Voorstellen en keuringsvraag

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Roger B.

Re:Voorstellen en keuringsvraag / 90 of 110...?

Berichtdoor Roger B. » 20 Aug 2012, 15:06

waarom ga je niet zelf een stuk in zowel een 90 als een 110 rijden, liefst een stuk met stadverkeer (drempels) en provinciale wegen en snelweg. en als het ff kan hetzelfde stuk zowel met de 90 als met de 110 (bezoek een dealer, die zullen vast wel een 90 en 110 voor proefrit beschikbaar hebben of kunnen regelen)

vergelijk dan wat je prettiger rijden vindt...

in het terrein is het voordeel van de 90 tevens zijn gebrek..... er zijn situaties waar korte wielbasis en korte achter overhang voordeel geven, maar die korte wielbasis levert ook gevaar van rollen in de lengterichting en dat wordt minder naarmate de wielbasis langer wordt
gone

tim

Re:Voorstellen en keuringsvraag / 90 of 110...?

Berichtdoor tim » 20 Aug 2012, 18:26

Bedenk wel bij een 1: 1 vergelijking tussen een 90 en een 110 dat eea ook afhankelijk is van de 2 specifieke auto's, lees maw de technische staat waarin ze verkeren.
Zwart wit gesteld: als de proef 110 perfect up to date is qwa meganiek/techniek , en dan met name op zaken als koersvastheid en dergelijke en de proef 90 geheel niet, dan wordt het verschil wel -erg- groot.
Wat uiteraard dan vervolgens een vertekend beeld voor je zal geven.
Goed, heerlijk zo'n bijdrage als je de dingen lekker simpel wil houden..

Anaway, succes met whatever het gaat worden.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ernsts

Re:Voorstellen en keuringsvraag

Berichtdoor ernsts » 27 Aug 2012, 20:58

We zijn er uit! Het is een Defender 90 TD5 SW uit 2002 geworden. Mooi klassiek groen met wit dak en (uiteraard-dat-zeggen-ze-allemaal :) ) in prima conditie. Als ik zie wat er netjes door bedrijven als Vis en anderen aan is vervangen geloof ik ook wel dat deze Def in goede staat is. Rijdt netjes, ook op de snelweg relatief stil (je kan een gesprek voeren zonder te schreeuwen), 118.000 op de teller, ook niet verkeerd. Zaterdag gaan we hem halen....!

Dank voor al jullie meedenken en adviezen, dat heeft zeker geholpen! Ik heb nog wat vragen, maar die zal ik in een nieuwe thread stellen.

Oh ja, en vandaag gelijk lid geworden van LRCH, uiteraard...
Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Roger B.

Re:Voorstellen en keuringsvraag

Berichtdoor Roger B. » 27 Aug 2012, 21:34

gefeliciteerd met je 90, en met je lrch lidmaatschap ;)
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”