Berichtdoor Luke » 01 Nov 2012, 07:09
Hoewel ik in het buitenland woon, en het voor mij een beetje de ver van mijn bed show is, heb ik eea toch met belangstelling gevolgd zowel wbt het regeer accoord als discussie hier.
Ik geb veel dingen gelezen waar waarheid in zit, en ook veel zaken hier die kant nog wal raken in mijn opinie.
Wat betreft het regeer akkoord:
Dast iedereen in moet leveren in tijd van crisis, is logisch, maar dat er getoornd moet worden aan een regeling die bestaat voor hobbiyisten om dat geld op te laten leveren is wel een kruideniers mentaliteit
Je kan je dan afvragen wat daar de achterliggende gedachte van is.
Als het gedaan wordt omdat uit berekeningen blijkt dat er inderdaad geld aan te verdienen is voor de overheid, betekent dit niet meer als dat de bestaande regeling dusdanig veel ingebouwde mazen had dat er dankbaar misbruik van werd gemaakt, zoals ik in diverse reacties hier kon lezen, bijv oldtimer rijden als zakelijke auto, daar was die regeling niet voor bedoeld, maar als het gedaan wordt blijkt het te kunnen, en waar ligt dan de fout?
Mijns inziens bij de overheid.
Verder las ik hie r een klagende posting van ik heb 3 oldtimers etc etc etc, als je 3 oldtimers hebt, blijkt dat je in de financiele positie bent om die te bekostigen, ga dan niet lopen zeiken als het geld kost. vindt je het te duur doe er dan lekker 2 weg (eenzelfde soort mening dus zoals Edward al aangaf)
Verder sloeg Edward denk ik ook de spijker al op zijn kop met belasting die km gerelateerd is en niet bezit gerelateerd ie hoe groter de aanslag op nilieu die je doet hoe zwaarder je daar voor op moet hoesten.
En in algemene zin denk ik dat er in nederland heel lang iets erg scheef is gegroeid. Het zou goed zijn als er eens wat meer inkomens en draagkracht gerelateerd gedacht werdwat betreft het heffen van belastingen. te lang en te veel zijn de minima te veel en de hoge inkomens te weinig aangepakt wat betreft de hoogte van de af te dragen belastingen
Ander heel frapant voorbeeld was dat van Roger..kwartje van KOK. Ik meen me te herinneren dat het een tijdelijke maatregel was... zeker 10, 15, 20 , of 25 jaar na dato is het nog altijd tijdelijk, maar wel hele lange termijn tijdelijk.
Dan wat betreft het Emigreren ;)
De misstanden en wanbeleid van de overheid zijn voor mij echt wel belangrijke reden geweest om te emigreren. Het misplaatse opgelegde beleid van je moet tolerant zijn, het zo graag in de voorste linies mee willen lopen in de EU en daarvoor je burger zwaar laten bloeden(voor wie het niet weet: Nederland draagt per hooft van de bevolking europees gezien het meeste af)en daar wordt nu bijv Griekenland mee uit de stront getrokken of italie....iemand wel eens een goed gesprek geprobeerd te voeren met een griek of italiaan wat betreft het nemen van je sociale verplichting om te werken en zo je bestaan te financieren?
De aow ers die hun leven lang zich soms letterlijk dood hebben gewerkt en daar ook dik voor afgedragen hebben gedurende hun arbeidsverleden. Ik kijk naar mijn ouders, beiden altijd gewerkt totdat mijn vader wegens versleten nekwervels 100% afgekeurd werd. Mijn vader is inmiddels overleden, en mijn moeder? Die leeft nu op de armoedegrens vanwege het wanbeleid van de voorbije regeringen. Schandalig nee schofterig zelfs, en als ik er aan denk wordt ik niet alleen zeer boos, maar ook erg verdrietig als ik aan de situatie van moeders denk.
Afijn ik dwaal denk ik af maar ik deed dat om een paar voorbeeldjes van mijn motivatie om te emigreren te geven
Maar bedenk 1 ding als je om die redenen wenst te emigreren, vergelijk heel goed of het land waar je naar toe gaat wel zo veel beter is.
Ik las laatst in een krant dat Oslo de duurste stad ter wereld schijnt te zijn om te wonen, en dan lees ik hier Noorwegen als emigratie bestemming?
Ik ben dus geemigreerd, had daarvoor dus zo mijn eigen motieven, en weet dus nu ook verdoomd goed de verschillen.
Dus neem van mij aan...het is meestal lood om oud ijzer, hier haal je wat en daar laat je wat
Ik las heel terrecht dat bij veel emigranten weinig overeeind is gebleven van de luchtkastelen die ze in den verre wel dachten te gaan bouwen.
Ik heb ze hier gezien en gekend, niet enkele, maar velen zelfs
Ze komen met een paar spaarcentjes en denken het wel even te gaan maken! yeah right, de meeste zitten inmiddels weer in het land waar ze hun buik vol van hadden...Nederland.
Wat mijzelf betreft? Ik woon in Brazilie, En ik heb nog nooit zo hard moeten werken!
Ik woon in eenland waar in de stad Sao Paulo tot op heden dit jaar meer als 80 politie agenten om het leven zijn gebracht, veelal geexecuteerd omdat ze agent waren. Beelden gemaakt door beveiligings camera's waar je bloed van bevriest, agent laat na zijn dienst 's avonds, inmiddels in burger, zijn hondje uit (volgroeide Rottweiler) Motor stopt naast hem, 2 criminelen lopen al vurend met snelvuurwapens op hem af. man valt dodelijk op de grond en die criminelen buigenb zich over hem heen en geven hem nog een paar automatische genadeschoten na. Ook de hond en een voorbijganger overleven het niet,
Voorbijganger dacht dat de criminelen al weg waren (waren ze ook) en wilde nog hulp bieden (criminelen kwamen voor hem terug)
Dit soort beelden zijn geen uitzonderinegn maar de dagelijkse realiteit
Ik zou dus zeggen, denk eerst even goed na voordat je begint te typen over emigreren en vraag jezelf goed af of nederland dan echt zo slecht is om te leven.
een dakloze in nederland KIEST er zelf voor om op straat te leven (ja je leest het goed) Waarom, omdat hij eenvoudigweg de keus heeft om dat te doen, als hij of zei ervoor kiest het geld van de sociale uitkering waar iedereen in nederland recht op heeft uit tegeven aan drugs, drank of what ever, dan is dat een keus
Een dakloze in Brazilie heeft die keuze niet, want er bestaat hier simpelweg geen sociaal systeem die hem die optie biedt. Een lichamelijk gehandicapte zit hier op een plank met een paar gammele wieltjes bij het stoplicht in de hoop een paar rotcenten van de voorbij rijdende automobilist te krijgen. Niet in de hoop een rolstoel te kunnen kopen, dat is een onhaalbare illusie, maar als hij tot morgen kan overleven is hij zielsgelukkig.
Voor een ieder die steen en been klaagt in nederland...ga eerst effe een paar weekjes kijken in een ECHT arm land,
Maar blijkbaar ligt het in de aard van de nederlander om te klagen, Dat is er ingebakken in de tijd dat het allemaal niet op kon en nu kan men het niet opbrengen een pasje terug te doen.
En voor de klagers over de hoogte van de belasting. Als je denkt dat je heel erg veel belasting af moet dragen betekent dat ook zeer waarschijnlijk dat je ook een bovengemiddeld hoog inkomen hebt
Ik zou bijna willen dat ik veel belasting mocht betalen, en dan hoe meer hoe beter zou ik haast hardop zeggen.
Afijn heel veel sterkte in dat "rotland" ;)
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP)
(noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders

)