op zoek naar technische cursus

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ernsts

Re:op zoek naar technische cursus

Berichtdoor ernsts » 01 Okt 2012, 00:06

Goed idee, ik doe graag mee (als leerling :) , net een maand een Def 90 Td5 )
Woon in Den Haag, in de buurt is fijn maar verder rijden ook niet zo'n punt.
Defender 90 Td5 CSW 2002

Luke

Berichtdoor Luke » 01 Okt 2012, 03:59

Hallo mensen,

Zat even door dit topicje te lezen en viel me op dat er best veelmensen aangeven eigenlijk nauwelijks technische kennis te hebben
Niets mis mee, en ik bedoel er ook niets negatiefs mee ofzo.
Nu heb ik hier een goed half jaar geleden een zelfde soort geval aan de hand gehad, een nederlandse vriend van me hier die ook een defender heeft vroeg mij of ik hem niet een soort van cursusje kon geven met wat basis uitleg en en eenvoudige manieren om in ieder geval wat algemene storingen te kunnen traceren.
Nu ben ik geen leraar type, het overbrengen van kennis is een vak apart, maar om hem toch te helpen, heb ik ermee ingestemd.
Om eea eenvoudiger te maken heb ik voor hem, een ook voor mijzelf om het makkelijker over te kunnen brengen een boekje samengesteld, waarin toch wel behoorlijk wat algemene veel voorkomende land rover storingen in naar voren komen.
Als men (zowel leraar als leerlingen) van mening is dat dit van pas kan komen bij jullie cursusje ,stel ik dat graag beschikbaar. Ik heb het als PDF beschikbaar evt.

Ik hoor het evt wel

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

R1200C

Berichtdoor R1200C » 01 Okt 2012, 08:49

Toen het nog kon heb ik een cursus bij Hendrik Swane gedaan. Dat waren 4 blokken van twee dagen waarin een groot aantal onderdelen langs is gekomen en we ook flink wat hands on ervaring op hebben kunnen doen.

Omdat kennisoverdracht iets van een hobby is van me heb ik wel mijn ideetjes over deze vraag. Waar je naar zou moeten kijken is welke leerdoelen iemand heeft, zeker als je het in een dagje wilt proppen. Wat ik me voor kan stellen is dat je Ed's "rondje-om-de-auto-voordat-je-vertrekt" wel in een dag goed kunt behandelen.

Maar een basiscursus sleutelen, zeker als je theorie en praktijk wilt combineren, lijkt me iets waar je wel een aantal dagen voor uit zult moeten trekken.

Waar je dan ook aan kunt denken is dat je een aantal verschillende dagen gaat organiseren (maar dan ben je niet meer "even tussendoor" bezig waarin je verschillende onderwerpen gaat behandelen. Dan kun je een dag besteden aan remmen, een dag aan vloeistoffen, een dag aan koeling, sturen en wielen etc.

Ik realiseer me dat je het dan een stuk professioneler zult moeten aanpakken maar ik denk wel dat je dan een grotere kans op succes hebt.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 01 Okt 2012, 09:19

Misschien toch eens kijken naar www.autosleutelcursus.nl
Ronnie heeft dit voorjaar een speciale cursus voor LRCH leden georganiseerd.
Hij heeft een jaartje of 20 ervaring in het opleiden van mensen zonder technische kennis in de " eerste hulp bij pech met 4x4, ver van een garage of wegenwacht"
Is dus een " echte" cursus.

Staat hoog op mijn to-do lijstje even beter worden en dan....
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

ernsts

Berichtdoor ernsts » 01 Okt 2012, 18:45

Ha Luke,

dat is een sympathiek aanbod! Ik denk dat dat zeker van pas komt, is het tijdens de dag, dan wel als informatie erbij. Dus graag, en wat mij betreft kan je het -als je wilt- sowieso posten voor de liefhebbers.

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Luke

Berichtdoor Luke » 01 Okt 2012, 19:51

ernsts schrijft:
Ha Luke,

dat is een sympathiek aanbod! Ik denk dat dat zeker van pas komt, is het tijdens de dag, dan wel als informatie erbij. Dus graag, en wat mij betreft kan je het -als je wilt- sowieso posten voor de liefhebbers.

Groet,
Ernst

Ernst,

Om de eventuele aanbieders van een cursus niet in de wielen te rijden zal ik het vooralsnog even niet publiekelijk posten, tenzij er meerdere mensen belangstelling hebben, jij hebt in ieder geval een PB

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Quark2

Berichtdoor Quark2 » 01 Okt 2012, 20:52

Lijkt me leuk om mee te doen, als leerling om zelf wat te leren.
Ik heb me in het verleden erg verdiept in de boeken en 'weet' best hoe een motor, versnellings- en tussenbak werkt in theorie, maar zeker bij een Land Rover is het gewoon een kwestie van 'doen' en juist daar zit bij mij enige schroom. Dus behalve leren zou 'doen' ook hoog op mijn verlanglijstje staan. Of iets van begeleid sleutelen oid.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Okt 2012, 21:39

er is een tijdje begeleid sleutelen geweest, maar dat is om verschillende redenen weer afgeschaft.

@Luke, ik ben ook wel in je pdf geïnteresseerd..
gone

B@rt

Berichtdoor B@rt » 01 Okt 2012, 21:40

aan wat voor lokatie zitten jullie dan te denken? als het enigzins in de buurt is wil ik je best wel eens helpen, LW (met name de dieseltjes) kan ik dromen :P
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

Luke

Berichtdoor Luke » 01 Okt 2012, 22:15

Roger B. schrijft:
er is een tijdje begeleid sleutelen geweest, maar dat is om verschillende redenen weer afgeschaft.

@Luke, ik ben ook wel in je pdf geïnteresseerd..

Roger

Je hebt een PM

Terug naar “Techniek”