Anti roest behandeling? Nu met foto's! Zie pag 4

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
LaroTin

Re:Anti roest behandeling? Nu met foto's! Zie pag 4

Berichtdoor LaroTin » 06 Nov 2012, 12:41

Ook ik wil aan de slag om het chassis te gaan beschermen met een mooie nieuwe beschermlaag. Ik heb al veel ideeen opgedaan hier.

Nu heb ik nog een vraag: hoe gaan jullie om met het chassisnummer? Als er een te dikke beschermlaag overheen gaat is die misschien niet meer te lezen denk ik?

Hoe hebben jullie dit opgelost of aangepakt?

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Nov 2012, 12:48

LaroTin schrijft:
Ook ik wil aan de slag om het chassis te gaan beschermen met een mooie nieuwe beschermlaag. Ik heb al veel ideeen opgedaan hier.

Nu heb ik nog een vraag: hoe gaan jullie om met het chassisnummer? Als er een te dikke beschermlaag overheen gaat is die misschien niet meer te lezen denk ik?

Afplakken met duct tape en als je alles klaarhebt er weer afhalen en Owatrol oid over het nummer. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

LaroTin

Berichtdoor LaroTin » 06 Nov 2012, 12:55

Edward schrijft:
LaroTin schrijft:

Afplakken met duct tape en als je alles klaarhebt er weer afhalen en Owatrol oid over het nummer. ;)

Dat is nog eens een snelle reactie! Bedankt Edward!!

twijnholts

Berichtdoor twijnholts » 03 Dec 2012, 21:58

Ook ik wil graag het chassis behandelen. Goede tips gevonden hier!
Ik wil graag eerst de binnenzijde dan buitenzijde aanpakken. Belangrijk is dan het schoonmaken van de binnenzijde volgens mij. Tijdens controle van mn chassis op roest plekken kan ik uit verschillende gaten 'stukjes roest' halen, zeg een centimeter bij 2 centimeter. Daarnaast zit er aardig wat modder van jaren offroad plezier in ben ik bang.
Nu is mijn vraag wel te raden: hoe krijg ik dit goed schoon?
Daarnaast, kan ik ongestraft een paar extra gaten boren aan de onderzijde van de langsliggers? Aan de achterzijde mis ik deze namelijk.
Als laatste vraag, wat is jullie mening over tectyl ML?
Alvast bedankt voor de reacties.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Dec 2012, 22:20

auto zou schuin mogelijk zetten (voorover of achterover)
hogedrukreiniger met "rioolrat" er aan (dat is een slang met aan het uiteinde een kop die vooruit en achteruit spuit en zich zo het riool "in trekt")

die rioolrat in je chassisbalk steken, hogedrukreiniger aan en de slang heen en weer trekken en dmv draaien zoek bewegingen proberen tot de andere kant van het chassis te komen. het ding heen en weer halen tot er helder water uit je chassis stroomt
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Dec 2012, 23:12

Yup. Hou er wel rekening mee dat er her en der schotten in zitten met een gat in het midden. Dat is dus soms best geklooi om de rat door dat gat te krijgen.

Mijn 130 heeft 8 extra gaten van 40mm doorsnee om overal goed bij te kunnen. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 03 Dec 2012, 23:24

Ik heb idd zo'n riool rat van de gele jongens met bijbehorend apparaat.
Maar anders dan heen en terug trekken van de flex slang met rioolratkop , lukt er niet heel veel meer mee.
Dus zo'n kop sturen lukt , mij iig , niet.
Is het door het gat en de schotten krijgen dan niet meer een kwestie van geluk, zeker als je steeds "verderop"in het chassis komt?

Als larorintintin de boel wil lenen, brul maar(maar dan wel als Clerence, de cross eyed-drilled inputgear- lion..)
Zo'n rioolratkop is best wel prijzig, iets van 100 euro, en dan maar voor 1 keer , dus..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Dec 2012, 00:34

heb vorig jaar bij Ed op de oprit vanaf de achterzijde de rioolrat tot aan de voorbumper gekregen bij de D2, oké moet je af en toe wel met geduld en draaien aan de slang door zo'n schotje komen, maar het kan wel :P
gone

conny1

Berichtdoor conny1 » 05 Dec 2012, 11:41

Aan de achterkant van een defender kun je een gat boren in de dwarsbalk (dat ding dat altijd wegrot).
In de lengterichting van de hoofdchassisbalken en dan laag; als je het mooi doet lijkt het origineel. Daar kan dan ook zo'n spoetnik van karcher in.

Er zit trouwens al een spoetnik kopje in mijn chassis gehuisvest; kreeg hem er niet meer uit
:laugh:

twijnholts

Berichtdoor twijnholts » 06 Dec 2012, 22:11

Bedankt voor jullie reacties en ideeen! Daar kan ik wel wat mee!

Terug naar “Techniek”