bewoners only in het leven te roepen en die 120 euro per jaar kosten, om diezelfde "dagparkeerders" te weren, wat ik volstrekt belachelijk vind, want die bewonerskaarten zouden eigenlijk gratis moeten zijn.
Buitenstaanders kunnen dan een parkeerkaartje kopen voor maximaal 2 uur, dus voor langparkeerders niet meer te doen als ze van 9 tot 5 moeten werken, en zou de kosten voor die bewonerskaart dan uit de opbrengst vd parkeermeters moeten betaald worden, en niet door de bewoners, want die creeëren die overlast immers niet.
Nu nog even over dat ziekelijke plan over de afschaffing vd mrb, 3% van ons totale wagenpark zijn oldtimers, en schat ik dat ruim 2/3 binnen staat en zelden gebruikt word, dus blijft er welgeteld 1% over dat dan wel dagelijks rondrijd, dus waar gaat het over?
Ik zal het zeggen, afgunst! En het millieu? Wordt dat er beter van als je betaald?
volgens mij braakt je auto er dan geen gram uitstoot minder om, dus is het gewoon een rotsmoes
om de staatskas te spekken. In elk geval word je gewoon doodziek van dat gejojo met de wetten en regels, en weet je verdomme niet meer waar je aan toe bent, in dit compleet verziekte
rotland!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Okt 2012, 13:32

retep schrijft:

in dit compleet verziekte
rotland!

daar is een oplossing voor.... Emigreren... wordt in elk geval je auto waarschijnlijk minder duur (als je naar een buurland gaat) Maar denk je dat het in andere landen anders gaat?

In Nederland is de auto gewoon sinds jaar en dag de melkkoe van de overheid....

Jaren geleden werd tijdelijk het kwartje van kok op de brandstof accijns gezet....dat is er nooit meer af gegaan, en nu komt er nog eens 3 en 7 ct bij voor resp. diesel en lpg...
gone

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 31 Okt 2012, 13:34

Ondanks dat ik de redenering achter dit afschaffen van de belastingvrijstelling echt niet kan volgen, en dus ook de petitie heb getekend moet ik toch zeggen dat iedereen die hier weer eens gaat lopen roepen dat Nederland een compleet verziekt rotland is, nog maar eens moet nadenken....

Misschien kunnen die mensen eens 5 landen noemen waar de inwoners het beter hebben (dus meer zekerheid, meer duidelijkheid in bestuur en bij voorkeur een lagere belastingdruk.... want daar hebben we het over toch?), en dan uitleggen waarom ze ervoor kiezen in NL te blijven als ze het elders beter kunnen hebben????

Ja er is best het 1 en ander mis in NL, maar de meeste van de onrustgevoelens die in de media (en ook hier) gister en vandaag worden rondgestrooid komen doordat we het iets minder goed dreigen te krijgen in NL, niet omdat we het slecht krijgen ofzo!
Beetje relativeren alstublieft.....

moest me even van het hart :blush:
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Okt 2012, 13:41

precies, hier in NL wordt je als autobezitter/rijder leeggemolken, maar de sociale zekerheid is op redelijk hoog peil.... wat er uit gaat moet er ook in.... dus als alles duurder wordt moet je minder geven of meer vragen
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 31 Okt 2012, 13:43

Marco 109 schrijft:

Je hebt helemaal gelijk!

Alsof het allemaal zo geweldig is geregeld in het buitenland. Hoorde laatst dat het gemiddelde bruto maandinkomen in Portugal op dit moment nog geen 750 euro is. En denk maar niet dat zij zoveel goedkoper leven.

Oldtimers zijn (voor het overgrote deel) een hobby. Ik vind het jammer als ik niet meer in D'n Harry kan rijden maar ik zal het zonder problemen kunnen overleven.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Dixo

Berichtdoor Dixo » 31 Okt 2012, 13:44

Marco 109 schrijft:
Misschien kunnen die mensen eens 5 landen noemen waar de inwoners het beter hebben (dus meer zekerheid, meer duidelijkheid in bestuur en bij voorkeur een lagere belastingdruk.... want daar hebben we het over toch?), en dan uitleggen waarom ze ervoor kiezen in NL te blijven als ze het elders beter kunnen hebben????

