Quink schrijft:
retep schrijft:Je maakt gewoon gebruik vd regeling die er is, dus wat is daar nou mis mee?
Strikt genomen niks. Maar, voor zover mij bekend, is men er van uit gegaan dat verreweg de meeste old timers hoofdzakelijk op zon- en feestdagen gebruikt worden, en relatief weinig km's maken. Maar blijkbaar worden er ook veel old timers ingezet voor dagelijks vervoer. En daarom wordt de regeling aangepast.
En als je toch dagelijks gebruik maakt van je old timer, waarom zou je dan geen MRB betalen? Waarom jij niet, en iemand die minder km's rijdt in een nieuwere auto wel?
Het eerlijkst, imo, zou zijn om, zoals al eerder is gezegd, e.e.a. te verrekenen in de brandstof. Rij je meer, betaal je meer. Rij je 500 km/jaar, betaal je ook weinig.
als men er vanuit ging dat er maar weinig gereden zou worden, dan hadden ze dat gewoon meteen wettelijk moeten dichttimmeren met die voorwaarden. Dat hebben ze niet gedaan, en zijn er zo bedrijven ontstaan die oldtimers compleet restaureren die voor dagelijks gebruik geschikt gemaakt zijn, en toen had de overheid meteen moeten ingrijpen, en niet nu dat er een heuse subeconomie is ontstaan dankzij de groeiende populairiteit en vraag naar oldtimers.
Maar goed, ze hebben gewoon poen nodig, dus vind ik dat met het idee van het kwarttarief bets te leven zou zijn, maar verder geen gezeur over dagelijks gebruik, want ik weet zeker dat het maar om een heel klein deel gaat die een oldtimer als eerste en enige auto heeft en daar dagelijks mee rijd, en het merendeel een oldtimer als 2e auto heeft, dus gaat het nergens over. Maar goed, als we elkaar dan toch geen voordeeltje meer gunnen, dan ook campers de volle mep laten dokken, en vaarbelasting voor de pleziervaart, en apk plicht voor brommers, motoren en aanhangers.