Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

Re:Regeerakkoord: Belastingvrijstelling oldtimers weg

Berichtdoor R1200C » 01 Nov 2012, 07:38

En dat terwijl de oplossing zooooooo simpel is: we investeren allemaal een tiental k om onze hobby elektrisch te maken. Geen wegenbelasting en in het terrein minstens zoveel lol!
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 01 Nov 2012, 07:41

Luke, ik hoop echt dat iedereen dit leest, ik wordt helemaal dol van dat geklaag om me heen en op het forum. Het zijn inderdaad allemaal keuzes. Het ergst vind ik nog een protesttocht op een snelweg, wie heeft er ook alweer voor die snelweg betaald?, juist... Ik heb me zelf uit frustratie voorgenomen om eens een paar maanden nergens meer over te klagen, en geloof me ook ik/wij hebben daar wel eens reden voor...
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Nov 2012, 08:43

Klagen doe ik alleen over mensen die negatief lopen zeuren en geen eigen verantwoordelijkheid nemen. Dus bij deze Luke. als je verdrietig wordt van de omstandigheden waarin je moeder leeft, doe er wat aan! Een ander doet het niet.

Waarom moet de overheid altijd alles oplossen en waarom blijven mensen ervan uitgaan dat de overheid haar afspraken nakomt? Iedere ondernemer zal je vertellen dat de meest onbetrouwbare partner met wie ze ook zaken doen de overheid is. Daar kun je over klagen, maar het is mensenwerk. De mensen in Den Haag, bij gemeentes en provincies doen echt wel hun best. Die zijn er niet op uit om "het volk" te naaien of te belazeren. Het is niet zo simpel om een land te runnen als wij wellicht denken.

Als iedere Nederlander zijn energie zou steken in positief een bijdrage leveren in plaats van op plekken als deze en andere kroegen lopen zeiken dan zag ons land er al een stuk beter uit. Weglopen is geen kunst, werkelijk iets veranderen is een uitdaging. Jammeren, klagen en vervolgens niets doen de makkelijke leuze omdat je dan eindeloos een ander de schuld kunt blijven geven....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 01 Nov 2012, 09:46

Luke, dank voor je heldere betoog!
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Nov 2012, 10:20

Luke schrijft:

.....

Ander heel frapant voorbeeld was dat van Roger..kwartje van KOK. Ik meen me te herinneren dat het een tijdelijke maatregel was... zeker 10, 15, 20 , of 25 jaar na dato is het nog altijd tijdelijk, maar wel hele lange termijn tijdelijk.

.....

Laten we dan ook eens ophouden over dat kwartje ...
1º Dat kwartje bestaat al lang niet meer (behalve in dat laatje met nostalgie)
2º Dat kwartje was het kwartje van Lubbers (Kok was slechts de minister van financiën)
3º Dat kwartje is vervolgens door de verschillende opvolgende kabinetten gewoon meegenomen
4º Was het niet meegenomen dan waren er op een andere manier kwartjes gezocht
5º Als ik om me heen kijk zijn we zo slecht nog niet af (althans qua diesel-prijzen) in Duitsland, België of Engeland betaal je meer per liter – opvallend genoeg is tegenwoordig Frankrijk goedkoper als Nederland.

Aan het aanhoudende "gezeur" over dit kwartje zie je overigens wel dat een flexibele beprijzing de autorijder wel "bewuster" maakt mbt het autorijden. (Dat terwijl met de huidige prijzen voor de meesten onder ons de brandstof nog steeds niet de grootste kostenpost is.)

Groeten MarcS

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 01 Nov 2012, 10:29

Ik ben Nederlander, dus ik klaag.

Klagen is na ademhalen de tweede levensbehoefte van de Nederlander. Onze nieuwe regering gaat zo op het eerste gezicht uitstekend voer genereren om in de tweede levensbehoefte van ons volk te voorzien.

Natuurlijk kan je alles relativeren met voorbeelden waar het allemaal nog krommer en echt afgrijselijk aan toe gaat. Maar daarom hoef je niet eens te zijn met de gang zaken. We zijn geen schapen, toch?

Over die zorgverzekering bijvoorbeeld. Waarom in hemelsnaam moet dat inkomensafhankelijk zijn? Als ik mij ergens tegen/voor verzeker, dekt dat een bepaalde waarde/dienst. Als die waarde/dienst meer geld vertegenwoordigd, moet ik een hogere premie betalen. Als mijn buurman en ik allebei een zelfde soort Land Rover tegen dezelfde voorwaarden verzekeren, kan het toch niet zo zijn dat hij meer moet betalen omdat hij meer geld verdient?

De kans dat ik ziek wordt is toch net zo groot als de kans dat mijn rijkere buurman medische hulp nodig heeft? Waarom moet hij dan meer betalen? Misschien wordt ik met mijn schrale loon wel eerder ziek, omdat ik alleen maar bier, pizza en chips kan betalen?

En de VVD heeft in het verleden (samen met de PvdA trouwens) de privatisering aangezwengeld, maar de vinger in de pap bij zorgverzekeraars, zorgaanbieders en dus ook afnemers, is alleen maar dikker geworden.

Het mooie van klagen is dat het ook zo lekker oplucht.

iemand een architect nodig?

