Iemand ervaring met een electrische accu vetspuit?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gerard

Re: Iemand ervaring met een electrische accu vetspuit?

Berichtdoor Gerard » 19 Aug 2012, 20:51

Edward schrijft:
Roger B. schrijft:
of, zoals ik je ken, smeer je zo weinig dat al je kruisjes ruim genoeg zitten om vet door te laten :lol:

Klopt. :blush: :blush:

Maar bij de trekker en grasmaaier, die wel iedere maand een beurt krijgen doet ie het ook meer dan perfect! En bij de fusee vering van de vooras van de trekker kost dat toch behoorlijk wat kracht. ;)

Mijn vader (79) is ooit als 14-jarige jongen met werken begonnen als "smeerjongen" op een sleepbak grondverzetmachine (dragline).
Z'n hoofdtaak was dus vooral het (dagelijks) smeren van alle bewegende delen, olieen, brandstof aanvullen enz. Heel veel jaren later aan het einde van z'n carrière was hij machinist op een hijskraan voor de bouw van offshore installaties. Ik weet dat ze daar pneumatisch smeerden, maar heb me nooit gerealiseerd dat ze dit zo regelmatig deden en het daarom ook "op lucht" kon. ... B)

Roger B.

Re: Iemand ervaring met een electrische accu vetspuit?

Berichtdoor Roger B. » 19 Aug 2012, 20:55

het probleem is niet de hoeveelheid druk die zo'n spuit kan leveren, maar bij kruisjes smeren moet je naast een beetje druk vooral ook wat volume hebben omdat het vet anders alleen het lagertje neemt dat de minste weerstand biedt, en de andere (1, 2 of 3) niet doorgesmeerd worden. Bij smeerpunten die maar enkelvoudig zijn werkt het prima
gone

Tata-D2

Re:Iemand ervaring met een electrische accu vetspuit?

Berichtdoor Tata-D2 » 01 Sep 2012, 11:32

Tata-D2 schrijft:
Mede Larogenoten,

Zit te denken aan een electrische vetspuit voor doorsmeren kruiskoppelingen. Iemand daar ervaring mee? zo ja welk merk is aan te bevelen?
Groet, Willem

Tata-D2.

Larogenoten,
Heb bij Ancotech een Lincoln 12V powerluber aangeschaft. Zie http://ancotech.nl/haspels-en-overige/powerluber-1242-e1/ Is een oud model maar voor een relatief lage prijs. Zojuist de boel doorgesmeerd. Werkt perfect. Standaard vetpatroon. Had spuit binnen 2 dagen binnen.
Ik smeer nu maandelijks alles door. Makkie.
Groet, Willem.

Tata-D2.
Groet, Willem
Tata-D2

Terug naar “Techniek”