Landmarcs schrijft:
R1200C schrijft:
Roger B. schrijft:
in duitsland heb je ook iets soortgelijks, verzamelaarskenteken waar max. 10 voertuigen op geregistreerd kunnen, mag ook alleen naar evenementen en voor proefrit gebruikt worden.
en evenementen zijn oldtimershows en meetings en dergelijke....
Als ik alleen nog maar met D'n Harrie mag rijden van en naar evenementen dan kan ik er net zo goed mee kappen. Ik geniet juist van de ritjes hier door de omgeving. 200 km snelweg rijden om een evenement te kunnen bezoeken zie ik niet zitten...
Dat zijn dan toch proefritten. Als je naar een collega LandRover rijdt is het toch een Meeting, en rijdt je dan met die collega een stukje zandweg dan is het een evenement ....
Dat lijkt mij een echt Belgische oplossing.
Groeten MarcS
werkt helaas niet helemaal zo, een evenement moet georganiseerd zijn door een erkende vereniging of autoclub. Hoe zwart wit deze wet werkt durf ik (nog) niet te zeggen.
Ik rij ook vaker verder weg om onderdelen op te halen, natuurlijk moet je de auto dan bij hebben om te passen. ;)
Maar waar het om gaat is wel aangepakt, zijn maar weinig mensen die je in de spitsuren op de baan ziet.
Daarnaast kun je in België nog steeds als particulier "grijs" rijden. Het "misbruik" daarvan is denk ik ook niet zo groot dat ze het moeten aanpakken. Met mijn P38 rij ik voor €127,00 p/j wegentax een diesel. :P