Einde voor belansting vrij landrover rijden??

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re:Einde voor belansting vrij landrover rijden??

Berichtdoor Roger B. » 10 Sep 2012, 21:15

Quink schrijft:
Roger B. schrijft:
mrb in brandstof kost grensstreek tankstations de kop omdat er dan in het buitenland getankt gaat worden

Daar geloof ik niet zo in. Woon het grootste deel van mijn leven in de grensstreek nabij Duitsland, en ondanks het soms tamelijk forse verschil in benzineprijs heb ik niet veel tankstations in Nl net over de grens zien verdwijnen.

op dit moment kost diesel in DLD ongeveer even veel (globaal 10ct) meer dan in NL dan benzine in NL meer kost in dan in D, kortom duitserstanken in nederland diesel, en nederlanders benzine in duitsland...

als er 10-20ct/liter in de brandstofprijs gestopt wordt, komen de duitsers niet meer in NL tanken, en gaan meer nederlanders in duitsland.... dat gaan nederlandse tankstations echt wel voelen
gone

Mark@road

Berichtdoor Mark@road » 10 Sep 2012, 21:23

Ja het is al een jaren lange discussie,
maar wat mij altijd heeft verbaast is het volgende.

waarom praat niemand over een stop op de import van oldtimers.
want de toename nu, is te wijten aan het feit dat deze auto's in grote getallen worden geïmporteerd.

kijk ik snap dat een volledig verbod van oldtimer import niet mogelijk is dit in verband met verschillende internationale verdragen die we hebben, maar wat wel kan en vrij eenvoudig is te realiseren is dat, als een oldtimer wordt geïmporteerd deze opnieuw de teller gaat lopen.
dus een Franse auto die 26 jaar oud is naar Nederland halen kan maar, deze moet dan weer 25 jaar rond rijden in Nederland om het belasting voordeel te krijgen.

daarnaast zullen we er denk niet aan ontkomen dat er een vorm van belasting op gaat komen. (zie het graag ook anders, Maar ja...)
ik persoonlijk vind dat dit een vast bedrag moet zijn voor alle oldtimers gelijk. dit om het behoud van alle merken.
Het gaat niet om het spoor wat je inslaat, Maar om het spoor wat je achter laat........

Defender 110 CSW Puma

Quink

Berichtdoor Quink » 10 Sep 2012, 21:36

Roger B. schrijft:
als er 10-20ct/liter in de brandstofprijs gestopt wordt, komen de duitsers niet meer in NL tanken, en gaan meer nederlanders in duitsland.... dat gaan nederlandse tankstations echt wel voelen

Ja, er zullen idd meer mensen over de grens gaan tanken. De tankstations langs de grensstreek zulen het idd wel merken. Maar jij had het over "de kop kosten". Da's wat anders. Vroeger was het prijsverschil dacht ik een stukje groter tussen Nl en De. Toch zijn er toen niet echt bovengemiddeld veel tankstations in de grensstreek hier bij Nijmegen failliet gegaan door de Duitse concurrentie.

Dus ze zullen het wel merken, dat zeker. De kop kosten...kweenie hoor. ;)

Disco2Sava

Berichtdoor Disco2Sava » 10 Sep 2012, 21:46

Waarom nou weer dat belastingverhaal? Als iemand het in deze zware tijd wat krapper heeft en dat gaatje een beetje opvult door een oude auto te rijden zonder WB moet dat toch kunnen. Of willen we ook dat deurtje maar snel sluiten zodat die gene maar zelf moet uitzoeken hoe die de volgende maand rond komt. Is toch niet aardig zo?
Continu en elke dag wvb rijden is ook niet alles, een nieuwere LR rijdt heus wel ontspannender en relaxter maar als je er geen geld voor hebt dan moet je toch wat??? Of moet je dan per definitie in zo'n klein ouder goedkoop barreltje gaan rijden wat bij 80 km/h uit elkaar valt?

Ik heb ook 3 oldtimertjes(toevallig 2 ervan zijn diesel) en voor mij is het een hobby, ik rij er ook maar weinig km mee. Maar ja, als het krap wordt..btw gaat toch ook omhoog, moeten we nog meer gaan betalen??
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Sep 2012, 21:52

Quink schrijft:
Roger B. schrijft:

Ja, er zullen idd meer mensen over de grens gaan tanken. De tankstations langs de grensstreek zulen het idd wel merken. Maar jij had het over "de kop kosten". Da's wat anders. Vroeger was het prijsverschil dacht ik een stukje groter tussen Nl en De. Toch zijn er toen niet echt bovengemiddeld veel tankstations in de grensstreek hier bij Nijmegen failliet gegaan door de Duitse concurrentie.

Dus ze zullen het wel merken, dat zeker. De kop kosten...kweenie hoor. ;)

Dit de kop kosten is bovendien al jaren tussen de verschillende Europese landen het belangrijkste argument voor het niet invoeren van een serieuze brandstof-accijns.
Mij lijkt dit (net als de bank- en begrotingscontrole) een typisch Europees op te lossen probleem -- tanken in Wit-Rusland is daarna voor maar weinigen lonend zo lijkt mij.

Blijft wel staan dat de veel-rijders dwz boven de 20.000 km duurder uit zullen zijn. Maar dat is alleen maar eerlijker: nu "subsidiëren" de weinigrijders de veelrijders. (De Nederlandse auto schijnt gemiddeld zo'n 16.000 a 17.000 km per jaar te rijden, en dat is dus gemiddeld, dus er zijn er ook die maar een paar duizend kilometer per jaar halen.)

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Sep 2012, 22:06

ja....IEMAND moet die 80.000 zakelijke en 30.000 privekilometers van mij toch compenseren?
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Sep 2012, 22:32

Roger B. schrijft:
ja....IEMAND moet die 80.000 zakelijke en 30.000 privekilometers van mij toch compenseren?

Jij rijdt op witte platen ..... jij bent "Hors Concours"

Groeten MarcS

PS Al eens uitgerekend hoe lang je achter het stuur zit, met gemiddeld zo'n 300 km per dag 365/365 ?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Sep 2012, 22:53

die 80.000 tegenwoordig met gele platen (VW T5GP geleased)

3-4 uur per dag minimaal (en dan 6-9 uur werk erbij)
gone

Frankvandenberg

Berichtdoor Frankvandenberg » 10 Sep 2012, 23:38

Het grootste probleem waar wij liefhebbers mee te maken hebben en kunnen krijgen, is dat ze ons liever uit die ''oude bak'' hebben zodat wij (die dat kunnen betalen) weer een nieuwe bolide gaan aanschaffen. Alles duidt op het redden van de autobranche van nieuwe en gebruikte auto's.

Vrij recent nog een gesprek gehad met een zegsman van de Bovag. Dit is de partij waar o.a LandRover Nederland mee om de tafel zit. Natuurlijk ziet de Bovag in dat ook zei te maken hebben met liefhebbers, maar is meer gefocust in de verkoopcijfers van het liefst nieuwe elektrische voertuigen. Dit is helaas wel bijna de enige club waar de overheid mee om de tafel zit.

Ik denk dat de beste regeling al vrij recent is ingegaan. Maar als het dan toch drastisch anders moet, dan de huidige regeling afschaffen. Maar de liefhebbers die nu in het bezit zijn van een oldtimer wel de regeling in stand houden. De tijdgeest doet de rest.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Sep 2012, 23:43

Roger B. schrijft:
die 80.000 tegenwoordig met gele platen (VW T5GP geleased)

3-4 uur per dag minimaal (en dan 6-9 uur werk erbij)

en dan nog tijd vinden om ca. 12 per dag op het forum te zijn ;) :woohoo:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Terug naar “Kroeg”