Roger B. schrijft:
Mijn Range staat hier 20 km vandaan (vanmorgen daar gedropt op weg naar d'r werk) met EAS failure.. shit happens, had het kunnen weten want hij staat al dik 3 maanden voor elke rit op de blokken.... had ik er maar eerder nieuwe balgen op moeten zetten.... bekend probleem, niet zielig over doen
Dit is nu humor van bovenste plank (omdat we toch al OT zijn na pagina 2).
Die balgen had je al een tijdje maar moest ze zo nodig weer verkopen aan een mede Duitser......ga morgen die Engelsen ff mailen dat ze nog een paar weken rustig aan kunnen doen. :P :P
Sorry, ga maar weer verder met jammeren.... :blush: :blush:
Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
- Ray vd Velden
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
- Locatie: Millingen aan de Rijn
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
tim schrijft:
Op zich denk je best goed, alleen een staatssecretaris of minister kan alleen beloven dat zaken niet wijzigen zolang " zijn" kabinet in zitting is.... Dus als hij zegt: " het staat niet ter discussie" bedoeld hij er automatisch achteraan " zolang ik er iets over te zeggen heb" ....
En dan vergeten we daarbij nog dat de tweede kamer in principe ook een wetswijziging kan initeren....
Plus, regeringen maken wetten, die gaan vrijwel altijd boven plannen, contracten en/of andere vormen van afspraken...
Waar denk ik goed, waar denk ik verkeerd, waar ligt eventueel een middenweg?
Doodgewoon een open bijdrage aan het onderwerp, waarvan ik zelf niet een kant en klaar ABC antwoord op heb.
Op zich denk je best goed, alleen een staatssecretaris of minister kan alleen beloven dat zaken niet wijzigen zolang " zijn" kabinet in zitting is.... Dus als hij zegt: " het staat niet ter discussie" bedoeld hij er automatisch achteraan " zolang ik er iets over te zeggen heb" ....
En dan vergeten we daarbij nog dat de tweede kamer in principe ook een wetswijziging kan initeren....
Plus, regeringen maken wetten, die gaan vrijwel altijd boven plannen, contracten en/of andere vormen van afspraken...
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Okee , redelijk helder geloof ik.
Maar je laatste opmerking;
hoe zit dat eigenlijk, staatsrechtelijk gezien;
De tweede kamer neemt bij meerderheid een wetsvoorstel aan, lees dus een wet, de op dat momentt aan de macht zijnde regering weigert die aanstaande gewenste wet, wat dan?
Wie heeft uiteindelijk de wet aan zijn kant?
de tweede kamer die dat wettelijk kan afdwingen, dus die regering overreullen, of kan een regering een bij meerderheid aanwezige wens naast zich neerleggen?
Maar je laatste opmerking;
hoe zit dat eigenlijk, staatsrechtelijk gezien;
De tweede kamer neemt bij meerderheid een wetsvoorstel aan, lees dus een wet, de op dat momentt aan de macht zijnde regering weigert die aanstaande gewenste wet, wat dan?
Wie heeft uiteindelijk de wet aan zijn kant?
de tweede kamer die dat wettelijk kan afdwingen, dus die regering overreullen, of kan een regering een bij meerderheid aanwezige wens naast zich neerleggen?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
tim schrijft:
Even een klein lesje staatsinrichting.
De 1º en 2º kamer hebben altijd gelijk.
Als de regering niet wil "meespelen" dan moeten ze opstappen (of zo sterk gedragen worden dat ze de kamer kunnen overtuigen anders te stemmen).
Daarom dus worden ministers naar de kamer geroepen om verantwoording af te leggen.
Veelal wordt het coalitie-kabinet gedragen door de coalitie-partijen en wordt dus een minister niet gauw naar huis gestuurd, en veelal stapt een deelnemende partij op als één van zijn ministers moet opstappen. Het is dus gewoonlijk een spel van geven en nemen, ook tussen kamer en kabinet.
Groeten MarcS
Okee , redelijk helder geloof ik.
Maar je laatste opmerking;
hoe zit dat eigenlijk, staatsrechtelijk gezien;
De tweede kamer neemt bij meerderheid een wetsvoorstel aan, lees dus een wet, de op dat momentt aan de macht zijnde regering weigert die aanstaande gewenste wet, wat dan?
Wie heeft uiteindelijk de wet aan zijn kant?
de tweede kamer die dat wettelijk kan afdwingen, dus die regering overreullen, of kan een regering een bij meerderheid aanwezige wens naast zich neerleggen?
Even een klein lesje staatsinrichting.
De 1º en 2º kamer hebben altijd gelijk.
Als de regering niet wil "meespelen" dan moeten ze opstappen (of zo sterk gedragen worden dat ze de kamer kunnen overtuigen anders te stemmen).
Daarom dus worden ministers naar de kamer geroepen om verantwoording af te leggen.
Veelal wordt het coalitie-kabinet gedragen door de coalitie-partijen en wordt dus een minister niet gauw naar huis gestuurd, en veelal stapt een deelnemende partij op als één van zijn ministers moet opstappen. Het is dus gewoonlijk een spel van geven en nemen, ook tussen kamer en kabinet.
Groeten MarcS
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Okee, dus eigenlijk: de 1 regeert maar de ander heeft de macht?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Landmarcs schrijft:
Iets uitgebreider staat het hier ;)
Even een klein lesje staatsinrichting.
De 1º en 2º kamer hebben altijd gelijk.
Iets uitgebreider staat het hier ;)
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Sjezus joost, wat doe je me aan??!!
crises...............
nou, tot volgende week ergens.. :side:
crises...............
nou, tot volgende week ergens.. :side:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Marco 109 schrijft:
Een mooi voorbeeldje hiervan zijn de afspraken die indertijd gemaakt waren (oa het Kunduz Akkoord) met de gedoogcoalitie met oa, Geert Wilders, daar is regeer akkoord feitelijks nauwelijks meer iets van terug te vinden Het kan Vrooien en het kan Diezen; niets zo veranderlijk als het weer of een kabinet.
En dat is nou denk ik ook een heel groot probleem van tegenwoordig in nederland
Het komt nog maar zelden voor dat uitsluitend 1 partij de meerderheid heeft en dus de dienst uit zal (gaan) maken. Elke partij belooft koeien met gouden horens om kiezers te winnen, maar als puntje bij paaltje komt en bijltjes dag is aangebroken, blijft er van gedane beloftes meestal maar weinig overeind, simpel weg omdat elke partij op divers punten water bij de wijn zal moeten doen om tot overeenstemming te kunnen komen met een beoogd coalitie partner
Luke
tim schrijft:
Waar denk ik goed, waar denk ik verkeerd, waar ligt eventueel een middenweg?
Doodgewoon een open bijdrage aan het onderwerp, waarvan ik zelf niet een kant en klaar ABC antwoord op heb.
Op zich denk je best goed, alleen een staatssecretaris of minister kan alleen beloven dat zaken niet wijzigen zolang " zijn" kabinet in zitting is.... Dus als hij zegt: " het staat niet ter discussie" bedoeld hij er automatisch achteraan " zolang ik er iets over te zeggen heb" ....
En dan vergeten we daarbij nog dat de tweede kamer in principe ook een wetswijziging kan initeren....
Plus, regeringen maken wetten, die gaan vrijwel altijd boven plannen, contracten en/of andere vormen van afspraken...
Een mooi voorbeeldje hiervan zijn de afspraken die indertijd gemaakt waren (oa het Kunduz Akkoord) met de gedoogcoalitie met oa, Geert Wilders, daar is regeer akkoord feitelijks nauwelijks meer iets van terug te vinden Het kan Vrooien en het kan Diezen; niets zo veranderlijk als het weer of een kabinet.
En dat is nou denk ik ook een heel groot probleem van tegenwoordig in nederland
Het komt nog maar zelden voor dat uitsluitend 1 partij de meerderheid heeft en dus de dienst uit zal (gaan) maken. Elke partij belooft koeien met gouden horens om kiezers te winnen, maar als puntje bij paaltje komt en bijltjes dag is aangebroken, blijft er van gedane beloftes meestal maar weinig overeind, simpel weg omdat elke partij op divers punten water bij de wijn zal moeten doen om tot overeenstemming te kunnen komen met een beoogd coalitie partner
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
mijn niet objectieve mening is dat alle land rover producten tot 1994 sowieso vrijstelling voor alles moeten krijgen, ;)
they liberate people under sieg, they free people trapped in natural disaster, they bring people from remote areas to hospital; they save lives! :whistle:
besides, accijnsverhoging brandstof, btw naar 21%, hypotheekrenteaftrek, ziekenkosten...
hmmm, wellicht dat Bea wat gaat inleveren :kiss: scheelt al een boel... ( om die miezerige 156 miljoen wat ze aan Wegenbelasting denken te gaan innen ;) )schijnt dat de Groene Draeck bijv. elk jaar ruim al 3 ton kost aan onderhoud, en ruim 1 1/2 miljoen aan reiskosten
bij elkaar ruim 100 miljoen!! tismaareenidee ;)
( bron)
they liberate people under sieg, they free people trapped in natural disaster, they bring people from remote areas to hospital; they save lives! :whistle:
besides, accijnsverhoging brandstof, btw naar 21%, hypotheekrenteaftrek, ziekenkosten...
hmmm, wellicht dat Bea wat gaat inleveren :kiss: scheelt al een boel... ( om die miezerige 156 miljoen wat ze aan Wegenbelasting denken te gaan innen ;) )schijnt dat de Groene Draeck bijv. elk jaar ruim al 3 ton kost aan onderhoud, en ruim 1 1/2 miljoen aan reiskosten
bij elkaar ruim 100 miljoen!! tismaareenidee ;)
( bron)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg
Die heb je van die kleine!!, hoe heet die ook al weer, die met de raketwagen naast de baan belande..
erbij: waarom t/m 94?
erbij: waarom t/m 94?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ron63 en 9 gasten