Welke "speedo drive gear"??

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re:Welke

Berichtdoor VeeTee » 30 Aug 2012, 11:00

Luke schrijft:
Het zou eigenlijk wel mooi zijn als er een tabelletje bestondwaarop het afwijkingspercentage van de div kleurcodes van de wieltjes af te lezen is
bijv correctie van +2% of -3% zodat je dat kan vergelijken met de bandencalculator

Anyway, heren bedankt voor de toelichting

Luke


Daar kan voor gezorgd worden ;)

[file name=Tandwieltjes_Snelheidsmeter.pdf size=34313]http://www.landroverclubholland.nl/images/fbfiles/files/Tandwieltjes_Snelheidsmeter.pdf[/file]
Met dank aan Peter Arendz, Landrover Startpagina Prikbord.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re:Welke

Berichtdoor Luke » 30 Aug 2012, 12:32

VeeTee schrijft:
Luke schrijft:
Het zou eigenlijk wel mooi zijn als er een tabelletje bestondwaarop het afwijkingspercentage van de div kleurcodes van de wieltjes af te lezen is
bijv correctie van +2% of -3% zodat je dat kan vergelijken met de bandencalculator

Anyway, heren bedankt voor de toelichting

Luke


Daar kan voor gezorgd worden ;)

[file name=Tandwieltjes_Snelheidsmeter.pdf size=34313]http://www.landroverclubholland.nl/images/fbfiles/files/Tandwieltjes_Snelheidsmeter.pdf[/file]
Met dank aan Peter Arendz, Landrover Startpagina Prikbord.


Great,

tnks Vincent

ben er gelijk eens mee gaan stoeien, voor de grap

Wel heel apart dat zowel met de originele banden (firestone 235 / 85 als met mijn huidige banden BF 265 / 75 icm met het standaard wieltje wat er in de tb zit (groen) het gewoon dus niet klopt.
Had dus ook blauw in moeten zitten, dan was met de originele banden de afwijking 0 geweest en met de huidige band - 0,1 km, daar waar dat nu + 4,9 km rsp. 4,9 km is.

Vaag dit

vandeweek eens vergelijken op tov gps en als het idd zo is toch het wieltje veranderen.
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Zjiep
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 Sep 2011, 13:25

Re:Welke

Berichtdoor Zjiep » 06 Sep 2012, 20:40

VeeTee schrijft:
Er zijn vijf verschillende tandwieltjes:

Art nr. - Kleur - aantal tanden - verhouding

FRC3310 - blauw - 20 - 1
FRC3311 - groen - 21 - 0,952
FRC3312 - geel - 22 - 0,909
FRC9339 - zwart - 23 - 0,869
FRC3313 - rood - 24 - 0,833

Als je weet welk tandwieltje er nu inzit, en je de werkelijke snelheid (GPS) met de nu aangegeven snelheid vergelijkt, zou je moeten kunnen berekenen welke kleur je nu nodig hebt...


Is zo iets ook voor een LT95? Klok wijkt namelijk ook 10% af

groet

Roel

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re:Welke

Berichtdoor VeeTee » 06 Sep 2012, 21:22

Geen eigen ervaring, dus ik weet het niet zeker, maar meen ergens gelezen te hebben dat de "speedo drive gear" van de LT230 en LT95 uitwisselbaar zijn.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re:Welke

Berichtdoor Dixo » 07 Sep 2012, 07:46

Landmarcs schrijft:
Daarna komen alleen tamelijk vaste factoren nl de Diff-ratio en de bandenmaat (die dus weer niet zo vast is).


Toch is er wel keus in diff ratio:

http://www.kamdiffs.com/products-2/diff-ratio/

Crown Diffs is momenteel bezig met een nieuwe site, maar die hadden nog meer ratios op hun site staan dacht ik:

http://www.crowndiffs.co.uk/

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Welke

Berichtdoor Edward » 07 Sep 2012, 09:34

Dixo schrijft:
Landmarcs schrijft:
Daarna komen alleen tamelijk vaste factoren nl de Diff-ratio en de bandenmaat (die dus weer niet zo vast is).


Toch is er wel keus in diff ratio:

http://www.kamdiffs.com/products-2/diff-ratio/

Crown Diffs is momenteel bezig met een nieuwe site, maar die hadden nog meer ratios op hun site staan dacht ik:

http://www.crowndiffs.co.uk/



Aangezien je maar één type as onder je wagen hebt zitten is er wel wat te kiezen maar niet heel veel. Bovendien is het aanpassen van je diff ratio een dure grap aangezien je voor en achter tegelijk moet wisselen.

Eigenlijk dus maar heul weinig keuze dus. Voor een Puma as is zelfs erg weinig aan versterkt spul te koop. Ook Ashcroft maakt vanalles maar ook vanalles niet door de versterkte Roveras van de late Td5's en Puma's.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten