schema centrale deurvergrendeling
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: schema centrale deurvergrendeling
je leest niet goed denk ik... Zoals Rob zei moet de alarmunit de cpv geactiveerd krijgen, dat zou een dealer dus kunnen doen lijkt me
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: schema centrale deurvergrendeling
That is option a) and option b) is via the interior sensor and micro solid state relay as I did 13 years ago.
If I can dig the original instructions from my archive that I wrote for the kits then I'll post it on the Kennisbank. It also tells you how to do the rear door without modification to the door or the door panel. I also have about 60 micro solid state relays. You have to use the solid state ones as a normal relay pulls too much current and will drop out eventually and unlock all the doors.
Rob
If I can dig the original instructions from my archive that I wrote for the kits then I'll post it on the Kennisbank. It also tells you how to do the rear door without modification to the door or the door panel. I also have about 60 micro solid state relays. You have to use the solid state ones as a normal relay pulls too much current and will drop out eventually and unlock all the doors.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: schema centrale deurvergrendeling
ik heb wel een electrisch schema waar de deurvergrendeling op staat maar er staat daar 3 draden op maar ik weet dus niet of daar + of - op staat (staat er niet bij) want hoe worden de orginele centrale deurvergrendeling aangestuurd? want ik zie bij de bestuurders portiel 3 draden op de tekening en bij de andere 3 deuren maar 2 draden. p.s. rob ik rij in een defender 130 hpcu td5 uit 2004
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: schema centrale deurvergrendeling
The left hand front door is a 4 wire the others are 2 wire. (see attached)
This is the description of the CPV enabled Lucas 10AS
Deurslot - elektromotoren Als door de diefstalalarm-ECU (C1980 op modellen met links stuur, C0057 op modellen met rechts stuur) een geldig "op slot" signaal wordt ontvangen van de RF-zender, dan levert de ECU via roze (K) draden een voeding naar de volgende componenten:
- De elektromotor in het slot in de bestuurdersdeur (C0342)
- De elektromotor in het slot in de voorste passagiersdeur (C0327)
- De elektromotor in het slot in de rechter achterste passagiersdeur (C1996)
- De elektromotor in het slot in de linker achterste passagiersdeur (C1996)
- De elektromotor in het slot in de achterklep (C0617).
N.B.: De motoren voor de sloten in de rechter en linker achterdeur hebben dezelfde connectornummers daar zij gebruikmaken van dezelfde kabelboom. De elektrische stroom gaat door de elektromotoren en gaat vervolgens via oranje (O) draden terug naar de diefstalalarm-ECU (C1980 op modellen met links stuur, C0057 op modellen met rechts stuur). Als door de diefstalalarm-ECU een geldig "van slot" signaal wordt ontvangen van de RF-zender, dan levert de ECU via oranje (O) draden een voeding naar de elektromotoren in de deuren. De voeding gaat door de elektromotoren en gaat dan terug naar de diefstalalarm-ECU via roze (K) draden.
Rob [file name=diefstal_alarm_en_centrale_portier_vergrendeling.pdf size=249397]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/diefstal_alarm_en_centrale_portier_vergrendeling.pdf[/file]
This is the description of the CPV enabled Lucas 10AS
Deurslot - elektromotoren Als door de diefstalalarm-ECU (C1980 op modellen met links stuur, C0057 op modellen met rechts stuur) een geldig "op slot" signaal wordt ontvangen van de RF-zender, dan levert de ECU via roze (K) draden een voeding naar de volgende componenten:
- De elektromotor in het slot in de bestuurdersdeur (C0342)
- De elektromotor in het slot in de voorste passagiersdeur (C0327)
- De elektromotor in het slot in de rechter achterste passagiersdeur (C1996)
- De elektromotor in het slot in de linker achterste passagiersdeur (C1996)
- De elektromotor in het slot in de achterklep (C0617).
N.B.: De motoren voor de sloten in de rechter en linker achterdeur hebben dezelfde connectornummers daar zij gebruikmaken van dezelfde kabelboom. De elektrische stroom gaat door de elektromotoren en gaat vervolgens via oranje (O) draden terug naar de diefstalalarm-ECU (C1980 op modellen met links stuur, C0057 op modellen met rechts stuur). Als door de diefstalalarm-ECU een geldig "van slot" signaal wordt ontvangen van de RF-zender, dan levert de ECU via oranje (O) draden een voeding naar de elektromotoren in de deuren. De voeding gaat door de elektromotoren en gaat dan terug naar de diefstalalarm-ECU via roze (K) draden.
Rob [file name=diefstal_alarm_en_centrale_portier_vergrendeling.pdf size=249397]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/diefstal_alarm_en_centrale_portier_vergrendeling.pdf[/file]
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: schema centrale deurvergrendeling
Rob,
zou je kunnen beschrijven hoe je de centrale vergrendeling aan de zwart/bruine draad van de sensor moet aansluiten??..
Alvast bedankt,
groet Michiel
RobStewart schrijft:
zou je kunnen beschrijven hoe je de centrale vergrendeling aan de zwart/bruine draad van de sensor moet aansluiten??..
Alvast bedankt,
groet Michiel
RobStewart schrijft:
Hi Mark, you could excite your brains out forever with this one. Whilst the Lucas 10AS unit in your Defender is the same as the one in the Discovery and later Defenders there are subtle differences. The unit will support central locking but needs to be programmed to do so, so it's not just plug and play. There are no wires in the system that give a single +ve or -ve pulse when the alarm is armed/disarmed. So you need to utilise an interface unit, micro relay and find a wire in the system that gives a +ve when the alarm is armed and switches off when the alarm is disarmed. There is only one wire in the system that gives this.
So you need the Brown/Black wire that goes to the interior sensor.
I did all of this 13 years ago when I created the first commercially marketable central locking kit for Defender ;)
Rob
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten