Lucas van Lierop schrijft:
Hier in Utrecht vind momenteel een serieuze spoorverbreding plaats. Bijna naast ons huis wordt ook een station (Utrecht Vaartsche Rijn) gebouwd en dat gaat in dit geval ook ten koste van parkeerplaatsen. Dus hier zijn ze wel lekker bezig met van auto naar OV. Maar het is inderdaad wel weer de randstad, al zat daar ook wel de pijn denk ik.
Sowieso moet alles buiten de randstad een reservaat voor geksprekenden worden. Volledig laten verwilderen, geen wegenbelasting meer en alleen maar greenlanes.
Hoef ik niet te emigreren. Alleen een beetje de laatst lettergrep'n inslikk'n en ik mag ook in het reservaat kom'n won'n. Wie is vóór? :dry:
Den Haag is voor. Minister De Jager gaf al aan bij de discussie over de reiskosten vergoeding dat mensen die ver van hun werk wonen niet beloond hoeven te worden met een vergoeding voor hun reiskilometers. Tel daarbij op dat bij elke bezuinigingsronde overheidsgebouwen buiten de randstad steevast gesloten worden ten gunste van die in de randstad. Ofwel dat daar het makkelijkst werk te vinden is moeten mensen dus in de randstad op een kluitje gaan wonen. In veel dorpen is dus voor de middenstand niks meer te verdienen en zo is het kringtje rond.
Hoewel je de drukte op het platteland niet moet onderschatten. Vandaag stond ik dik in de file, wel 5 auto's vóór me bij de rotonde! :P :P