Niet dat ik klaag dat het verder niet klopt in Nederland hoor, over het algemeen hebben we het gewoon prima. Maar zonder me erin verdiept te hebben zou ik denken aan bijvoorbeeld Zwitserland, Monaco, Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken? Geen idee hoe daar de cijfers precies liggen overigens, maar dat lijken me wel een aantal leuke vergelijkingskandidaten.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Okt 2012, 13:49

de meeste landen die je noemt zijn de kosten van levensonderhoud relatief duur, en volgens mij de van overheidswege verzorgde financiële voorzieningen voor oude dag en ziekte, werkeloosheid en dergelijke relatief zeer zeker niet hoger dan hier
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Okt 2012, 13:49

Marco 109 schrijft:
Ondanks dat ik de redenering achter dit afschaffen van de belastingvrijstelling echt niet kan volgen, en dus ook de petitie heb getekend moet ik toch zeggen dat iedereen die hier weer eens gaat lopen roepen dat Nederland een compleet verziekt rotland is, nog maar eens moet nadenken....

Ja er is best het 1 en ander mis in NL, maar de meeste van de onrustgevoelens die in de media (en ook hier) gister en vandaag worden rondgestrooid komen doordat we het iets minder goed dreigen te krijgen in NL, niet omdat we het slecht krijgen ofzo!
Beetje relativeren alstublieft.....

Je bent me net voor Marco. Waarom gaan mensen zo vaak lopen jammeren en er van alles bij halen wat niet relevant is? De banken, onbetrouwbare overheden ga zo maar door. Wie van de zeikerds heeft in de afgelopen decennia op de barricade gestaan om te demonstreren TEGEN de alsmaar oplopende overheidsschuld?? Niemand, want zolang het goed gaat willen we alleen maar meer meer meer en nog meer.

Mijn ouders reden vroeger ÉÉN auto met twee gezinnen. Puur omdat een wagen voor pa en zijn broer apart te duur was. Nu hebben we een auto voor het werk, al dan niet van de baas, een hobby auto en ook nog een camper voor vakantie.

Ja, we hebben het heel slecht en de overheid is onbetrouwbaar. Maar de echte slachtoffers van deze economische crisis waarin we nu zitten zullen niet op dit forum zitten. Die konden al geen Land Rover betalen in welke vorm dan ook.....

Ook ik ben het niet eens met deze maatregel en zal me er voor zover mogelijk tegen verzetten. Als de maatregel door de kamers heen is en actief is zal ik ook moeten bezien of schorsen een mogelijkheid is of dat ik verkoop of wat dan ook.

Maar hou alsjeblieft op met zeiken over dit rotland, want dat is het zeker niet, jammeren over verworven rechten en wat niet meer. Doe er iets aan of emigreer naar een zelfbenoemd paradijs.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Okt 2012, 13:50

Marco,

Je hebt gelijk. Tot die 5 landen waar het beter is horen (waarschijnlijk) Noorwegen, Zweden, Denemarken en Finland, en dat zijn stuk voor stuk landen waar je ook riant belasting betaalt en waar ook heel veel door "strenge" regels is dichtgetimmerd. (Nederland staat in het algemeen in de top 5, meestal wel onderaan, maar het zal moeilijk zijn om meer dan 5 landen te vinden.)

En voor wie dan toch nog blijft klagen: als het elders dan toch zoveel beter is: ga emigreren (en kijk eerst eens even naar wat van die imbeciele "Ik vertrek" programma's, dan zie je hoeveel luchtkastelen er in het buitenland staan).

Groeten MarcS

PS Ik heb wel eens emigratie-neigingen maar de harde werkelijkheid heeft me nog steeds weerhouden.

Terug naar “Kroeg”