Band/velg gedoe

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re:Band/velg gedoe

Berichtdoor Landmarcs » 30 Sep 2012, 20:40

tim schrijft:

er werd geadverteerd met "in nieuwstaat",daar vervolgens bij telefonisch onderhoud expleciet nog naar gevraagd wat werd bevestigd, en bij aankomst een ietwat andere staat mijn inziens..

bij thuiskomst uit frusto acuut 2 zakjes belegen kaasblokjes naar binnengewerkt die ik van een stoere kozijnenbouwer uit het nijmeegse vrijdagnacht had meegekregen in het kader van "help floristim de winter door.."

dus: niet gedaan.
toch nog een vraag:
hij claimde dat het originele LR velgen waren. lees eerste montage (waarschijnlijk zoal;s bij een def 130)
maar wat ik vreemd vond was dat alleen de voorzijde wit van kleur was, lees de achterzijde niet, die was gewoon het standaard zwart.
Nou zegt mijn logica dat als je (als fabriek/fabrikant)een velg in een kleur spuit, je dan de HELE velg doet.

Maw: heeft hij mogelijk zelf een spuit(bus) ter hand genomen, of is dit origineel wolf/landrover; de voorzijde wit en de achter/binnenzijde gewoon zwart?

Tja, Modulars etc. vind ik ook niet mooi, de echte originele Wolf is echter ook niet moeders mooiste (wat mij betreft zijn de standaardvelgen qua uitstraling het beste ... maar de gustibus ...).
Anyway, verschillende standaardvelgen (ik heb er al heel wat gezien) zijn verschillend qua afwerking. De laatste lichting - standaarvelgen maar wel Tubeless - zijn aan de achterkant ook deels zwart, en ook eerdere zijn aan de achterzijde vaak niet dekkend "wit". Ook de "witte" Wolven die ik gezien heb hadden een nogal zwarte keerzijde. Dus de herkomst zou maar zo kunnen deugen, als ze dan toch meer gebruikssporen tonen als de adverteerder eerst deed voorkomen .... da's dan dom van de verkoper en een goede reden voor het knarsetandend verwerken van wat belegen kaas.

Groeten MarcS

Dixo

Berichtdoor Dixo » 30 Sep 2012, 20:59

Landmarcs schrijft:
Ook de "witte" Wolven die ik gezien heb hadden een nogal zwarte keerzijde.

Is ook mijn ervaring.

tim

Berichtdoor tim » 30 Sep 2012, 22:16

Het is toch ook wel een leip merk hoor, dat landrover.
sjonge jonge, wat een gamma/karwei niveau.. :huh: :huh:
een velg voor de helft lopen spuiten.. :ohmy:

maar goed, ik heb inmiddels ik schat nog een halve milliemeter profiel over,iig voorzijde en een rit naar duitsland as vrijdag om een auto op de halen op een ambulance, dus ik gooi mijn nieuwe set banden dan maar op mijn huidige set zwarte wolfs.
Die rit is pakweg 700 km, en ik zie de bui nou al hangen dat als het slecht weer wordt het gewoon echt trickie gaat worden.

die zwarte modulairs van 32,50 ex vat, ala edwards, zijn eigenlijk zo lelijk nog niet, komen redelijk overeen met de wolf, die idd ook niet zaligmakend zijn qwa uiterlijk.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Sep 2012, 22:24

en vandaag bestellen isdonderdag in huis dus vrijgag met bandjes erop onder je laro........waarom eerst klooien met je ouwe velgen die tubed zijn?
gone

tim

Berichtdoor tim » 30 Sep 2012, 22:33

Dat wordt heeeeeeeeeeeeeel krap roger, en ik kan die gooser waar ik voor rij echt niet op het laatste moment vertellen dat eea niet doorgaat, die wordt knettergek..
wellicht mijn set - voor de time being - een beetje opfrissen, goed reinigen, waterproof opschuren en spuiten met een proffesionele autolakspuitbus.
Is het ook niet helemaal, maar gezien de opties op dit moment moet het maar even zo.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 01 Okt 2012, 07:43

Je kunt ook nieuwe Wolfvelgen bij Paddock bestellen.
Zijn maar 10 pond duurder dan modulars. Dus nieuw van Paddock is goedkoper dan tweedehands in Nederland!!

OK, ik raad 6.5'' icm deze banden niet aan. Maar als "het oog" belangrijker is dan de techische eigenschappen dan is dat ook nog een optie.

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 01 Okt 2012, 07:47

Luke schrijft:
Dan wat betreft het risico van lekke banden
Nu dus inmiddels kleine 80.000 km gereden met tubeless banden op tubed velgen.
In totaal 4 lekke banden gehad
1e was doordat ik met te zachte banden (ik kwam net uit het zand) te hard over een drempel ging , met als gevolg dat door de klap de band uit de velg werd gedrukt
2e was doordat er zandkorrels in ventiel waren gekomen zodat het niet meer afsloot... te verwaarlozen dus
3e was doordat ik bij offroad rijden in diepe modder zijwaarts weg ben gegleden, ook hier werd de wang van de band uit de velgrand gedrukt en kwam er een partij modder de velg in
Dit was eigenlijk het meest serieuze probleem omdat ik hiervoor de hele band heb moeten demonteren om band en velg grondig schoon te maken
4e was een spijker in loopvlak dus eigenlijk ook niets te maken met tubed of non tubed verhaal

Ik wil niet naar doen,
maar dat zijn dan toch twee lekke banden als gevolg van de verkeerde velgen.
Voor dat je het weet kost het je een band omdat je net te lang doorrijdt.

Maar in jouw geval kan ik me ook weer voorstellen dat ze niet op elke hoek van de straat nieuwe velgen verkopen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Okt 2012, 10:38

JoostKenya schrijft:
Luke schrijft:
Dan wat betreft het risico van lekke banden
Nu dus inmiddels kleine 80.000 km gereden met tubeless banden op tubed velgen.
In totaal 4 lekke banden gehad
1e was doordat ik met te zachte banden (ik kwam net uit het zand) te hard over een drempel ging , met als gevolg dat door de klap de band uit de velg werd gedrukt
2e was doordat er zandkorrels in ventiel waren gekomen zodat het niet meer afsloot... te verwaarlozen dus
3e was doordat ik bij offroad rijden in diepe modder zijwaarts weg ben gegleden, ook hier werd de wang van de band uit de velgrand gedrukt en kwam er een partij modder de velg in
Dit was eigenlijk het meest serieuze probleem omdat ik hiervoor de hele band heb moeten demonteren om band en velg grondig schoon te maken
4e was een spijker in loopvlak dus eigenlijk ook niets te maken met tubed of non tubed verhaal

Ik wil niet naar doen,
maar dat zijn dan toch twee lekke banden als gevolg van de verkeerde velgen.
Voor dat je het weet kost het je een band omdat je net te lang doorrijdt.

Maar in jouw geval kan ik me ook weer voorstellen dat ze niet op elke hoek van de straat nieuwe velgen verkopen.

Precies wat ik dacht: Het gaat dus wel maar heeft een prijs. Niet dat het je iedere dag zal overkomen, zeker niet als je je auto gebruikt als de gemiddelde LandRover eigenaar hier in NL, maar een keer in de 40.000 km komt toch neer op "met een zekere regelmaat".

Gewoon als passant zag ik al tweemaal "heterdaad" gewoon op het gladde asfalt mis gaan: eenmaal met verraderlijke gladheid iemand die zijdelings tegen een stoeprand schoof, en een keer een ouder iemand (die misschien beter niet meer auto zou rijden) die een zigzagje in de weg over het hoofd zag en een trotoirband schampte. Beide gevallen "poef" leeg, beide gevallen zelfs een velg met "hump", maar ook beide een klein luxe-wagen-bandje.
Ik realiseer me dat deze "heterdaadjes" geen goede voorbeelden zijn: ik zag ook al eens een voorwiel-ophanging die nog maar op een oor hing, ook al een stoeprandje, duidelijk is dat je de alledaagse luxe-wagen niet moet vergelijken met een LandRover.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”