tjonge,
dat zo'n vraag van mij eindigt in een discussie op leven en dood..... :P
Ik maak graag gebruik van jullie aanbod. Ik moet jullie alleen zien te vinden. Ik ben denk ik makkelijk te herkennen. De eerste twee punten spring ik er nog niet uit maar de volgende wel denk ik.
Groene D1 (daar zijn er meer van)
Niet grijs dus met een achterbank.
Duitse nummerplaat NOH JW 962.
Ik hoop jullie zondag te zien.
Tja, ik weet het is geen defender, maar ik ben nu eenmaal een ONTZETTENDE DISCO FAN :woohoo:
Groetjes,
Jan Willem
hulp 7 oktober in Almere
Re:hulp 7 oktober in Almere
Met vriendelijke Disco1 groet,
Jan Willem
Jan Willem
- Bram Willems
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 07 Sep 2009, 23:14
- Locatie: Voorschoten
- Contact:
Re:hulp 7 oktober in Almere
Blauwe defender 90 wit dakkie, twee welsh-terriertjes op de zijkant!
Herinner je gisteren,
droom van morgen,
Leef vandaag!
droom van morgen,
Leef vandaag!
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:hulp 7 oktober in Almere
disco met de juiste banden doet het niet echt slechter dan een defender, zeker niet aals je er lierbumper en wat verhoging op zet en een maatje hogerr wielen.
gone
Re:hulp 7 oktober in Almere
Roger B. schrijft:
Vergeet je te zeggen dat je dan de Defender moet verlagen en op slicks moet zetten om je vergelijking uit te laten komen :evil:
disco met de juiste banden doet het niet echt slechter dan een defender, zeker niet aals je er lierbumper en wat verhoging op zet en een maatje hogerr wielen.
Vergeet je te zeggen dat je dan de Defender moet verlagen en op slicks moet zetten om je vergelijking uit te laten komen :evil:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:hulp 7 oktober in Almere
@Roger >>met de juiste banden doet de Disco het niet echt slechter dan een defender<<
Er zijn zelfs momenten dat de D het op standaard banden beter doet dan de Defender...
@ het Defender-hoekje
Heren ik zie weer allemaal reacties van mensen die o zo veel off-road-ervaring hebben (...)
Het enige gemis dat de (standaard) D1 en 2 hebben is inderdaad hoogte (bodemvrijheid); Het differentieel en de dwarsbalken zijn helaas te vaak 'ingebouwde grondankers', sommigen hebben daarbovenop ook nog een te lage en complexe trekhaak (al wordt dat bij de D2-series iets gecompenseerd door de SLS). Wanneer je de momenten dat een D door het spoor moet - die de Defenders hebben gemaakt- eventjes vergeet, dan blijven er vele andere momenten over dat de D-rijder lachend in zijn spiegel naar het geploeter van de Def-rijders kijkt (ik doe dat al 10 jaar :laugh: )
Maar ik moet ook eerlijk zijn: ze zijn er wel wanneer ze een vastzittende D kunnen helpen. Daarvoor alvast bedankt mannen. Want met deze weersomstandigheden zullen er zondag wel een paar (standaard) D's in het rode gebied vast komen te zitten... zeker met standaard-bandjes
Plezier
Er zijn zelfs momenten dat de D het op standaard banden beter doet dan de Defender...
@ het Defender-hoekje
Heren ik zie weer allemaal reacties van mensen die o zo veel off-road-ervaring hebben (...)
Het enige gemis dat de (standaard) D1 en 2 hebben is inderdaad hoogte (bodemvrijheid); Het differentieel en de dwarsbalken zijn helaas te vaak 'ingebouwde grondankers', sommigen hebben daarbovenop ook nog een te lage en complexe trekhaak (al wordt dat bij de D2-series iets gecompenseerd door de SLS). Wanneer je de momenten dat een D door het spoor moet - die de Defenders hebben gemaakt- eventjes vergeet, dan blijven er vele andere momenten over dat de D-rijder lachend in zijn spiegel naar het geploeter van de Def-rijders kijkt (ik doe dat al 10 jaar :laugh: )
Maar ik moet ook eerlijk zijn: ze zijn er wel wanneer ze een vastzittende D kunnen helpen. Daarvoor alvast bedankt mannen. Want met deze weersomstandigheden zullen er zondag wel een paar (standaard) D's in het rode gebied vast komen te zitten... zeker met standaard-bandjes
Plezier
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:hulp 7 oktober in Almere
R1200C schrijft:
tuuurlijk joost..blijf maar dromen... :P
een D1 en een defender staan net zo hoog, of vrijwel net zo hoog, en sommige def 90's zijn geleverd op dezelfde bandenmaat als de D1......en een 110 steekt verder achter de achteras als een D1....
en mijn D2 kwam op kale michelin bandjes ergens door waar een Def 110 op vrij nieuwe AT's bleef steken..
