Wie kent deze auto: 52-LLJ-4

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
retep

Re:Wie kent deze auto: 52-LLJ-4

Berichtdoor retep » 21 Sep 2012, 13:11

dus jij beweerd dat je gewoon een nieuwe carosserrie en aandrijflijn op een belastingvrij chassis mag zetten, en je dan de oldtimer status mag behouden, zelfs als je dat in overleg met de rdw doet?
Ik zeg dat je het mis hebt, want niet voor niets worden steekproefgewijs auto's van de weg getrokken om te kijken of de samenstelling wel klopt, en is er toch niet voor niets de 1/3 2/3 regeling in het leven geroepen?

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Sep 2012, 13:21

retep schrijft:
dus jij beweerd dat je gewoon een nieuwe carosserrie en aandrijflijn op een belastingvrij chassis mag zetten, en je dan de oldtimer status mag behouden, zelfs als je dat in overleg met de rdw doet?
Ik zeg dat je het mis hebt, want niet voor niets worden steekproefgewijs auto's van de weg getrokken om te kijken of de samenstelling wel klopt, en is er toch niet voor niets de 1/3 2/3 regeling in het leven geroepen?

Ben je al eens ooit bij de Rdw binnen geweest? Al OOIT een wetboek daaromtrent gelezen?

Die 1/3 2/3 regeling wordt er altijd te pas en te onpas bijgehaald, maar is niet eens altijd van toepassing. Als je meer dan internetwijsheid als argumentatie op tafel kunt leggen wil ik best het gesprek aan gaan en vertellen hoe het wel zit en wat de mogelijkheden zijn. En die zijn er ruimschoots en blijvend legaal. tenzij de hele oltimerregeling op de schop natuurlijk. :S

Maar Ik ga hier verder de discussie niet eens meer aan. :blink: :blink:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Franc

Berichtdoor Franc » 21 Sep 2012, 13:27

Bij de RDW staat het netjes uitgelegd in een document:

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/Over%20RDW/Brochures%20en%20folders/Samengestelde%20voertuigen%20en%20het%20kenteken.pdf

Hoofdstuk 3.

Code: Selecteer alles

Bij de restauratie van historische voertuigen staat de
   originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. In de praktijk
   worden daarom vaak hoofdonderdelen gebruikt die van soortgelijke
   voertuigen afkomstig zijn. In de meeste gevallen behoudt het
   voertuig zijn oorspronkelijke identiteit (en kenteken). Voorwaarde is
   wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:
   • het oude chassisraam of motorfietsframe, de oude semi-dragende
   bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
   • een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant
   gemaakt vervangend frame, chassisraam, semi-dragende
   bodemplaat of carrosserie, of een volgens de oorspronkelijke
   fabrieksspecificaties door derden gemaakt exemplaar en;RDW
   7 Samengestelde voertuigen en het kenteken
   Ingrijpende reparaties van voertuigen
   Een ingrijpende reparatie kan tot gevolg hebben dat het
   voertuig een nieuwe identiteit krijgt en u een nieuw kenteken moet
   aanvragen. Bij ingrijpende reparaties maakt de RDW onderscheid
   tussen:
   • samengestelde voertuigen met een zelfdragende carrosserie
   (paragraaf 4.1);
   • samengestelde voertuigen met een dragend chassis of
   (semi-)dragende bodemplaat (paragraaf 4.2);
   • samengestelde motorfietsen of bromfietsen voorzien van
   een frame (paragraaf 4.3).
   Het beschadigde deel van een voertuig met een
   zelfdragende carrosserie is vervangen door het onbeschadigde deel
   van een soortgelijk voertuig. Deze vorm van reparatie komt met
   name voor bij zware schade. In dit geval is het carrosseriedeel dat
   meer dan de helft van de carrosserie omvat bepalend voor de
   identiteit van het voertuig. Wanneer het grootste carrosseriedeel
   afkomstig is van een buitenlands voertuig moet u bovendien BPM
   (Belasting Personen-auto’s en Motorrijwielen) betalen. Dit geldt niet
   voor bromfietsen.
   Bij de keuring moet u aan de hand van documenten (zie
   hoofdstuk 6) kunnen aantonen van welke voertuigen de gebruikte
   onderdelen afkomstig zijn. Als u het deel van het voertuig vervangt
   waar het identificatienummer is ingeslagen, kan de RDW een nieuw
   nummer inslaan. Dit gebeurt niet voordat er door een identiteitsonderzoek is vastgesteld welk nummer bij het voertuig hoort. U moet
   bovendien het plaatdeel met het oorspronkelijke identificatienummer
   inleveren. Bij deze vorm van samenstellen wordt geadviseerd om vóór
   de reparatie een vooronderzoek te laten verrichten door de RDW. Dit
   • een aandrijflijn, bestaande uit motor, versnellingsbak en
   assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke
   voertuig en;
   • een carrosserie van hetzelfde model en type als het
   oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelfdragend
   chassis of semidragende bodemplaat.
   De herkomst van de hoofdonderdelen moet bij de keuring
   aantoonbaar zijn aan de hand van documenten (zie hoofdstuk 6).

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

retep

Berichtdoor retep » 21 Sep 2012, 13:32

Als je de discussie niet aan wilt, waarom reageer je dan uberhaupt in eerste instantie?
En als je het dan allemaal zo goed weet hoe het zit, waarom vertel je dan niet wat er allemaal mogelijk is, want dan kunnen we er allemaal ons voordeel mee doen, of hou je dat allemaal liever geheim, zodat alleen jij wat kunt verdienen?
Daarnaast heb ik meteen er bij verteld dat ik een leek ben, en men mij best mag corrigeren
als ik het mis heb, maar dat kan dan toch ook op een normale en nette manier? Dus wees eens wat minder onbeschoft, en wat meer behulpzaam, want dat is het doel van elk forum.

Ray

Berichtdoor Ray » 21 Sep 2012, 13:45

Als ik kijk hoe www.one-ten.nl dit aanpakt dan overleggen zij eerst met de RDW. Die markeren dan dmv loodjes welke onderdelen niet mogen worden vervangen. Wat ik begrijp is dat vervanging van het chassis als reparatie wordt gezien. Zie ook hun bericht op Facebook van 17 september: www.facebook.com/onetenlandrovers.

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 21 Sep 2012, 15:14

retep schrijft:
Als je de discussie niet aan wilt, waarom reageer je dan uberhaupt in eerste instantie?
En als je het dan allemaal zo goed weet hoe het zit, waarom vertel je dan niet wat er allemaal mogelijk is, want dan kunnen we er allemaal ons voordeel mee doen, of hou je dat allemaal liever geheim, zodat alleen jij wat kunt verdienen?
Daarnaast heb ik meteen er bij verteld dat ik een leek ben, en men mij best mag corrigeren
als ik het mis heb, maar dat kan dan toch ook op een normale en nette manier? Dus wees eens wat minder onbeschoft, en wat meer behulpzaam, want dat is het doel van elk forum.

Hmmm, 't is wel duidelijk dat je Edward niet kent.... Dit is 1 van zijn beleefste beantwoordingen op dit forum :)
Als je de moeite zou nemen om de zoekfunctie te gebruiken (bv. met zoekterm RDW) zou je een antwoord of 300 vinden van o.a. Edward waarin hij uitlegt hoe en wat. Ik me wel voorstellen dat hij dat een beetje zat wordt.
O, en geld verdienen aan z'n La Ro hobby is hem volgens mij nog nooit gelukt, hij helpt veel en vaak geeft hij dingen nog weg ook.......

Als je leek bent, en dus zaken niet weet, is het vaak de beste strategie om mee te lezen en niets te schrijven.... Dan leer je wat, wordt je minder leek dus. ;)
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Sep 2012, 15:43

retep schrijft:

Als iemand een vraag stelt waar ik wat van weet dan geef ik daar antwoord op. Als iemand een grote bek gaat hebben met internet wijsheden die compleet langs de waarheid gaan dan ga ik daar niet meer mee in discussie. Dat leidt tot niks en loopt meestal uit de hand. :blush: :blush:

Lees de toon van je eigen berichten even voordat je mij onbeschoft noemt. :blink: :blink:
Edward van Vugt

retep

Berichtdoor retep » 21 Sep 2012, 20:41

Hmmm, 't is wel duidelijk dat je Edward niet kent.... Dit is 1 van zijn beleefste beantwoordingen op dit forum :)
Als je de moeite zou nemen om de zoekfunctie te gebruiken (bv. met zoekterm RDW) zou je een antwoord of 300 vinden van o.a. Edward waarin hij uitlegt hoe en wat. Ik me wel voorstellen dat hij dat een beetje zat wordt.
O, en geld verdienen aan z'n La Ro hobby is hem volgens mij nog nooit gelukt, hij helpt veel en vaak geeft hij dingen nog weg ook.......

Als je leek bent, en dus zaken niet weet, is het vaak de beste strategie om mee te lezen en niets te schrijven.... Dan leer je wat, wordt je minder leek dus. ;)

Als dit beleeft is dan belooft dat nog wat want ik zit als volgt in elkaar, ben je vriendelijk zoals jij nu ook bent, dan ben ik ook vriendelijk, ga je persoonlijk worden en onbeschoft doen, dan wordt ik dat ook, want ik heb een bloedhekel aan mensen met een grote smoel,en die zal ik dat laten merken ook, of heeft hij daar het alleenrecht op op dit forum?
Bovendien was mijn stukje in het algemeen bedoeld en aan niemand persoonlijk gericht,
dus moet hij mij maar eens vertellen waarom hij z'n eigen aangesproken voelt, met z'n
gezeur over de toon die hem niet aanstaat. Daarnaast is hij niet verplicht om te reageren, dus als hij moe word, moet hij gewoon een dutje gaan doen, of elders een topic gaan lezen, want da's dan beter voor z'n bloeddruk die ik schijnbaar omhoog jaag met mijn "gebrabbel"
Oh, en zie dit nou niet als een aanval op jou comment, want jij kunt tenminste wel normaal reageren, en is deze reactie van mij ook normaal aan jou bedoeld, dus hoop ik dan ook dat
je het zo ook opvat/leest, of hoe je het ook bekijkt. ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Sep 2012, 20:58

retep schrijft:
want ik heb een bloedhekel aan mensen met een grote smoel

Woehahahaaaahahahaaaaaa, dus je hebt een hekel aan jezelf?? :huh: :huh: :huh: Heel veel sterkte dan maar! :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Edward van Vugt

Ray

Berichtdoor Ray » 21 Sep 2012, 21:29

Mag ik mijn topic terug?

Terug naar “Techniek”