Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor tim » 01 Nov 2012, 23:05

Luke schrijft:

Een mooi voorbeeldje hiervan zijn de afspraken die indertijd gemaakt waren (oa het Kunduz Akkoord) met de gedoogcoalitie met oa, Geert Wilders, daar is regeer akkoord feitelijks nauwelijks meer iets van terug te vinden Het kan Vrooien en het kan Diezen; niets zo veranderlijk als het weer of een kabinet.
En dat is nou denk ik ook een heel groot probleem van tegenwoordig in nederland
Het komt nog maar zelden voor dat uitsluitend 1 partij de meerderheid heeft en dus de dienst uit zal (gaan) maken. Elke partij belooft koeien met gouden horens om kiezers te winnen, maar als puntje bij paaltje komt en bijltjes dag is aangebroken, blijft er van gedane beloftes meestal maar weinig overeind, simpel weg omdat elke partij op divers punten water bij de wijn zal moeten doen om tot overeenstemming te kunnen komen met een beoogd coalitie partner

Luke

Ik weet het, ik weet niet beter vanaf dag 1 dat ik gedropt werd.
Volstrekt utopia; je zou nederland opnieuw moeten uitvinden en inrichtten, waar logica, oorzaak en gevolg, en rechtvaardigheid ten allen tijde leidend zou moeten zijn.

Maar ja, krijgt ieder land niet uiteindelijk telkens weer de regering die het verdient?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Luke

Berichtdoor Luke » 01 Nov 2012, 23:06

Landmarcs schrijft:
Luke schrijft:

.....

Ander heel frapant voorbeeld was dat van Roger..kwartje van KOK. Ik meen me te herinneren dat het een tijdelijke maatregel was... zeker 10, 15, 20 , of 25 jaar na dato is het nog altijd tijdelijk, maar wel hele lange termijn tijdelijk.

.....

Laten we dan ook eens ophouden over dat kwartje ...
1º Dat kwartje bestaat al lang niet meer (behalve in dat laatje met nostalgie)
2º Dat kwartje was het kwartje van Lubbers (Kok was slechts de minister van financiën)
3º Dat kwartje is vervolgens door de verschillende opvolgende kabinetten gewoon meegenomen
4º Was het niet meegenomen dan waren er op een andere manier kwartjes gezocht
5º Als ik om me heen kijk zijn we zo slecht nog niet af (althans qua diesel-prijzen) in Duitsland, België of Engeland betaal je meer per liter – opvallend genoeg is tegenwoordig Frankrijk goedkoper als Nederland.

Aan het aanhoudende "gezeur" over dit kwartje zie je overigens wel dat een flexibele beprijzing de autorijder wel "bewuster" maakt mbt het autorijden. (Dat terwijl met de huidige prijzen voor de meesten onder ons de brandstof nog steeds niet de grootste kostenpost is.)

Groeten MarcS

Marc

Het gaat me niet om het kwartje op zich, waar ik me aan ergerde is de hipocrisie (spel ik dat goed) van de overheid
IE beloftes worden niet nagekomen, en autorijdend nederland is al sinds jaar en dag de melkkoe nummer 1 van de overheid, en daar zal ook in de toekomst wel geen verandering in kom economie vrijwel in zijn geheel afhankelijk is van mobiel nederland (denk aan transport sector en woon - werkverkeer), en dat er ook niets structureels is gedaan gedurende vele jaren om dat te stimuleren ie verbetering infrastructuur, verlaging belastingen en accijnzen, en een hele belangrijke verbetering OV.
Hoe vaak niet werd er hoog van de toren geblazen dat allerlij maatregelen tot doel hadden mensen meer van OV gebruik te laten maken?
En op welke manieren is dat ook aantrekkelijk gemaakt?
IS de infrastructuur van de spoorwegen verbetert? Bevriezen de wisseltjes niet meer bij een koude dag? Glijden de treintjes niet meer door op de herfstblaadjes? Is de punctualiteit verbeterd of het comfort en hoeveelheid van het materieel? Het antwoord op dit alles is nee, en de overheid maar blaten en het als argument gebruiken om de duimschroeven van de automobilist nog verder aan te kunnen draaien.
Omdat iedereen weet, dus ook de overheid, dat het laatste wat de nederlander zal laten staan of waar hij op gaat bezuinigen, zijn geliefde vierwieler zal zijn, en daar maakt de overheid dankbaar misbruik van !

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

ppw

Berichtdoor ppw » 01 Nov 2012, 23:08

omdat toen de electrische Amigo's kwamen....en nog meer ellende...( 2nd gen.P38 RR :blink: )
LUCAS is tenminste betrouwbaar slecht ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

tim

Berichtdoor tim » 01 Nov 2012, 23:11

ppw schrijft:
omdat toen de electrische Amigo's kwamen....en nog meer ellende...( 2nd gen.P38 RR :blink: )

okee, helder.

niet dat ik dat uit eigen ervaring kan staven
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Luke

Berichtdoor Luke » 01 Nov 2012, 23:18

Edward schrijft:
Klagen doe ik alleen over mensen die negatief lopen zeuren en geen eigen verantwoordelijkheid nemen. Dus bij deze Luke. als je verdrietig wordt van de omstandigheden waarin je moeder leeft, doe er wat aan! Een ander doet het niet.