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 01 Nov 2012, 10:47

Ik vind het niet zo erg om ook voor anderen te zorgen. Ik ben toevallig 3 maanden terug na een ongeluk (buiten bewustzijn) door een ambulance opgehaald en vervolgens 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Dan denk je toch ineens anders over de verzorgingsstaat en dat was ruim voldoende om te beseffen dat ik liever voor anderen betaal dan er zelf gebruik van te hoeven maken. Respect voor de mensen die wat minder geluk hebben dan ik en respect voor het personeel wat zo zijn best doet.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Nov 2012, 11:17

TomVooges schrijft:
Ik ben Nederlander, dus ik klaag.

.....

Over die zorgverzekering bijvoorbeeld. Waarom in hemelsnaam moet dat inkomensafhankelijk zijn? Als ik mij ergens tegen/voor verzeker, dekt dat een bepaalde waarde/dienst. Als die waarde/dienst meer geld vertegenwoordigd, moet ik een hogere premie betalen. Als mijn buurman en ik allebei een zelfde soort Land Rover tegen dezelfde voorwaarden verzekeren, kan het toch niet zo zijn dat hij meer moet betalen omdat hij meer geld verdient?

.....

Het mooie van klagen is dat het ook zo lekker oplucht.

Als het zo was dat de zorgverzekering werkelijk alles dekt dan zou je wel anders piepen, dan zou het voor iedereen gelijke tarief eng hoog zijn.
Privatisering van zorg(verzekeringen) is natuurlijk gekte, daar worden alleen maar meer goedbetaalde managers van betaald.

En, mbt (rijks)belastingen is het eenvoudig: Iedereen betaalt naar draagkracht opdat de wereld om je heen geen jungle wordt (zie bijv. dat wat Luke hierboven schreef).
Waarom zou bijv. een arme sloeber aan de politie, asfalt of defensie meebetalen ?
Dus als je kijkt naar wat je ervoor krijgt .... moet je dus zeggen: het is een package-deal, en dat is als je naar de ranglijstjes kijkt nog niet zo'n slechte deal.

Groeten MarcS

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 01 Nov 2012, 11:44

Lucas van Lierop schrijft:
Ik vind het niet zo erg om ook voor anderen te zorgen. Ik ben toevallig 3 maanden terug na een ongeluk (buiten bewustzijn) door een ambulance opgehaald en vervolgens 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Dan denk je toch ineens anders over de verzorgingsstaat en dat was ruim voldoende om te beseffen dat ik liever voor anderen betaal dan er zelf gebruik van te hoeven maken. Respect voor de mensen die wat minder geluk hebben dan ik en respect voor het personeel wat zo zijn best doet.

Mooie quote!

iemand een architect nodig?

retep

Berichtdoor retep » 01 Nov 2012, 12:12

Edward schrijft:
Klagen doe ik alleen over mensen die negatief lopen zeuren en geen eigen verantwoordelijkheid nemen. Dus bij deze Luke. als je verdrietig wordt van de omstandigheden waarin je moeder leeft, doe er wat aan! Een ander doet het niet.

Waarom moet de overheid altijd alles oplossen en waarom blijven mensen ervan uitgaan dat de overheid haar afspraken nakomt? Iedere ondernemer zal je vertellen dat de meest onbetrouwbare partner met wie ze ook zaken doen de overheid is. Daar kun je over klagen, maar het is mensenwerk. De mensen in Den Haag, bij gemeentes en provincies doen echt wel hun best. Die zijn er niet op uit om "het volk" te naaien of te belazeren. Het is niet zo simpel om een land te runnen als wij wellicht denken.

Als iedere Nederlander zijn energie zou steken in positief een bijdrage leveren in plaats van op plekken als deze en andere kroegen lopen zeiken dan zag ons land er al een stuk beter uit. Weglopen is geen kunst, werkelijk iets veranderen is een uitdaging. Jammeren, klagen en vervolgens niets doen de makkelijke leuze omdat je dan eindeloos een ander de schuld kunt blijven geven....

Wat heeft verantwoordelijkheid nemen nou met de afschaffing vd vrijstelling vd mrb voor oldtimers te maken? We werken allemaal, en betalen we belasting, dus wat moeten we dan nog meer doen? en sinds wanneer mogen we niet meer verwachten dat de overheid z'n eigen aan de afspraken houd?
Stel, je hebt een half jaar geleden een bak geld geleend om een oldtimergarage te beginnen
omdat de huidige regels nu duidelijk waren, en nu weer verdraaid worden?
Zo word het ondernemen je toch onmogelijk gemaakt?
Jij word moe van al die klagers hier, waaronder ikzelf, maar ik word moe van lui als jij die alles maar lopen te baggatelliseren. En Luke moet helemaal niet zelf voor z'n moeder zorgen, want daar betalen we allemaal heel ons leven voor, dus hebben we er recht op dat de regering dat doet, en anders onze poen terugbetalen, dan regelen we dat zelf wel! Maar niet geld aanpakken, en dan aan het eind vd rit zeggen dat je er geen aanspraak op kunt maken omdat het opgemaakt is door wanbeleid en zakkenvullerij.

Terug naar “Kroeg”