Berichtdoor Arthur 110 » 17 Nov 2012, 10:58
Wat Frank wil zeggen (denk ik) is dat er eerst een drastische maatregel wordt aangekondigd: alle klassiekers gaan de volle mep MRB betalen. De getroffenen gaan vervolgens panisch naar een compromis zoeken terwijl vergeten lijkt te zijn dat ze origineel helemaal niets betaalden. Gewoon onderhandelingstactiek dus, dubbel zo hoog inzetten als je van plan was, op de helft uitkomen na onderhandelen dus je plan is dan bereikt. Bovendien hebben de betalers het gevoel dat ze de helft er vanaf hebben kunnen onderhandelen. Dus een win-win situatie :S
Tsja en recht op MBR vrijstelling... Je zou kunnen spreken van een verworven recht, net als bij het recht van overpad e.d. Ik heb een brief van het ministerie waarin me vrijstelling van het betalen van MRB wordt verleend, dat soort toezeggingen moet ik voortaan met een korreltje zout nemen? Als ze nu slim waren geweest -maar dat hoeft de almachtige overheid niet te zijn- dan hadden ze het 'oldtimer belasting' o.i.d. genoemd, dan had ik niet mogen klagen. Ik betaal dan immers nog steeds geen MRB ;-)