Interne rolbeugel in D90 SW mogelijk?
- ToyRoverlander
Re:Interne rolbeugel in D90 SW mogelijk?
Ik ben ook benieuwd naar het resultaat!
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Re:Interne rolbeugel in D90 SW mogelijk?
Foto's gaan komen, en wat het heeft gekost ook. Wel nog even geduld, het wordt half december. Of kom ook de Kerstrit rijden, dan zit hij er net een dag in. en kan je het zelf zien..!
Defender 90 Td5 CSW 2002
Re: Interne rolbeugel in D90 SW mogelijk?
Zoals beloofd hier de foto's van het resultaat.
Ik heb een import-auto, dus geen standaard tussenschot. De onderste schuine zwarte buis die over de vloer loopt zit er standaard in. Daar is dus de beugel bovenop gelast.
Kosten eur 380, excl. btw. Netjes gemaakt door Etienne van Extreme 4x4 in Herwijnen.
Twee foto's, kreeg het er net niet helemaal op
Ik heb een import-auto, dus geen standaard tussenschot. De onderste schuine zwarte buis die over de vloer loopt zit er standaard in. Daar is dus de beugel bovenop gelast.
Kosten eur 380, excl. btw. Netjes gemaakt door Etienne van Extreme 4x4 in Herwijnen.
Twee foto's, kreeg het er net niet helemaal op
Defender 90 Td5 CSW 2002
-
Roger B.
en wat geeft de beugel stevigheid in langs en dwarsrichting?, ik bedoel wat belet de beugel om zijdelings scheefgedrukt te worden bij een rol, en wat zorgt er bij een rol voor dat ie niet naar voren of naar achteren "scheef gedrukt"wordt??
gone
Roger B. schreef:en wat geeft de beugel stevigheid in langs en dwarsrichting?, ik bedoel wat belet de beugel om zijdelings scheefgedrukt te worden bij een rol, en wat zorgt er bij een rol voor dat ie niet naar voren of naar achteren "scheef gedrukt"wordt??
Daar heb ik het uitgebreid met Etienne over gehad. Met 140 km/u uit de bocht wordt een probleem, maar dat haalt ie niet. Ik wilde extra stevigheid t.o.v. het dak dat sec dat niet zoveel kan hebben. Als de auto nu plat gaat blijft het dak ter hoogte van de beugel (dus bij het hoofd van de inzittenden) meer op hoogte en gaat niet zomaar plat. De beugel is om de andere beugel heen gelast, dus buigt ook niet zomaar naar achteren of voren. Lees anders het begin van deze posting eerst even om te zien wat voor bescherming ik zocht.
Defender 90 Td5 CSW 2002
-
Roger B.
normaal worden rolbeugels door diagonalen versterkt tegen scheefzakken, en dat mis ik in jouw foto's dus vroeg me af of dat niet zichtbaar op de foto wel op een of andere manier aanwezig was.
ging me ook niet specifiek op wat jij zoekt, maar wat er bereikbaar is op welke manier
en vraag me dan ook af of die "rol met 140 kmh" gebaseerd is op testst, berekeningen of gewoon een kreet
ging me ook niet specifiek op wat jij zoekt, maar wat er bereikbaar is op welke manier
en vraag me dan ook af of die "rol met 140 kmh" gebaseerd is op testst, berekeningen of gewoon een kreet
gone
Een Defender die met 100 km van de weg is geraakt en een dubbele rol heeft gemaakt is stevig genoeg gebleken om een gezin ongedeerd uit te laten stappen. De wagen is weer opgebouwd.
Dus met deze beugel als extra stevigheid en voor het veilige gevoel zit het wel snor met de veiligheid.
Dus met deze beugel als extra stevigheid en voor het veilige gevoel zit het wel snor met de veiligheid.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Een Defender die met 100 km van de weg is geraakt en een dubbele rol heeft gemaakt is stevig genoeg gebleken om een gezin ongedeerd uit te laten stappen. De wagen is weer opgebouwd.
Een bijkomend voordeel van een eenvoudige/enkelvoudige buis zo langs het dak is dat deze buis niet al teveel in de weg zit mocht je na een steviger rol uit de verfromelde auto moet kruipen (of gered moet worden). Een partieel geplette kooi kan in plaats van reddend ook moordend uitpakken -- dat is dan wel weer "op te lossen" door een nog stijvere kooi maar dan wordt de klap ook weer harder doorgegeven (en dan rijd je met enorm veel ijzerwerk).
Groeten MarcS