Defender voor groot gezin. (gezocht)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Thomas Td5

Re:Defender voor groot gezin. (gezocht)

Berichtdoor Thomas Td5 » 22 Aug 2012, 23:16

defender_de_gekste schrijft:

11k lijkt veel, is het ook, maar zie ze ook voor 15k staan en die worden ook verkocht.

Als je 11K tot 15K te besteden hebt kan je ook een Defender 110 kopen met een Td5 blok. Stuk prettiger rijden. Je kan voor dat geld andere moderne Land Rovers kopen en zelf overhouden. Een goede D-II kost minder dan 15K. Het resterende geld kan je dan gebruiken voor je wegenbelasting en onderhoudsbeurt.

Ik ben er van overtuigd dat een 110 van 25 jaar of ouder nooit probleemvrij kan zijn.

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Aug 2012, 23:57

Thomas Td5 schrijft:
[b]

Ik ben er van overtuigd dat een 110 van 25 jaar of ouder nooit probleemvrij kan zijn.

Dat zeker niet en ik ben er net zo van overtuigd dat het financieel niet uit kan om belastingvrij te rijden. Ik heb hier een heel aantal voorbeelden in de buurt die met hun mrb vrije 110 duurder uit zijn dan anderen met een 110 uit bv 2002. :blink: :blink:

Maar dromen mag hoor.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

forbert

Berichtdoor forbert » 23 Aug 2012, 02:30

He, heer Geurtz, goeie keus!
De 90/110 Defender zijn imho allemaal regelrechte afleidingen van de oer Laro. En daardoor rechtmatige erfgenamen. Ze zijn ook gewoon mooi en nooit gedateerd, ze zijn oer. En dan vind ik de ouwe doorhandles nog veel mooierder!
Maar staar je idd, niet blind op belastingvrij. En ga voor diesel, vanaf 200 Tdi, plenty porrie, plenty torque.
Ik ga niet voor de electronica vanaf de TD5, maar lees daar niets slechts over, dus dat is gewoon mijn oude gemoed, ik moet het met 'n waterpomptang en wat ijzerdraad kunnen fiksen.

Wil je echt belastingvrij, ga voor 'n 200/300 Tdi conversie. Automaten kunnen dan ook, zijn er, gewoon rust en zoeken.
En dan wordt RHD ook weer aantrekkelijker, zit je niet in de deur naar de pook te zoeken, staat ie gewoon in Drive.
RHD is iets waar je zo aan went, zeker met 'n automaat. In sommige bochten heb je zelfs meer overzicht!

Ik heb nu 'n LHD 90 200 Tdi, heerlijke kar, niet belastingvrij, wel grijs kenteken. Echt veel koppel. Hiervoor 'n LHD Disco 1 3.9 V-8, lekkere auto, alleen zuipen als 'n beer, en zeker niet sterker met zware lasten. En 'n hoog SUF/V gehalte.
Daar weer voor m'n 3 deurs RHD '75er 3.5 Range, ook nog in dat vage blauw, I loved that car.
Maar geloof me, daar ga je geen woon/werk mee rijden, ze even iets over de honderd pk, maar ze zuipen alsof ze er wel 500 geven!

Kortom: de ouwe 3 deurs Raro is de mooiste minnares mogelijk! Moet je wel eerst 'n vrouw voor het leven hebben: dat is nou de Def!
I will never defy her.
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi

defender_de_gekste

Berichtdoor defender_de_gekste » 23 Aug 2012, 07:38

Edward schrijft:
Thomas Td5 schrijft:
[b]

Dat zeker niet en ik ben er net zo van overtuigd dat het financieel niet uit kan om belastingvrij te rijden. Ik heb hier een heel aantal voorbeelden in de buurt die met hun mrb vrije 110 duurder uit zijn dan anderen met een 110 uit bv 2002. :blink: :blink:

Maar dromen mag hoor.

En waar geven we liever geld aan uit? Aan mooie nieuwe landrover onderdelen om vervolgens lkkr te sleutelen of aan de graaiers van de belastingdienst?! :P

R1200C

Berichtdoor R1200C » 23 Aug 2012, 08:00

defender_de_gekste schrijft:
Edward schrijft:
Thomas Td5 schrijft:
[b]

Maar dromen mag hoor.

En waar geven we liever geld aan uit? Aan mooie nieuwe landrover onderdelen om vervolgens lkkr te sleutelen of aan de graaiers van de belastingdienst?! :P

De Belastingdienst is tenminste betrouwbaar genoeg om zeker te weten dat je elke dag kunt rijden. Bij een (wat oudere) Land Rover heb je die garantie nooit :P
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 23 Aug 2012, 09:26

Thomas Td5 schrijft:

Hmmm sorry, ik moet je tegenspreken. Ik heb vorig jaar mijn 110 uit 1983 gekocht en op wat kleine dingen na die je bij een jongere auto ook kan hebben is hij probleemvrij. Geen roest, geen motorische problemen. Heb daar wel flink de buidel moeten trekken.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

jgeurtsj

Berichtdoor jgeurtsj » 23 Aug 2012, 09:42

Ik laat me nog steeds niet bang maken.

Natuurlijk zal 't geen financieel droomplaatje worden maar ik kan me simpelweg niet voorstellen ieder jaar (=dus echt ieder jaar) voor tenminste 1500 euro aan noodzakelijke reparaties uit te moeten voeren bovenop wat je met een 'moderne' auto ook al aan uitgaven hebt.

Ik was laatst bij brandweercollega's in spijkenisse en daar zijn wat Laro fanaten, dus hulp weet ik wel te vinden.

Ach, en op vakantie met de Peugeot J5 Camper uit 1986 had de startmotor kuren, gewoon zorgen dat ie op een helling staat, rollen, schakelen en starten. En op een belgische snelweg breekt de gaskabel. In de regen, kap open knoopje leggen en weer door. Dat gaat me natuurlijk niet lukken met ophanging e.d. maar laat dat het spannend maken.

Eerst maar eens een 1986-er 200 of 300TDi conversie LHD vinden.
(ik zal mijn vrouw nog eens polsen over de combi AUT-RHD, klinkt idd wel leuk)

R1200C

Berichtdoor R1200C » 23 Aug 2012, 09:54

Ik hoop het voor je. Als ik de uitgaves van het eerste jaar over 10 jaar uit smeer zonder dat er in die 10 jaar iets "extra's" nodig is kom ik inderdaad aan 1500 euro per jaar.

Maar of je het chassis van je Land Rover wilt vervangen (en meteen een aantal andere zaken goed in orde wilt maken) moet je natuurlijk zelf weten :laugh:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

jgeurtsj

Berichtdoor jgeurtsj » 23 Aug 2012, 10:33

Zo, dus 15000 euro in een jaar? Of snap ik je verhaal niet? Als ik 'm eenmaal heb ga ik denk niet meer bijhouden wat er ingaat aan euro's..
Ik wordt wel enthousiast van de combinatie 300Tdi AUT RHD oldtimer. Ik zie ons idd niet makkelijk inparkeren met een LHD in deze vinexwijken. En om 'm nou vol te hangen met camera's is ook zo knullig.

Kunnen trouwens de voorstoelen naar de 2e rij? Ik wil graag 2 hoge voor de kinderen en 1 lage die nog dubbel geklapt kan. Voorin komen dan Scheel oid stoelen.

tim

Berichtdoor tim » 23 Aug 2012, 10:37

Geloof niet dat het "onze"bedoeling is om je noch bang noch gerust te maken/stellen.
De reacties komen voort vanuit de gedachte om je een realistische kijk te geven op het verschijnsel 110/defender , met alle plussen en minnen, met name ook vanuit een financiele context.
Alles is relatief, dus ook een 110.
Maar je kunt de boel ook overromantiseren, want met een kadoeke startmotor en geen medeautomobilisten in de beurt, en ook nog eens geen heuvel paraat, wordt het toch echt verdomd lastig om verder te komen..

Koop een goede basis 110, leer jezelf het primaire onderhoud aan en je komt knap ver.
Maar een 110 is geen panda, astratje en dergelijke.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Nieuw op het forum”