Waarom moet de overheid altijd alles oplossen en waarom blijven mensen ervan uitgaan dat de overheid haar afspraken nakomt? Iedere ondernemer zal je vertellen dat de meest onbetrouwbare partner met wie ze ook zaken doen de overheid is. Daar kun je over klagen, maar het is mensenwerk. De mensen in Den Haag, bij gemeentes en provincies doen echt wel hun best. Die zijn er niet op uit om "het volk" te naaien of te belazeren. Het is niet zo simpel om een land te runnen als wij wellicht denken.

Als iedere Nederlander zijn energie zou steken in positief een bijdrage leveren in plaats van op plekken als deze en andere kroegen lopen zeiken dan zag ons land er al een stuk beter uit. Weglopen is geen kunst, werkelijk iets veranderen is een uitdaging. Jammeren, klagen en vervolgens niets doen de makkelijke leuze omdat je dan eindeloos een ander de schuld kunt blijven geven....

Ed,

De laatste keer dat ik in nederland woonde, heb ik inderdaad geprobeerd er iets aan te doen, door op populist Pim Fortuin te stemmen die vervolgens zoals iedereen weet monddood is gemaakt (letterlijk) Met mij deden velen nederlanders hetzelfde tijdens die verkiezingen. Helaas weten we allemaal waar het uiteindelijk op uit is gedraaid met die partij...op niets omdat de leider weliswaar charisma en visie had, maar de leden van een zeer plausibel kaliber bleken te zijn.
Afijn mijn punt Edward is, dat ik er ziek van werd om te zien hoe in het kader van tolerantie en sociaal beleid, ingezet door de heer den Uyl indertijd, en zeer mooi en stevig socaal zekerheids systeem door diverse groepen en lagen van de bevolking dusdanig werden misbruikt dat werkend nederland daar de prijs voor is gaan betalen, en toen dat niet meer ging het sociale zekerheidsstelsel op de schop ging, waar mensen nu de dupo van worden die er gedurende hun hele werkende leven zeer zeer dik voor afgedragen hebben.
En het is datgene wat me tegen de borst stuit.
Ik klaag niet, ik stel vast, en heb er mijn conclusies aan verbonden zoals je weet
Maar voor de generaties van de leeftijd van onze ouders is het triest, net als voor die generatie die nu op het randje van hun pensioen stond !

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Luke

Berichtdoor Luke » 01 Nov 2012, 23:34

tim schrijft:
ppw schrijft:

okee, helder.

niet dat ik dat uit eigen ervaring kan staven

Helderheid bij Lucas is een relatief begrip Ja de waarschuwingslampjes op je dash zijn helder, maar vaak je verlichting van de auto wat minder :P

OT geloof ik he?

Luke

retep

Berichtdoor retep » 01 Nov 2012, 23:47

Roger B. schrijft:
zeur niet zo zielig omdat het nu toevallig in jouw staatje niet uitkomt.... we hebben het alleen hier op het forum.al twee jaar zeker, er over dat die mrb vrijstelling un gevaar is....dus JA, je had het kunnen weten

Ik zeur niet zielig, ik meng me gewoon in een discussie. Dat mijn standpunten jou niet aanstaan is een ding, maar dat kun je dat niet anders zeggen dan met die kleinerende en minachtende manier van reageren? (niet dat ik er wakker van lig hoor, want dan doe ik gewoon gezellig mee)B) Verder zit ik hier nog niet zolang, dus kon ik het niet weten, en mag je verwachten dat als men een wet wijzigt, dat dan niet anderhalf jaar later weer gewijzigd word.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Nov 2012, 00:49

verdiep je dan maar eens in hoe het gaat met wisseling van regeringen en de wetten en regels die een nieuwe regering niet aanstaan (ook als die net door de oude regering ingevoerd waren)

je mengt je een discussie, prima, maar in je mengen roep je wel hoe slecht je het wel niet hebt nu je twee oldtimer landrovers zoveel minder waard worden en dat je daarvoor gecompenseerd zou moeten worden .... dat vind ik zielig zeuren....

Er moet bezuinigd worden en dat zullen sommigen op de ene plek voelen, en anderen op een andere plek... bij jou is het je oldtimer, bij ons thuis zou hypotheekrenteaftrek beperkt worden en de zorgpremie vrij onbetaalbaar worden... tja... en als we niet bezuinigen is Nederland over een paar jaar net als griekenland... een land op de rand van faillisement...

Dus niet zielig zeuren, wel kritisch (maar dan wel realistisch en niet alleen in je eigen straatje) onderbouwd bekijken wat er uiteindelijk ECHT gebeurd. tHet is makkelijk om te roepen dat er niet bezuinigd moet worden op de zaken die op jou van toepassing zijn en dat "de rijken" maar meer moeten betalen... maar zo doodje simpel ligt het nie
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 02 Nov 2012, 08:38

Luke schrijft:
IS de infrastructuur van de spoorwegen verbetert? Bevriezen de wisseltjes niet meer bij een koude dag? Glijden de treintjes niet meer door op de herfstblaadjes? Is de punctualiteit verbeterd of het comfort en hoeveelheid van het materieel? Het antwoord op dit alles is nee, en de overheid maar blaten en het als argument gebruiken om de duimschroeven van de automobilist nog verder aan te kunnen draaien.

BLA BLA BLA :X

Hoewel ik geen treinlover ben zoals sommigen hier (neeee, niet verder op ingaan) vind ik het toch bijzonder dat iemand dit soort ongefundeerde onzin loopt te verkondigen. Weet jij welke beschikbaarheidspercentages het spoor haalt? Precies. Hou dan op met dit soort onzin te blaten.

5 minuten zoekwerk leverde dit op. Denk dat niemand hier deze percentages had verwacht. Ik in ieder geval niet. Ga er maar van uit dat de gemiddelde automobilist langer dan 40 uur kwijt is geweest met in de file staan in 2011...

Het is zo verrekte makkelijk om af te geven op zaken waar je de ballen verstand van hebt en je je mening alleen hebt laten vormen door halve informatie. Als je denkt dat het beter kan DOE het dan!

Oftewel: verbeter de wereld begin bij jezelf. Ik ben al aan de rest van de wereld toe. :woohoo:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Luke

Berichtdoor Luke » 02 Nov 2012, 09:23

R1200C schrijft:
Luke schrijft:

BLA BLA BLA :X

Hoewel ik geen treinlover ben zoals sommigen hier (neeee, niet verder op ingaan) vind ik het toch bijzonder dat iemand dit soort ongefundeerde onzin loopt te verkondigen. Weet jij welke beschikbaarheidspercentages het spoor haalt? Precies. Hou dan op met dit soort onzin te blaten.

5 minuten zoekwerk leverde dit op. Denk dat niemand hier deze percentages had verwacht. Ik in ieder geval niet. Ga er maar van uit dat de gemiddelde automobilist langer dan 40 uur kwijt is geweest met in de file staan in 2011...

Het is zo verrekte makkelijk om af te geven op zaken waar je de ballen verstand van hebt en je je mening alleen hebt laten vormen door halve informatie. Als je denkt dat het beter kan DOE het dan!

Oftewel: verbeter de wereld begin bij jezelf. Ik ben al aan de rest van de wereld toe. :woohoo:

Toch wel heel apart dan dat , ik meen bij de laatste strenge winter, de regering nog overwoog om de NS te straffen voor wanprestatie....

Je beroept je, met heel erg veel bla bla en wijzend vingertje naar mij op een uitreksel van de rijksbegrotting van 2012
Blijkbaar besteedt jij je koude winteravonden in nederland aan het opzoeken en doorlezen daarvan , en niet aan het volgen van de actuele situaties.
Ik refereer daar nl wel in algemene zin aan.
De NS is al een fiks aantal jaren in gebreke gebleven met het uitvoeren van haar gebruikelijke dienstregeling tijdens herfst of extreme winterse omstandigheden.
Maar om even op jou naar voren geschreeuwde linkje terug te komen?
Heb je ook de klanttevredenheids kengetallen bekeken? poe poe wat een structurele verbeteringen sinds 2007 ;)

En in het zelfde uitrekseltje staat ook een indicator van streefwaarden reisteid, ook een hartverzakkende verbetering van jawel maar liefst 3% sinds 2007
Het feit is en blijft dat ondanks wellicht toegenomen investeringen in infrastructuur die niet evenredig mee is gegroeid met de belasting van diezelfde infrastructuur, en en autorijdend nederland daar dus dubbel onevenredig voor op moet hoesten, immers de opbrengsten waar jan met de korte achternaam al sturend de schatkist mee vult zouden dus geherinvesteerd moeten worden in de infrastructuur en dat is helaas niet het geval
Begrotingsuitrekseltjes zijn leuk, maar de realiteit is dat jij wel 1,5 uur doet over een stukje wat 1 uur mag duren volgens datzelfde uitrekseltje.
Het is maar net wat je als overheid als aanvaardbaar criterium stelt he ;) En hoe minder hoog je als overheid de lat legt hoe makkelijker vervolgens het falen goed te lullen en te relativeren is

Wellicht moet je iets minder heftig reageren ook al ben je het niet met argumenten eens, en ook eens iets kritischer kijken naar de criteria die gesteld worden in zo'n uitrekseltje

met zeer veel respecterende groet,
Blatende Luke,

(die in zuid amerika al behoorlijk tijdje bezig is op beperkte schaal de wereld te verbeteren :) )

NB bescheidenheid siert de mens, als je zelf al vindt dat je perfect bent en dus de volgende fase in kan gaan om de rest van de wereld te verbeteren.
Hoewel ik mijn steentje bijdraag aan de rest van de wereld, werk ik toch ook nog op dagelijks basis aan mijzelf ;)

Terug naar “Kroeg”