Berichtdoor forbert » 23 Aug 2012, 02:30
He, heer Geurtz, goeie keus!
De 90/110 Defender zijn imho allemaal regelrechte afleidingen van de oer Laro. En daardoor rechtmatige erfgenamen. Ze zijn ook gewoon mooi en nooit gedateerd, ze zijn oer. En dan vind ik de ouwe doorhandles nog veel mooierder!
Maar staar je idd, niet blind op belastingvrij. En ga voor diesel, vanaf 200 Tdi, plenty porrie, plenty torque.
Ik ga niet voor de electronica vanaf de TD5, maar lees daar niets slechts over, dus dat is gewoon mijn oude gemoed, ik moet het met 'n waterpomptang en wat ijzerdraad kunnen fiksen.
Wil je echt belastingvrij, ga voor 'n 200/300 Tdi conversie. Automaten kunnen dan ook, zijn er, gewoon rust en zoeken.
En dan wordt RHD ook weer aantrekkelijker, zit je niet in de deur naar de pook te zoeken, staat ie gewoon in Drive.
RHD is iets waar je zo aan went, zeker met 'n automaat. In sommige bochten heb je zelfs meer overzicht!
Ik heb nu 'n LHD 90 200 Tdi, heerlijke kar, niet belastingvrij, wel grijs kenteken. Echt veel koppel. Hiervoor 'n LHD Disco 1 3.9 V-8, lekkere auto, alleen zuipen als 'n beer, en zeker niet sterker met zware lasten. En 'n hoog SUF/V gehalte.
Daar weer voor m'n 3 deurs RHD '75er 3.5 Range, ook nog in dat vage blauw, I loved that car.
Maar geloof me, daar ga je geen woon/werk mee rijden, ze even iets over de honderd pk, maar ze zuipen alsof ze er wel 500 geven!
Kortom: de ouwe 3 deurs Raro is de mooiste minnares mogelijk! Moet je wel eerst 'n vrouw voor het leven hebben: dat is nou de Def!
I will never defy her.
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi