Edward schrijft:
Relativeren is wat anders dan bagatelliseren. Daarnaast kun je wel ongegeneerd gaan lopen schelden en tieren zoals sommigen hier doen, maar dat is allesbehalve constructief. :dry: :dry:
Voor wat betreft de WAO, dat is geen spaarregeling of zo. Je brengt dat geld op voor de mensen die het nu nodig hebben en je mag hopen met de vergrijzing dat er straks genoeg jongere werkenden zijn die dat voor jou opbrengen. :dry:
Verder verwacht ik niks van de overheid. Ik ben niet voor niets ondernemer. Ik betaal geen sociale premies en hoef dus ook niets te verwachten. Precies zoals ik het graag wil. Die ondernemer die een oldtimer garage is begonnen weet welke risico's hij loopt en zoals al eerder aangegeven is het geen verassing dat de regeling op de schop gaat. Als je oldtimers kunt repareren kun je iedere auto repareren, dus de flexibele ondernemer laat zich echt niet uit het veld slaan. :whistle: :whistle:
Het enige dat bekend is is dat de regeling op de schop gaat, hoe en wat is nog volstrekt onduidelijk. Maar hier is Nederland al een kutland, de overheid onbetrouwbaar, de markt ingestort, onze rechten worden afgenomen en weet ik wat er allemaal meer bijgesleept wordt.
Dan relativeer ik ja. :blink: :blink:
Hoe moet een ondernemer, die bv een jaar geleden een oldtimergarage is begonnen, nou weten dat nu wéér de regels worden aangepast, en dan dusdanig dat er voor hem aan oldtimers zometeen
geen droog brood te verdienen valt? Je denkt er dan ook wel erg makkelijk over.
En ja, nederland is een kutland en de overheid onbetrouwbaar, en dan kan men wel zeggen van verhuis dan, maar ik woon hier nou eenmaal en betaal hier belasting, dus heb je toch recht op
duidelijkheid? Als de huidige mrb regeling nou een jaar of 10 gehandhaafd zou blijven en men
een aantal jaren op voorhand zou melden dat hij dan op de schop zou gaan, dan kun je je nog aanpassen, maar de huiidige regeling is nog niet koud, of de regels worden weer aangepast, dus als ondernemer kun je zo toch niet aan de toekomst werken?
Stel je voor dat ze morgen ineens het idee in hun kop krijgen om bv de verkoop en afsteken van vuurwerk gingen verbieden, zo vlak voor het eind van het jaar. Dan duperen ze toch ook
al die bedrijven die hun pakhuizen vol hebben liggen en de winkeliers die voor een godvermogen
een opslag hebben laten aanpassen? Vind je ook niet dat ze dan bv in januari dan meteen moeten zeggen van en vanaf nu geen vuurwerk meer, zodat niemand meer geld in die handel steekt? Toen ik afgelopen zomer 2 oldtimers kocht, kon ik niet weten wat ze nu in petto hebben, dus heb je het er wel over dat een garage ook andere auto's kan maken, maar compenseer jij dan even het verlies die ik op die 2 waardeloze auto's maak?
En ik heb er maar 2 staan, maar hoeveel handelaren/garages hebben geen voorraad staan van tig auto's waarmee ze dachten in de komende tijd iets te kunnen verdienen? Wie gaat hen compenseren voor hun straks waardeloze handel die ze aan de straatstenen niet meer kunnen slijten?