Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor RobStewart » 22 Aug 2012, 18:39

Zjiep wrote:



0,9960--- 26/45T--- FRC4032/FRC4050
0,9962--- 26/45T--- FRC4032/FRC4050
1,0000--- 29/50T
1,1130--- 31/48T
1,1230--- 28/43T
1,1740--- 32/47T
1,3362--- 31/40T--- FRC2241/FRC2240


1,1130--- 32/48T FRC1797/FRC1798
1,1227--- 28/43T FRC2638/FRC2636
1,1740--- 32/47T 571858/599660

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

janwijbrand
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 Aug 2010, 14:09

Re:Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor janwijbrand » 08 Sep 2012, 19:33

janwijbrand schrijft:
Arthur 110 schrijft:
janwijbrand schrijft:
Ik weet niet of het helpt: over de gehele vakantie gezien reden we ongeveer 1 op 6.5.


1 op 6.5, jeetje. Gecorrigeerd naar echte kilometers? Mijn echte snelheid (op de GPS) is namelijk 15% lager dan de teller aangeeft, dus ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de teller voor de afgelegde kilometers. Als de teller 120 km/u aangeeft dan geeft de GPS 102 a 103 aan als snelheid.


De teller "danst" nogal. Zeg maar zwiepen :-)

Toch denk ik dat onze teller-kilometers redelijk in de buurt van GPS-kilometers komen. Maar met het grote verschil in verbruikscijfers, begin ik daar nu wel aan te twijfelen. Ik ga het nóg een keer goed in de gaten houden.


Ik heb de laatste 500 à 600km geprobeerd de zwiepende teller te vergelijken met de GPS snelheid. En ja, ik denk toch echt dat m'n teller vrijwel hetzelfde aangeeft als de GPS... Ik heb er nog wel over na zitten denken, waarom m'n verbruik nog zo "goed" is.

Ik denk dat het schoonmaken en reviseren van de carbs, in combinatie met een elektronische onsteking (123ignition, ingesteld met een curve die wat meer, maar niet al te gek, vervroeging geeft dan met een "gewone" onsteking) de grootste factoren zijn.

Daar komt bij dat ik voor de lange ritten de banden een stuk harder oppomp: van ruim 2.5bar (2.7 achter) naar 3.0 (3.1 à 3.2 achter). Dat rijdt op de snelweg prima, maar "binnendoor" bonkt dat wel wat meer (goeie reden om binnenkort nou eindelijk een aan een compressortje-aan-boord te beginnen, dan varieer je een stuk makkelijker).

Voor zover je hier iets aan hebt Arthur...


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten