De Forum-pagina's verschijnen "anders"

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: De Forum-pagina's verschijnen "anders"

Berichtdoor Roger B. » 17 Jan 2016, 12:31

weet niet hoe slecht I-mobiles dan zijn, maar op mijn android ook totaal geen leesbaarheidsissues met lrch theme.

en ik kan helemaal niks kwa programmeren van het forum, dus ik geef alleen aan wat mij verteld is over de hoeveelheid werk die het was om het thema aan te passen en hoe veel werk het zou zijn een extra thema er in te zetten, dat dat laatste nu toch, net als voorheen weer er in zit juich ik toe...

DUS... jullie kunnen weer het saaie standaard theme kiezen....................wat was er verder nog niet goed aan het nieuwe platform? :lol:
gone

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 17 Jan 2016, 16:08

Landmarcs schreef:
Waterrover schreef:..... is echter nog geen reden ongevraagd de site op z'n kop te zetten. :(

Modern management is een reden om alles op z'n kop te zetten, en ook de eerste reden om kennis en inhoud overboord te gooien.

De "automatisering" is reden en middel tegelijk om de gebruiker met een grote regelmaat te verrassen met een nieuw product dat van alles kan waar niemand om gevraagd heeft en niet meer kan wat de gebruiker tot dan toe gebruikte.

Ik vroeg me al eens af waarom er bij een programma-up-date niet automatisch de optie zit:
    "Doe maar gewoon", "Doe alles zoveel mogelijk als voorheen in de vorige versie".
Ik denk dat ik weet waarom die optie er niet op zit: De programma-ontwikkelaars zijn er doodsbang voor dat de klant "met zijn voeten stemt" en helemaal niet zit te wachten op wat er allemaal voor hem/haar ontwikkeld is ... na even wordt dan duidelijk dat heel veel programma-ontwikkeling bezigheidstherapie is.

Groeten MarcS

Bij de vorige windows installaties hadden we altijd de beschikking over de "Classic" stijl (knop), dit had hier een mooie 'selectable' optie gebleken. Jammer dat we meteen als "oude wijven" worden afgeschilderd bij enige kritiek over de wisseling van de wacht. Kennelijk is kritiek tegenwoordig uit den boze en moeten we braaf alle veranderingen ondergaan.

Groeten, Chris

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 17 Jan 2016, 16:54

Een update op zijn tijd is nodig voor de veiligheid, daar zal ik verder ook niet over zeuren en als je de nieuwe knopjes hebt gevonden, is dat verder ook geen probleem.
Dat het het LRCH thema als zodanig nu een eigen naam heeft, is prima, maar waarom heeft het prosilver dan nog wel alle eigenschappen van het LRCH thema?

groetjes, Fenna (pro-silver fan die desnoods wel kan wennen aan de oranje titels op gele achtergrond)
Afbeelding

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 17 Jan 2016, 22:32

Roger B. schreef:DUS... jullie kunnen weer het saaie standaard theme kiezen....................wat was er verder nog niet goed aan het nieuwe platform? :lol:
Inmiddels heb ik het 'prosilver' thema 'geïnstalleerd' (na een paar andere thema's te hebben geprobeerd) en ik vind dit (zoals het nu is) prima.
Welk thema ik op het 'oude' forum had geselecteerd weet ik niet meer, maar dit is beter. Nu is voor mij weer duidelijk dat ik ben ingelogd en dat ben ik lang niet altijd. Berichten lees ik meestal zonder inloggen, dus met de 'standaard' LRCH opmaak.
Eric Tol schreef:Ik vind het prima leesbaar zo.
En wat die oranje letters betreft. Het zijn alleen de topic titels. De rest is bij mij toch echt zwart.
Die oranje letters kan ik met mijn oude ogen ook prima lezen en als je er met de cursor op komt worden ze donkerrood wat het contrast veranderd.
Dus voor de kleurenblinden onder ons zijn ze dan ook goed te lezen.
Ik heb nog een andere computer staan en die na een half jaar eens opgestart en geüpdatet. Daarop zag ik nog dat op het 'oude' forum de koptitels donker groen waren en iets groter van lettertype. Ik kan mij nog herinneren dat toen het 'oude' forum in de lucht kwam er ook al gezeik was over de kleur en leesbaarheid (en dat dit destijds is aangepast).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Jan 2016, 23:01

Erik Peters schreef:
Roger B. schreef:DUS... jullie kunnen weer het saaie standaard theme kiezen....................wat was er verder nog niet goed aan het nieuwe platform? :lol:
Inmiddels heb ik het 'prosilver' thema 'geïnstalleerd' (na een paar andere thema's te hebben geprobeerd) en ik vind dit (zoals het nu is) prima.

Met de nu semi-geresette ProSilver is goed te leven.

Alleen de "eeste" pagina heeft nog een hobbeltje, hij heeft een kleurtje teveel.

Schermafbeelding 2016-01-17 om 22.57.15.png
    Een kleurtje teveel
De bovenhelft van het "raam" is in "duck-egg-green" de tweede helft is traditioneel lichtblauw.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 18 Jan 2016, 00:02

Ooh, maar dat had het 'oude' forum bij mij ook al, ten minste in de LRCH opmaak.
Kijk maar:
Schermafbeelding 2016-01-17 om 16.20.03.png
Laatst gewijzigd door Erik Peters op 18 Jan 2016, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 18 Jan 2016, 00:13

Shit, was dat schrikken.
Is opeens die saaie blauw/witte oude weer terug. :o

Gelukkig staat die nieuwe er ook nog tussen in de forumvoorkeuren.
Het zal wel aan mij liggen, maar die vind ik toch echt mooier.

Eind goed, al goed. iedereen gelukkig. :D

Eric

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 18 Jan 2016, 07:52

Kan dit topic naar de kroeg? Ik vind het niet echt een voorstelrondje :lol:

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 18 Jan 2016, 11:46

Eric Tol schreef:Shit, was dat schrikken.

Eric

Schrikken deed ik ook, zag er echt niet uit dat baby bleu.

Snel terug gegaan naar LRCH stijl

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Jan 2016, 12:39

Ron63 schreef:
Eric Tol schreef:Shit, was dat schrikken.

Schrikken deed ik ook, zag er echt niet uit dat baby bleu.

Snel terug gegaan naar LRCH stijl

Gelukkig is er nu weer voor ieder wat wils.
Typisch LandRover, altijd weer iemand die een andere kant op wil.

Uiteindelijk is het allemaal "luxe": ik kom nog uit de tijd dat je zwart-wit had, of zwart -groen, of zwart-oranje, en als je dat wilde veranderen dat je dan een ander beeldscherm moest hebben. Ik weet nog dat er een kleuren stand-alone/terminal kwam - die koste meer als een nieuwe LandRover - deze kleuren-buis had allerlei nieuwigheden waaronder een 100Hz schermverversing, tot dan toe was er een speciale grafische buis, zo'n opgloeiend groen scherm (type radar-buis omstreek 1945), ongeveer een A5je groot, en meer dan een halve meter diep.

Groeten MarcS

PS Nog even een hoeraatje voor de forum-beheerder die ook LRCH-website weer in de lucht heeft gekregen.

Terug naar “Kroeg”