Trillend stuur en rempedaal bij remmen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger

Re: Trillend stuur en rempedaal bij remmen

Berichtdoor Roger » 31 Jan 2013, 21:43

Probeer eens zelf je blokken en schijven te vervangen.
Kijk goed of je ieder zuigertje goed terug kunt duwen.
Meestal zijn ze enorm verroest waardoor ze erg lastig teruggaan in de klauw.
Met een stripje schuurpapier rondom roest verwijderen wil nog wel eens helpen.
Bij mij liepen ze daarna een stuk soepeler in en uit de klauw.
Beter is vervangen voor stainless exemplaren trouwens.
Wat ik ook wel eens ben tegengekomen waren blokjes die dermate slecht in de klauw zaten (veel te groot formaat) waardoor ze niet vrij konden bewegen en echt muurvast in de klauw zaten. Door de hydraulic werden ze wel tegen de schijf gedrukt, maar voor het loslaten dienen ze toch echt vrij ongehinderd kunnen bewegen.

Waren toch door een officiele garage geinstalleerd.

Ik gebruik trouwens wel al jaren kopervet zonder problemen maar las hier dat dit niet het goede vet is.

Zo leer je telkens bij.

Succes.

Roger ( die zich afvraagt waar zijn minstens 1000 berichten zijn gebleven??? De teller staat ineens op 27). :o
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Ben Gerrits

Berichtdoor Ben Gerrits » 01 Feb 2013, 15:56

Wat zijn we nu aan het doe helpen we iemand met een probleem of kijken we wie het verste kan pissen. :evil:
Gr Ben

Roger

Berichtdoor Roger » 01 Feb 2013, 16:20

Omdat ik maar een simpele boer ben begrijp ik deze laatste reactie niet.

Ik was in de veronderstelling mee te denken met degene die een reeel probleem heeft.

Kan me vergissen natuurlijk. :lol:

Roger ( die heuvelafwaarts best ver kan pissen als ik wind in de rug heb)

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Ben Gerrits

Berichtdoor Ben Gerrits » 01 Feb 2013, 18:10

Roger schreef:Omdat ik maar een simpele boer ben begrijp ik deze laatste reactie niet.

Ik was in de veronderstelling mee te denken met degene die een reeel probleem heeft.

Kan me vergissen natuurlijk. :lol:

Roger ( die heuvelafwaarts best ver kan pissen als ik wind in de rug heb)

Het gaat ook niet om jou .
Het gaat meer om roger b en edward die schijnen wel de wijsheid te hebben alleen lossen ze zo ook niets op.
ik geef alleen praktijk ervaringen aan en blijkbaar ervaren deze man het anders.
Ik ben niet boos wel jammer dat het blijkbaar zo moet.
Dus heren kom maar op met de oplossing ik ben benieuwd.
En hou even mijn mond zodat er zinnige dingen gezegd kunnen worden ;)
Gr Ben

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Feb 2013, 19:14

tjongejonge... over de wijsheid enzovoorts....IK vind het niet van belang of ik 1,2,20of 40 jaar sleutelervaring heb...

ik redeneer mee met jouw uitspraken en probeer te achterhalen of jij, ik of wie dan ook wel de juiste veronderstellingen heeft..

Maar goed.... Er is al meer dan een optie aangedragen, en zonder dat overlander zijn bevindingen van de hypotheses verteld kunnen we alleen maar in de lucht zwammen over wat we beredeneren of ooit eens een keer gezien hebben.

als mijn inbreng niet gewenst is mag je het rustig alleen oplossen hoor, meneer"gods gift to mensen met autoproblemen"
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Feb 2013, 23:32

Ben, jij begint met roepen dat je 25 jaar sleutelervaring hebt etc. Dan mag je een reactie verwachten. Wie de bal kaatst....... :mrgreen:

Dat roest binnen een periode van maanden een schijf krom duwt is onzin. Dat geloof je zelf niet eens dat dat in zo'n korte tijdsspanne gaat gebeuren met een schijf van een cm dik en die met tig bouten vast gebout zit. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger

Berichtdoor Roger » 02 Feb 2013, 10:57

Ik waardeer ieders reactie. Iedereen die de moeite neemt om mijn (of een) probleem te lezen, na te denken en vervolgens een idee te posten, brengt de oplossing een stap dichterbij.
Een pasklaar antwoord is er zelden. Maar vele antwoorden door vele ervaringen geven verschillende invalshoeken, waardoor vaak je inzicht en benaderingswijze van het probleem verandert. Ik ben hier altijd zeer goed geholpen. En probeer hetzelde te doen.
Het is duidelijk dat je weet waar je over praat Ben en je mening word door mij in ieder geval zeer serieus genomen. Echter je uitlatingen met betrekking tot andere postings vertroebelen soms je professionelere benadering van een probleem en voegen weinig toe.
Sterker nog, je kunt daardoor anderen ontmoedigen ook een posting te plaatsen, waardoor het eigenlijk contraproductief kan zijn.
Maar goed, dit is de mening van een niet zo erg ver pissend simpele boer natuurlijk, dus doe ermee wat je wil.

;)
Roger

Roger
D2 TD5 2004 automaat

Ben Gerrits

Berichtdoor Ben Gerrits » 02 Feb 2013, 15:12

Edward schreef:Ben, jij begint met roepen dat je 25 jaar sleutelervaring hebt etc. Dan mag je een reactie verwachten. Wie de bal kaatst....... :mrgreen:

Dat roest binnen een periode van maanden een schijf krom duwt is onzin. Dat geloof je zelf niet eens dat dat in zo'n korte tijdsspanne gaat gebeuren met een schijf van een cm dik en die met tig bouten vast gebout zit. :shock: :shock:

De opmerking van roest is zeker niet uit de lucht gegrepen vandaar dat ik dit aankaart zodat er naar gekeken kan worden.
Het komt heel vaak voor dat dit nog al eens over het hooft wordt gezien vandaar deze opmerking hier over.
Wat ik aan geef met ruim 25 jaar automonteur te zijn houd in dat dit zeer zeker niet de eerst keer was-is dat ik dit mee heb gemaakt en weldegenlijk rekening mee moet worden gehouden.
Mocht je dit zelf nog niet mee hebben gemaakt dan zal je er mogelijk niet aan denken.
En uit ervaring weet ik dat je in een korte tijdsspanne er een probleem bij heb gemaakt.
Nogmaals ik geeft alleen maar uit eigen ervaring antwoord zodat ik zeker weet dat ik geen onzin vertel.
Alleen ook al vindt je het niet logisch, wel een puntje waar je dan op kan letten als je de boel weer uit elkaar haalt
En het geval van bal en kaats enzo kan ik goed mee omgaan maar alleen laat ik wel iedereen in zijn waarde en heb nu niet het idee gehad dat dat van de andere kant ook zo was maar goed wat mij betreft een vrachtwagen zand er over en verder met het probleem oplossen.
Gr Ben

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Feb 2013, 15:42

roestvorming en vuil voordat de schijf gemonteerd is oké, ga ik zeker wel in mee....

maar bij een schijf zoals bij de defender, die dik is, ook op de rand waar ie vastgebout zit. Die met veel bouten vast zit, en dus niet bij elke demontage van het wiel kans heeft om zich te "zetten" door vorming van roest tussen naaf en schijf, zeker binnen een paar maanden, de schijf krom drukken.... dat vind ik gewoon erg ongeloofwaardig.

bij een schijf die door het wiel vast gehouden wordt, en zeker over langere tijd, waardoor het wiel er wellicht vaker af geweest is, vind ik het nog steeds apart, maar geloof ik het eerder..

dat is wat ik met mijn eerder in twijfeltrekkenvan het roestprobleem bedoelde
gone

Ben Gerrits

Berichtdoor Ben Gerrits » 02 Feb 2013, 17:31

Ook hier ga ik met je in mee maar zolang je het niet zelf in je handen heb en het niet zelf in elkaar ze kun je niet inschatten hoe het er uit ziet.
Voor de een is goed schoon een doek er over en de ander blank schuren.
Dus daarom wil ik het er niet over hebben wat wel of niet kan.
Het enige wat goed is is blank geschuurd en alles wat anders is is een kans op trillen.
Dus ga er nu niet te ver op in wat wel of niet goed is .
Alleen roestvrij en vuil vrij is goed zeker als er een probleem is ontstaan na demontage.
Gr Ben

Terug naar “Techniek”