Green laning routes, een (te) goed bewaard geheim?

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
StefaN

Re:Green laning routes, een (te) goed bewaard geheim?

Berichtdoor StefaN » 24 Sep 2012, 13:13

@ernsts
Een evenement als op 7 oktober is gewoon een leuke training om de mogelijkheden, maar ook de beperkingen van je wagen te leren kennen. Op een LRCH-evenement gaat het er over het algemeen ruiger aan toe dan bij het greenlanen of wat stevigere tracks in de wat wildere landen om ons heen. Greenlanen, ofwel in Nederlands 'karrepaden-rijden' kun je, zoals Edward zegt, over het algemeen goed en probleemloos over de officieel toegankelijke zandwegen/-paden doen.

@Dommel
Als hierboven beschreven zal het voor jou en je FL geen enkel probleem zijn in Nederland solistisch te rijden. Ga je je geluk echter in de wat uitgestrektere gebieden in het buitenland zoeken, dan zou ik om te beginnen zorgen dat je middels stafkaarten (in bv een Garmin) voortdurend je positie kunt bepalen opdat je ziet wat er voor je ligt en dat je de weg terug kunt vinden wanneer je uiteindelijk moet besluiten rechtsomkeert te maken. In het buitenland (uk, Oostelijke landen achter Duitsland, Frankrijk, Spanje en Portugal -de meest voor de hand liggende landen om ons heen) kun je makkelijk (minimaal) een uur rijden zonder een ziel tegen te komen; Al zal dat in de Eifel wel meevallen. Ga je 'alleen' off-road (wat eigenlijk is af te raden) dan komt er een moment dat de sporen zo diep zijn, of die rotsen zo 'steep' dat je een keus moet maken: 1) omkeren 2) kans op vastzitten en solistisch niet kunnen recoveren, met ook nog grote kans op schade. Heb je een lier (ingebouwd of handlier) dan kun je 1) langer uitstellen ;) 2)...en daar lijken de lrch-evenementen nu op; alleen heb je dan altijd meteen hulp.

Veel plezier

gecorrigeerd na terechte verwijzingen Christiaan

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 24 Sep 2012, 13:45

Als jullie met "Eiffel", Eifel bedoelen, wat wiki omschrijft als ".. het oostelijke deel van het laaggebergte Eifel-Ardennen. Het ligt ten noorden van de Moezel en ten westen van de Rijn. Het grootste deel ligt in Duitsland, een klein deel ligt in België, in de Oostkantons. Het Duitse deel van Eifel ligt in de deelstaten Noordrijn-Westfalen en Rijnland-Palts. Het hoogste punt is de Hohe Acht met 747 meter ..."

... dan valt daar niet veel te greenlanen binnen een wettelijk kader, zoals helaas in gans Duitsland het geval is. Die discussie hebben we hier nog al eens gehad. Kan er helaas niet meer naar verwijzen.

ernsts

Berichtdoor ernsts » 24 Sep 2012, 20:39

StefaN schrijft:
@ernsts
Op een LRCH-evenement gaat het er over het algemeen ruiger aan toe dan bij het greenlanen of wat stevigere tracks in de wat wildere landen om ons heen.

Ah dank, dit stelt me helemaal gerust voor m'n eerste evenement... :S
Defender 90 Td5 CSW 2002

StefaN

Berichtdoor StefaN » 03 Okt 2012, 11:35

Ernst dat valt wel mee hoor. Het is gewoon lekker om te 'voelen' hoe de wagen rijdt, reageert of niet reageert (ha ha). Maar wanneer je op blauw blijft kan er niet veel meer gebeuren dan beetje vast komen te zitten. En dan wordt je er gewoon door iemand uit getrokken.

Gezien het weer vandaag en komende dagen moeten we zaterdag rekenen op een nattig en sompig parcours. Neem dus absoluut mee: laarzen of stevige schoenen die nat en vies mogen worden. Na inschrijven een sleepkabel met harpsluiting aan je trekoog bevestigen, sleepkabel op bumper of op motorkap bevestigen, anders minimaal harpsluiting aan je trekoog..... dit om tijd te besparen wanneer mensen je snel willen lostrekken.

Plezier

ernsts

Berichtdoor ernsts » 03 Okt 2012, 11:59

StefaN schrijft:
Ernst dat valt wel mee hoor. Het is gewoon lekker om te 'voelen' hoe de wagen rijdt, reageert of niet reageert (ha ha). Maar wanneer je op blauw blijft kan er niet veel meer gebeuren dan beetje vast komen te zitten. En dan wordt je er gewoon door iemand uit getrokken.

Gezien het weer vandaag en komende dagen moeten we zaterdag rekenen op een nattig en sompig parcours. Neem dus absoluut mee: laarzen of stevige schoenen die nat en vies mogen worden. Na inschrijven een sleepkabel met harpsluiting aan je trekoog bevestigen, sleepkabel op bumper of op motorkap bevestigen, anders minimaal harpsluiting aan je trekoog..... dit om tijd te besparen wanneer mensen je snel willen lostrekken.

Plezier

Ha StefaN, dank je.

Zijn die spullen ook ter plekke bij de clubshop te krijgen? Ik herinner mij dat ze wel door de LRCH verkocht worden. Ik heb namelijk nog niets van dit al (behalve de LaRo zelf :P )
Defender 90 Td5 CSW 2002

StefaN

Berichtdoor StefaN » 03 Okt 2012, 12:30

Ow dan moet je het bekende vlaggetje op zo'n lange zwiepstang vragen.... daar staat op 'Let op Ik ben voor het eerst hier'... dan rijdt iedereen voor de veiligheid met een boog om je heen.

------------------------------
Dat was een grapje!

Misschien dat Marit en haar Clubshop er is, maar kan ook zijn van niet. Dan geen man overboord hoor. Het waren tips.
Gewoon komen en de rest gaat bijna vanzelf
Denk aan je clubpas!

kuyperh

Berichtdoor kuyperh » 31 Okt 2012, 20:37

Gewoon even nieuwsgierig...

In dit item plaatst Chrsitiaan, die man met die prachtige kabouter in zijn avatar een paar keer. Ik vraag me dit al lange tijd af: heet die nu echt Chrsitiaan of moet het Christiaan wezen? Is het echt of is het een spelfout? Ben heel benieuwd!

Plaatsen op het forum doe ik niet graag; ik doe het maximaal een of twee maal per jaar; het is een beetje risicovol.

Meestal sabelt die meneer die zijn auto's Marietje en Harrie noemt me neer, die man met die bromfiets in zijn avatar. Hij vindt dat ik te weinig plaats om mee te mogen praten of iets doms vraag of wat dan ook. Misschien wil die nu voor één keer zich inhouden. Bij voorbaat dank.

't Zou fijn zijn; dat zou de ruimte geven voor Chrsitiaan om te reageren.

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 31 Okt 2012, 21:03

kuyperh schrijft:

In dit item plaatst Chrsitiaan, die man met die prachtige kabouter in zijn avatar een paar keer. Ik vraag me dit al lange tijd af: heet die nu echt Chrsitiaan of moet het Christiaan wezen? Is het echt of is het een spelfout? Ben heel benieuwd!

Plaatsen op het forum doe ik niet graag; ik doe het maximaal een of twee maal per jaar; het is een beetje risicovol.

Meestal sabelt die meneer die zijn auto's Marietje en Harrie noemt me neer, die man met die bromfiets in zijn avatar. Hij vindt dat ik te weinig plaats om mee te mogen praten of iets doms vraag of wat dan ook. Misschien wil die nu voor één keer zich inhouden. Bij voorbaat dank.

Beste Mr Kuyper, (gok ik even)
't is CHRISTIAAN, tipfoutje bij de registratie :blush: Christiaan bestond trouwens al.
Ik zou me overigens door niemand laten afschrikken om hier iets te posten hoor. Gewoon doen!

Groeten,
Christiaan

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Okt 2012, 21:50

kuyperh schrijft:

:laugh: :laugh: JOOOOST...je bent berucht!! :woohoo: :woohoo: nieteens Edward, Ray of ik...nee jij :blink:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Okt 2012, 22:03

kuyperh schrijft:

Meneer Kuyper, je laat je toch niet afschrikken door een ventje die z'n auto's namen geeft?? :huh: :huh: En dan ook nog één met een motorfiets waarvoor een kapper die jaarlijks meeloopt in Gayparade zich nog zou schamen? :dry: :dry:

Nee joh, niet doen. Joost is geen enorme eikel, maar gewoon een eikel. :P :P Wel een goeie eikel, dat dan weer wel!!

Je moet hem alleen een beetje lezen. Net zoals ik niet altijd even genuanceerd schijn over te komen. :blush: :blush:

Het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen zich afgeschrikt voelen of weggejaagd worden. ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Evenementen”