Roger B. schrijft:
disco met de juiste banden doet het niet echt slechter dan een defender, zeker niet aals je er lierbumper en wat verhoging op zet en een maatje hogerr wielen.
Vergeet je te zeggen dat je dan de Defender moet verlagen en op slicks moet zetten om je vergelijking uit te laten komen :evil:
tuuurlijk joost..blijf maar dromen... :P
een D1 en een defender staan net zo hoog, of vrijwel net zo hoog, en sommige def 90's zijn geleverd op dezelfde bandenmaat als de D1......en een 110 steekt verder achter de achteras als een D1....
en mijn D2 kwam op kale michelin bandjes ergens door waar een Def 110 op vrij nieuwe AT's bleef steken..
gone
Re:hulp 7 oktober in Almere
Roger B. schrijft:
En HAP! :P :P :P
Of je vast komt te zitten hangt in 99 van de 100 gevallen niet van de auto af maar van de bestuurder. Dan maakt het geen bal uit of je in een geprepareerde trail wagen rijdt of in een standaard Disco.
R1200C schrijft:
Roger B. schrijft:
disco met de juiste banden doet het niet echt slechter dan een defender, zeker niet aals je er lierbumper en wat verhoging op zet en een maatje hogerr wielen.
Vergeet je te zeggen dat je dan de Defender moet verlagen en op slicks moet zetten om je vergelijking uit te laten komen :evil:
tuuurlijk joost..blijf maar dromen... :P
een D1 en een defender staan net zo hoog, of vrijwel net zo hoog, en sommige def 90's zijn geleverd op dezelfde bandenmaat als de D1......en een 110 steekt verder achter de achteras als een D1....
en mijn D2 kwam op kale michelin bandjes ergens door waar een Def 110 op vrij nieuwe AT's bleef steken..
En HAP! :P :P :P
Of je vast komt te zitten hangt in 99 van de 100 gevallen niet van de auto af maar van de bestuurder. Dan maakt het geen bal uit of je in een geprepareerde trail wagen rijdt of in een standaard Disco.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:hulp 7 oktober in Almere
Bram Willems schrijft:
Ik hoop dat die beestjes zich dan wel goed vasthouden.... ;)
Zie jullie zondag, kom met m'n zoon, voor ons ook eerste keer, hulp ter plekke/tips/etc. ook welkom...!
Nu vast een vraag: Diff-lock schakel je pas in als je echt vastzit/de wielen doorslaan en zo gauw het kan weer uit. Klopt dat?
Groet,
Ernst
(groene Def90 met wit dakje en twee dakdragers)
Blauwe defender 90 wit dakkie, twee welsh-terriertjes op de zijkant!
Ik hoop dat die beestjes zich dan wel goed vasthouden.... ;)
Zie jullie zondag, kom met m'n zoon, voor ons ook eerste keer, hulp ter plekke/tips/etc. ook welkom...!
Nu vast een vraag: Diff-lock schakel je pas in als je echt vastzit/de wielen doorslaan en zo gauw het kan weer uit. Klopt dat?
Groet,
Ernst
(groene Def90 met wit dakje en twee dakdragers)
Defender 90 Td5 CSW 2002
Re:hulp 7 oktober in Almere
Diff lock gebruik je juist om niet vast te raken, uit het terrein ontgrendel je weer. Is overigens geen garantie dat je niet vast komt te zitten..of dat stijle heuveltje wel opkomt enz. heeft ook met timing en snelheid te maken...zgn. Momentum. Dat moet je langzaam leren in te schatten per situatie.
Gewoon beginnen en de verschillen uitproberen.
Allemaal veel plezier en misschien mogen jullie me er ergens met je Def wel uithalen :unsure:
Gewoon beginnen en de verschillen uitproberen.
Allemaal veel plezier en misschien mogen jullie me er ergens met je Def wel uithalen :unsure:
- Bram Willems
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 07 Sep 2009, 23:14
- Locatie: Voorschoten
- Contact:
Re:hulp 7 oktober in Almere
Klopt wat je zegt wat betreft diff-lock enzo en ik kom je er wel uit sjouwen :) :) :) als je dat wilt.
Groet Bram.
Je kan me bellen...zie mijn profiel ;)
Groet Bram.
Je kan me bellen...zie mijn profiel ;)
Herinner je gisteren,
droom van morgen,
Leef vandaag!
droom van morgen,
Leef vandaag!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten