Einde voor belansting vrij landrover rijden??

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??

Berichtdoor Landmarcs » 25 Sep 2012, 16:47

Edward schrijft:

Wel op een ander spoor, maar ja.

Mijn vrouw reist al anderhalf jaar van Onstwedde naar Eindhoven voor een klus. In Assen de trein naar Eindhoven, laptop open en lekker werken. Probeer dat eens met de auto. Zowel qua kosten als qua comfort kan daar geen auto tegenop.

Daarbij moet dan wel weer aangetekend worden dat ik haar naar assen breng en ophaal. We hebben een tijd een 106 gehad als stationsfiets, maar ook daar blijft weinig van over na frequent een week op een parkeerplaats.

De trein heeft zeker z'n voordelen, maar zonder auto als aanvulling is het bijna niet te doen. Zeker niet in een gebied als het onze. De bus doet er 1.5 uur over om hier te komen mét een overstap en wachttijd zonder bushokje en dan staat de dichtstbijzijnde bushalte op 25 minuten lopen.....

Aha, bijval uit onverdachte hoek.

245 km, 2 3/4 uur reistijd, en slechts één overstap: dan kan je heel wat werk verzetten (zeker nu je internet in de trein hebt), daar kan geen auto tegenop.

Groeten MarcS

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 25 Sep 2012, 17:01

Hier in Utrecht is de trein vaak een redelijk alternatief, ik ga ook wel eens met vouwfiets en trein naar mijn Land Rover klus Loods omdat ik geen zin heb steeds hetzelfde stukje te rijden met de auto.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Sep 2012, 17:39

Vroegah in Amsterdam zijn we wel eens met de tram met 1/2 kuub Noten terug naar school gegaan vanaf de houthandel. Dat werd toch nie erg gewaardeerd. :P

Laatst is een maat van me naar hier gekomen met de trein om aan z'n motor te werken. Had die gek een reserveblok (1000cc 16 klepper 4 cilinder) gescoord en dat nam ie dan maar mee. Dikke ruzie met de conducteur. :woohoo: :woohoo:

Het heeft zo z'n beperkingen........ ;)

We zijn wel lekker ouderwets off topic aan ut gaan, wellicht toch maar weer terugkeren naar de Land Rovers en de mrb vrijstelling? :blush: :blush:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dragon

Berichtdoor Dragon » 25 Sep 2012, 17:46

Wat is nou eigenlijk de conclusie van deze discussie die begon over WB en aanverwanten en nu is aanbeland in CO2 vergeleikingen?
Ik rijdt schoner dan een Prius maar wordt aangeslagen als vervuiler?! :(
Uiteindelijk komt het er op neer dat we in onze laro willen blijven rijden.
Hoe zit dat dan met de brandstofprijzen, zit daar ook al niet erg veel belasting op...? :angry:
Ik ga niet blij tanken, ben veroordeeld tot mijn auto als het over mijn werk gaat en heb nix aan OV.(ik snap wel Edward's OV verhaal)
Heb je eindelijk een auto die een leven lang mee kan, en die je niet om de drie jaar hoeft te vervangen.
Daar moet je eigenlijk voor beloond worden! :laugh:
De belasting en andere overheidsinstellingen zouden blij moeten zijn, in ieder geval met alle Def rijders, die hun auto's koesteren en er de rest van hun leven mee willen doen.
Als je geld zat hebt maakt het allemaal niet uit.

We kunnen het beter hebben over het gegraai van de banken en de misstanden in ons financieele systeem, daarom zitten wij in de problemen :dry:
Niet omdat we in een Defender rijden!

Ik neem FF een biertjuh :woohoo:

groet, Ruben.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Sep 2012, 18:21

Dragon schrijft:
Heb je eindelijk een auto die een leven lang mee kan, en die je niet om de drie jaar hoeft te vervangen.
De belasting en andere overheidsinstellingen zouden blij moeten zijn, in ieder geval met alle Def rijders, die hun auto's koesteren en er de rest van hun leven mee willen doen.

Dag Ruben,

Dat biertju ben ik ook aan toe, lekker iets Belgisch (ga overigens niet tanken in België, daar is de Diesel nog duurder als hier, zorg dat je direct doorrijdt naar Frankrijk).

En wat betreft die levensduur ... daar is de Belastingdienst helemaal niet blij mee: zo vangen ze geen BPM !!

Groeten MarcS

PS Wij hebben dan nog het betrekkelijke voordeel van de goedko(o)p(st)e Dieselpompen op slechts ± 12 km rijden.

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Sep 2012, 18:30

Dragon schrijft:
Wat is nou eigenlijk de conclusie van deze discussie die begon over WB en aanverwanten en nu is aanbeland in CO2 vergeleikingen?
Ik rijdt schoner dan een Prius maar wordt aangeslagen als vervuiler?! :(
Uiteindelijk komt het er op neer dat we in onze laro willen blijven rijden.
Hoe zit dat dan met de brandstofprijzen, zit daar ook al niet erg veel belasting op...? :angry:
Ik ga niet blij tanken, ben veroordeeld tot mijn auto als het over mijn werk gaat en heb nix aan OV.(ik snap wel Edward's OV verhaal)
Als je geld zat hebt maakt het allemaal niet uit.

We kunnen het beter hebben over het gegraai van de banken en de misstanden in ons financieele systeem, daarom zitten wij in de problemen :dry:
Niet omdat we in een Defender rijden!

Ik neem FF een biertjuh :woohoo:

groet, Ruben.

"De problemen" zoals jij ze noemt zijn vooral veroorzaakt door leven op de pof. Door onze overheid maar ook door ons allemaal. Banken graaien niet meer dan elk ander bedrijf. De marges die Microsoft, Apple en Samsung hanteren zijn zeker zo buitensporig.

Jij kiest er zelf voor om in een Defender te rijden. Computers kun je ook vervoeren in een Caddy die 1:20 loopt en een ton minder weegt. Waanschijnlijk rij je op grijs kenteken en heb je al helemaal niks te klagen tov iemand die het volldeige tarief mag aftikken. ;)
Edward van Vugt

R1200C

Berichtdoor R1200C » 25 Sep 2012, 19:47

Dragon schrijft:
We kunnen het beter hebben over het gegraai van de banken en de misstanden in ons financieele systeem, daarom zitten wij in de problemen

KUCH! Na het gezever over treinen nu weer deze. De banken konden alleen maar graaien omdat hun klanten hebberig waren. Had "de Nederlander" niet telkens groter willen wonen, vaker op vakantie willen gaan en 3 auto's op de oprit ipv 1 en een paar fietsen hadden de banken niets om te graaien gehad...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Sep 2012, 20:05

R1200C schrijft:
Dragon schrijft:
We kunnen het beter hebben over het gegraai van de banken en de misstanden in ons financieele systeem, daarom zitten wij in de problemen

KUCH! Na het gezever over treinen nu weer deze. De banken konden alleen maar graaien omdat hun klanten hebberig waren. Had "de Nederlander" niet telkens groter willen wonen, vaker op vakantie willen gaan en 3 auto's op de oprit ipv 1 en een paar fietsen hadden de banken niets om te graaien gehad...

Hmmm ... ik weet niet wie er als eerste aan het graaien ging, dat doet er niet echt toe, duidelijk is wel dat er in de bankwereld (en in sommige andere sectoren) een exorbitante beloning stond op riskant gedrag. Het tegendeel van "bij twijfel niet inhalen". Lang kwamen die risico-zoekers als eerste aan de streep, nu komen ze als eerste te val (alleen vallen ze gewoonlijk heel zacht).

Groeten MarcS

PS Ik heb maar één auto op de oprit, ga met trein en fiets op vakantie (en met de auto op studiereis), en ... o ja ... ik heb wel ongewoon veel fietsen in de garage.

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Sep 2012, 20:29

Banken zijn commerciele instellingen met als doel gewin. Tegenwwodig is het geaccepteerd als je je dan schofterig egoistisch gedraagd.

Dat de overheid zwaar op die banken leunt en er "systeembanken" zijn is een keuze van de samenleving. Die "sociale woningbouwcooperaties" die miljarden laten verdampen met derivaten hebben een ander doel. Waarom lijkt niemand daar boos op te zijn? :huh: :huh:

Overigens heb ik niks met banken hoor. Soms heb ik ze nodig voor een financiering en dat hou ik zo minimaal mogelijk. Verder brengen ze hier vooral geld in het laatje, want het zijn goede opdrachtgevers. :blush: :blush:
Edward van Vugt

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 26 Sep 2012, 08:04

Sorry voor OT maar kan het niet laten: heb in de trein wel eens steekwagen met daarop achterbalk of nog grotere stukken staal achter mijn vouwfiets gehad en dat mocht ook. Ook eens een fles 10liter menggas meegenomen maar wel beetje incognito vepakt zodat ik niet als terrorist gezien werd
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Terug naar “Kroeg”